Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sanal Fizik Laboratuarı ile Üstün Yeteneklilerin Eğitimi: Kaldırma Kuvveti Konusu

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 1, 16 - 20, 01.07.2013

Öz

Üstün yeteneklilerin fen eğitiminde bağımsız öğrenme istekleri ve herhangi bir konu üzerinde uzun süre dikkatlerini yoğunlaştırabildikleri için proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulanması tavsiye edilmektedir. Bu çalışmada üstün yetenekli öğrencilerin kendi deneyimleri ile fizik kavramlarını öğrenebilecekleri, kendi hipotezlerini test edebilecekleri bir öğrenme ortamı olan Algodoo Programı ile sıvıların kaldırma kuvveti deneyinin yapılışı anlatılmıştır. Bu çalışmanın Bilim ve Sanat Merkezlerinde üstün yetenekli öğrencilerin eğitiminde rehber materyal olarak kullanılabileceği düşünülmektedir. Çünkü Bilim ve Sanat Merkezlerinde görev yapan öğretmenler genel olarak üstün yetenekli öğrencilerin eğitiminde deneyimsizdirler. Bu öğretmenlerin diğer bir sorunu ise üstün yetenekli öğrencilerinin eğitiminde kullanacakları yeterli materyallerinin bulunmamasıdır.

Kaynakça

  • BSMİDR (2010). Bilim ve Sanat Merkezleri İç Denetim Raporu http://icden.meb.gov.tr/digeryaziler/Bilim_Sanat_Merkezleri_Ic_Denetim_Ra.pdf
  • Hırça, N. (2012). Bilim ve Sanat Merkezi öğretmenlerinin üstün ve özel yetenekli öğrenciler için tasarlanan doğa ve bilim kampı hakkında görüşleri, Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 2(1), 60-76.
  • Hırça, N. ve Şimşek, H. (2013). Öğretmen Adaylarının Fen Konularına Yönelik Tekno-Pedagojik Bilgi Bütünleştirmelerinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 57-82.
  • International Society for Technology in Education. (2007). National educational technology standards for students, second Edition (NETS-S). Eugene, OR: Author. http://cnets.iste.org/inhouse/nets/cnets/students/pdf/
  • Jang, I.O., and Lew, H.C. “Case studies in thinking processes of mathematically gifted elementary students through Logo programming,” Retrieved on 1 September, 2011, from http://atcm.mathandtech.org/EP2011/regular_papers/3272011_19194.pdf
  • Rakes, G.C., Fields, V.S., & Cox, K.E. (2006). The influence of teachers’ technology use on instructional practices. Journal of Research on Technology in Education, 38(4), 411-426.
Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 1, 16 - 20, 01.07.2013

Öz

Kaynakça

  • BSMİDR (2010). Bilim ve Sanat Merkezleri İç Denetim Raporu http://icden.meb.gov.tr/digeryaziler/Bilim_Sanat_Merkezleri_Ic_Denetim_Ra.pdf
  • Hırça, N. (2012). Bilim ve Sanat Merkezi öğretmenlerinin üstün ve özel yetenekli öğrenciler için tasarlanan doğa ve bilim kampı hakkında görüşleri, Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 2(1), 60-76.
  • Hırça, N. ve Şimşek, H. (2013). Öğretmen Adaylarının Fen Konularına Yönelik Tekno-Pedagojik Bilgi Bütünleştirmelerinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 57-82.
  • International Society for Technology in Education. (2007). National educational technology standards for students, second Edition (NETS-S). Eugene, OR: Author. http://cnets.iste.org/inhouse/nets/cnets/students/pdf/
  • Jang, I.O., and Lew, H.C. “Case studies in thinking processes of mathematically gifted elementary students through Logo programming,” Retrieved on 1 September, 2011, from http://atcm.mathandtech.org/EP2011/regular_papers/3272011_19194.pdf
  • Rakes, G.C., Fields, V.S., & Cox, K.E. (2006). The influence of teachers’ technology use on instructional practices. Journal of Research on Technology in Education, 38(4), 411-426.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Teaching Techniques and Activities for Gifted
Yazarlar

Necati Hırça

Naci Bayrak

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Hırça, N., & Bayrak, N. (2013). Sanal Fizik Laboratuarı ile Üstün Yeteneklilerin Eğitimi: Kaldırma Kuvveti Konusu. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 1(1), 16-20.
AMA Hırça N, Bayrak N. Sanal Fizik Laboratuarı ile Üstün Yeteneklilerin Eğitimi: Kaldırma Kuvveti Konusu. JEGYS. Temmuz 2013;1(1):16-20.
Chicago Hırça, Necati, ve Naci Bayrak. “Sanal Fizik Laboratuarı Ile Üstün Yeteneklilerin Eğitimi: Kaldırma Kuvveti Konusu”. Journal for the Education of Gifted Young Scientists 1, sy. 1 (Temmuz 2013): 16-20.
EndNote Hırça N, Bayrak N (01 Temmuz 2013) Sanal Fizik Laboratuarı ile Üstün Yeteneklilerin Eğitimi: Kaldırma Kuvveti Konusu. Journal for the Education of Gifted Young Scientists 1 1 16–20.
IEEE N. Hırça ve N. Bayrak, “Sanal Fizik Laboratuarı ile Üstün Yeteneklilerin Eğitimi: Kaldırma Kuvveti Konusu”, JEGYS, c. 1, sy. 1, ss. 16–20, 2013.
ISNAD Hırça, Necati - Bayrak, Naci. “Sanal Fizik Laboratuarı Ile Üstün Yeteneklilerin Eğitimi: Kaldırma Kuvveti Konusu”. Journal for the Education of Gifted Young Scientists 1/1 (Temmuz 2013), 16-20.
JAMA Hırça N, Bayrak N. Sanal Fizik Laboratuarı ile Üstün Yeteneklilerin Eğitimi: Kaldırma Kuvveti Konusu. JEGYS. 2013;1:16–20.
MLA Hırça, Necati ve Naci Bayrak. “Sanal Fizik Laboratuarı Ile Üstün Yeteneklilerin Eğitimi: Kaldırma Kuvveti Konusu”. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, c. 1, sy. 1, 2013, ss. 16-20.
Vancouver Hırça N, Bayrak N. Sanal Fizik Laboratuarı ile Üstün Yeteneklilerin Eğitimi: Kaldırma Kuvveti Konusu. JEGYS. 2013;1(1):16-20.
By introducing the concept of the "Gifted Young Scientist," JEGYS has initiated a new research trend at the intersection of science-field education and gifted education.