Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgisayar Ağacı

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 2, 87 - 93, 31.12.2014

Öz

Üstün zekalı/yetenekli öğrencilerin eğitiminde farklı yöntemler kullanılması, öğrencilerin, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda gelişmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu amaçla kurulan Bilim ve Sanat Merkezleri’nde ilgili yönergeye (2007) göre yapılan Destek Eğitim Programı’nda öğrencilere, alt program dalları disiplinler arası verilmektedir. Bu koşullar altında, Bilişim Teknolojileri alanında öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini belirlemek, alanla ilgili temel kavramsal bilgilerini ortaya çıkarmak için “Bilgisayar Ağacı” etkinliği hazırlanmıştır. Etkinlik, öğrencilerin temel dil becerileri konusunda yaratıcılıklarını da geliştirdiği için, dil alan öğretmeni ile birlikte gerçekleştirilmektedir. Bu öğretim etkinliği, 9-11 yaş seviyesindeki öğrencilere uygulanmaktadır. Etkinlik, disiplinler arası bir çalışma olduğundan, öğrencilerin farklı alanlardaki temel bilgi, beceri, ilgi ve merakları hakkında değerlendirme yapabilme imkanı sunmaktadır. Ayrıca, akran değerlendirmesi yaptırılarak, öğrencilerin analiz, sentez ve değerlendirme boyutlarındaki tutum ve davranışları da gözlemlenmektedir. Üstün zekalı/yetenekli çocukların eğitiminde özellikle Bilişim Teknolojileri gibi teknik ve görselliğin ön planda olduğu bir alanda, çocukların sözel yeteneklerini de ölçebilen bir etkinlik olması sebebiyle alanda çalışan her öğretmene örnek olabileceği düşünülmüştür.

Kaynakça

  • Andreasen, N.C. (2005). Yaratıcı Beyin: Dehanın Nörobilimi (Çev. K Güney), Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2009.
  • Ataman, A. (2004). Üstün Zekalı ve Üstün Özel Yetenekli Çocuklar. 1. Türkiye Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar Kongresi Seçilmiş Makaleler Kitabı. ss: 158-159, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Brinkmann, A. (2003). “Graphical Knowledge Display – MindMapping and Concept Mapping As Efficient Tools In Mathematics Education” Mathematics Education Review, No 16, April, (2003), 35–48 Çeviren: Suphi Önder Bütüner İlköğretim Online, 6(1), Çeviri: 1-11, 2007.
  • Buzan, T. (2009). Akıl Haritaları: Yaratıcılığınızı Harekete Geçirin ve Dönüştürün. Hakan Öneş (Ed.), İstanbul: Boyut Yayıncılık
  • Buzan, T. & Buzan, B. (2007). The Mind Map Book. Edinburg, England: BBC Active.
  • Chan, D. W. (2001). Characteristics And Competencies Of Teachers Of Gifted Learners: The Hong Kong Teacher Perspective, Roeper Review, 23 (4), 197-202.
  • Clark, B. (1997). Growing up Gifted (5th Ed.). Upper Saddle River, New Jersey, Columbus, Ohio: Merrill, An Imprint of Prentice Hall.
