Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Birleştirilmiş Sınıf Sorunlarının Tespit Edilmesine Yönelik Bir Çalışma: Giresun İli Örneği

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 87 - 100, 31.12.2020

Öz

Birleştirilmiş sınıf uygulamaları dünyada birçok farklı bölgede uygulanmakta ülkemiz içinde bu uygulamalar devam etmektedir. Birleştirilmiş sınıflar tek bir öğretmen tarafından farklı grupların bir arada okutulması esasına dayanmaktadır. Hal böyle olunca bu sınıflardaki eğitim faaliyetleri farklı yapılarda ve farklı düzeylerde devam etmektedir. Bu çerçevede eğitim faaliyetlerinin istenilen düzeyde, istenilen nitelikte ve verimli bir biçimde yapılması önem arz eden bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır.
Yukarıda verilen öneminden ötürü bu çalışmada birleştirilmiş sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenleri gözüyle uygulamalarda yaşanan sorunların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Tespit edilen problemlerin önem derecelerinin belirlenmesi için Giresun’da görev yapan sınıf öğretmenleri üzerine uygulama gerçekleştirilmiştir. Karmaşık bir problem olarak düşünülen bu eksikliklerin giderilmesinde Çok Kriterli Karar Verme Yöntemlerinden (ÇKKV) DEMATEL’den yararlanılmıştır. DEMATEL yönteminden elde edilen analiz sonuçlarına göre en önemli faktörler “Öğretmenin Fazla İş Yükü” ve Sınıf Yönetmenin Zorluğu” olmuştur. En az öneme sahip olan birleştirilmiş sınıf problemleri ise “Tecrübesiz Öğretmenlerin Görev Yapması” ve “İhtiyaç Duyulan Kaynak Yetersizliği “olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Allen, J. (1997). Enhancing The Effectiveness of Single-Teacher Schools and Multi-Grade Classes. UNESCO in Collaboration with the Royal Ministry of Education Research and Church Affairs, Norway.
  • Berry, C. (2001). Achievement Effects of Multigrade and Monograde Primary Schools in The Turks and Caicos Islands. International Journal of Educational Development, 11, s. 537-552.
  • Checchi, D. ve De Paola, M. (2018). The Effect of Multigrade Classes On Cognitive and Non- Cognitive Skills. Causal Evidence Exploiting Minimum Class Size Rules in Italy. Economics of Education Review, 67, s. 235-253

A Study Towards the Determination of Multigrade classrooms Problems: Case of Giresun

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 87 - 100, 31.12.2020

Öz

Multigrade classrooms practices are applied in many different regions around the world, and these practices continue in our country. Combined classes are based on the principle of teaching different groups together by a single teacher. As such, educational activities in these classes continue in different structures and at different levels. In this framework, it is an important issue to carry out educational activities at the desired level, in the desired quality and in an efficient manner. Due to the importance given above, this study aimed to identify the problems experienced in practice through the eyes of classroom teachers working in joined classrooms. In order to determine the importance of the detected problems, an application was carried out on classroom teachers working in Giresun. DEMATEL, the Multi Criteria Decision Making Methods (MCDV), was used to overcome these deficiencies, which are considered to be a complex problem. According to the analysis results obtained from the DEMATEL method, the most important factors were "Excessive Workload of Teachers" and Difficulty of Managing Classes. The least important unified classroom problems were found to be "Inexperienced Teachers Serving" and "Lack of Resources Needed".

Kaynakça

  • Allen, J. (1997). Enhancing The Effectiveness of Single-Teacher Schools and Multi-Grade Classes. UNESCO in Collaboration with the Royal Ministry of Education Research and Church Affairs, Norway.
  • Berry, C. (2001). Achievement Effects of Multigrade and Monograde Primary Schools in The Turks and Caicos Islands. International Journal of Educational Development, 11, s. 537-552