  • Clark, B. (2008). Growing Up Gifted. (7th ed.) Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Duman, M. (2013). Üstün Zekalı ve Yetenekli Bireylere Yönelik Eğitim Modelleri ve Öğretimsel Uygulamaları, Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ede, Ç. (2012). Zihin Haritalama Tekniğinin Öğrencilerin Türkçe Okuma Metinlerini Anlama, Başarı Ve Öğrenmelerinin Kalıcılığına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, Elazığ.
  • Gelb, Michael J. (2002). Düşünmenin Tam Zamanı. (Çeviren: Taylan Bilgiç). İstanbul: Arion Yayınevi.
  • Hızlı, E. (2013). Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Matematik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kan, A.Ü. (2012). Sosyal Bilgiler Dersinde Bireysel ve Grupla Zihin Haritası Oluşturmanın Öğrenci Başarısına, Kalıcılığa ve Öğrenmedeki Duyuşsal Özelliklere Etkisi, Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Kaplan, S. (1986). The Grid: A Model To Construct Differentiated Curriculum For Gifted. Systems and Models For Developing Programs For The Gifted And Talented, Mansfield Center; CT: Creative Learning Press.
  • Leana, M.Z. (2005). Üstün Zekalı ve Normal Çocuklarda Yönetsel Fonksiyonlar: Londra Kulesi Testi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı, İstanbul.
  • MEB, Bilsem Yönergesi, (2007). Bilim ve Sanat Merkezi Yönergesi, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Michalko, M., 2001. Cracking Creativity: The Secrets Of Creative Genius, Ten Speed Press, Berkeley, California.
  • Novak, J.D. (2010). Learning, Creating And Using Knowledge: Concept Maps As Facilitative Tools In Schools And Cooperations, Journal Of E-Learning And Knowledge Society, Vol.6, No.3, pp. 21-30.
  • Phillips, N.& Lindsay, G. (2006). Motivation In Gifted Students, High Ability Studies, 17 (1), 57-73.
  • Plucker, S.A. & Barab, J. (2002). Smart People Or Smart Contexts? Talent Development In An Age Of Situated Approaches To Learning And Thinking, Educational Psychologist, 37, pp.165-182.
  • Sak, U. (2010). Üstün Zekalılar Özellikleri, Tanılanmaları, Eğitimleri. Maya Akademi Yayınevi. Ankara.
  • Sternberg, R. J. (2005). The WICS Model Of Giftedness, In R. J. Sternberg & J. E. Davidson (Eds.), Conceptions of Giftedness, (2nd ed., 327-243), New York: Cambridge University Press.
  • Tomlinson, C. A. (2001). “How To Differentiate Instruction In Mixed Ability Classrooms”, (2nd ed). ABD: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Van Tassel-Baska, J. (2000). Theory And Research On Currriculum Development For The Gifted, (Ed: Heller, K., Mönks, F., Sternberg, R., Subotnik, R.) International Handbook of Giftedness and Talent. P. 345-365. Pergama Publications.
  • Yakmacı-Güzel, B., (2004): Üstün Yeteneklilerin Belirlenmesinde Yardımcı Yeni Bir Yaklaşım: Dabrowski’nin Aşırı Duyarlılık Alanları, I.Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Makaleler Kitabı (155-168). Çocuk Vakfı Yayınları, Yayın No:64, İstanbul.
Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 2, 87 - 93, 31.12.2014

Öz

Kaynakça

  • Andreasen, N.C. (2005). Yaratıcı Beyin: Dehanın Nörobilimi (Çev. K Güney), Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2009.
  • Ataman, A. (2004). Üstün Zekalı ve Üstün Özel Yetenekli Çocuklar. 1. Türkiye Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar Kongresi Seçilmiş Makaleler Kitabı. ss: 158-159, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Brinkmann, A. (2003). “Graphical Knowledge Display – MindMapping and Concept Mapping As Efficient Tools In Mathematics Education” Mathematics Education Review, No 16, April, (2003), 35–48 Çeviren: Suphi Önder Bütüner İlköğretim Online, 6(1), Çeviri: 1-11, 2007.
  • Buzan, T. (2009). Akıl Haritaları: Yaratıcılığınızı Harekete Geçirin ve Dönüştürün. Hakan Öneş (Ed.), İstanbul: Boyut Yayıncılık
  • Buzan, T. & Buzan, B. (2007). The Mind Map Book. Edinburg, England: BBC Active.
  • Chan, D. W. (2001). Characteristics And Competencies Of Teachers Of Gifted Learners: The Hong Kong Teacher Perspective, Roeper Review, 23 (4), 197-202.
  • Clark, B. (1997). Growing up Gifted (5th Ed.). Upper Saddle River, New Jersey, Columbus, Ohio: Merrill, An Imprint of Prentice Hall.
  • Clark, B. (2008). Growing Up Gifted. (7th ed.) Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Duman, M. (2013). Üstün Zekalı ve Yetenekli Bireylere Yönelik Eğitim Modelleri ve Öğretimsel Uygulamaları, Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ede, Ç. (2012). Zihin Haritalama Tekniğinin Öğrencilerin Türkçe Okuma Metinlerini Anlama, Başarı Ve Öğrenmelerinin Kalıcılığına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, Elazığ.
  • Gelb, Michael J. (2002). Düşünmenin Tam Zamanı. (Çeviren: Taylan Bilgiç). İstanbul: Arion Yayınevi.
  • Hızlı, E. (2013). Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Matematik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kan, A.Ü. (2012). Sosyal Bilgiler Dersinde Bireysel ve Grupla Zihin Haritası Oluşturmanın Öğrenci Başarısına, Kalıcılığa ve Öğrenmedeki Duyuşsal Özelliklere Etkisi, Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Kaplan, S. (1986). The Grid: A Model To Construct Differentiated Curriculum For Gifted. Systems and Models For Developing Programs For The Gifted And Talented, Mansfield Center; CT: Creative Learning Press.
  • Leana, M.Z. (2005). Üstün Zekalı ve Normal Çocuklarda Yönetsel Fonksiyonlar: Londra Kulesi Testi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı, İstanbul.
  • MEB, Bilsem Yönergesi, (2007). Bilim ve Sanat Merkezi Yönergesi, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Michalko, M., 2001. Cracking Creativity: The Secrets Of Creative Genius, Ten Speed Press, Berkeley, California.
  • Novak, J.D. (2010). Learning, Creating And Using Knowledge: Concept Maps As Facilitative Tools In Schools And Cooperations, Journal Of E-Learning And Knowledge Society, Vol.6, No.3, pp. 21-30.
  • Phillips, N.& Lindsay, G. (2006). Motivation In Gifted Students, High Ability Studies, 17 (1), 57-73.
  • Plucker, S.A. & Barab, J. (2002). Smart People Or Smart Contexts? Talent Development In An Age Of Situated Approaches To Learning And Thinking, Educational Psychologist, 37, pp.165-182.
  • Sak, U. (2010). Üstün Zekalılar Özellikleri, Tanılanmaları, Eğitimleri. Maya Akademi Yayınevi. Ankara.
  • Sternberg, R. J. (2005). The WICS Model Of Giftedness, In R. J. Sternberg & J. E. Davidson (Eds.), Conceptions of Giftedness, (2nd ed., 327-243), New York: Cambridge University Press.
  • Tomlinson, C. A. (2001). “How To Differentiate Instruction In Mixed Ability Classrooms”, (2nd ed). ABD: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Van Tassel-Baska, J. (2000). Theory And Research On Currriculum Development For The Gifted, (Ed: Heller, K., Mönks, F., Sternberg, R., Subotnik, R.) International Handbook of Giftedness and Talent. P. 345-365. Pergama Publications.
  • Yakmacı-Güzel, B., (2004): Üstün Yeteneklilerin Belirlenmesinde Yardımcı Yeni Bir Yaklaşım: Dabrowski’nin Aşırı Duyarlılık Alanları, I.Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Makaleler Kitabı (155-168). Çocuk Vakfı Yayınları, Yayın No:64, İstanbul.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Differentiated Instruction
Yazarlar

Onur Ağaoğlu

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ağaoğlu, O. (2014). Bilgisayar Ağacı. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 2(2), 87-93.
AMA Ağaoğlu O. Bilgisayar Ağacı. JEGYS. Aralık 2014;2(2):87-93.
Chicago Ağaoğlu, Onur. “Bilgisayar Ağacı”. Journal for the Education of Gifted Young Scientists 2, sy. 2 (Aralık 2014): 87-93.
EndNote Ağaoğlu O (01 Aralık 2014) Bilgisayar Ağacı. Journal for the Education of Gifted Young Scientists 2 2 87–93.
IEEE O. Ağaoğlu, “Bilgisayar Ağacı”, JEGYS, c. 2, sy. 2, ss. 87–93, 2014.
ISNAD Ağaoğlu, Onur. “Bilgisayar Ağacı”. Journal for the Education of Gifted Young Scientists 2/2 (Aralık 2014), 87-93.
JAMA Ağaoğlu O. Bilgisayar Ağacı. JEGYS. 2014;2:87–93.
MLA Ağaoğlu, Onur. “Bilgisayar Ağacı”. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, c. 2, sy. 2, 2014, ss. 87-93.
Vancouver Ağaoğlu O. Bilgisayar Ağacı. JEGYS. 2014;2(2):87-93.
By introducing the concept of the "Gifted Young Scientist," JEGYS has initiated a new research trend at the intersection of science-field education and gifted education.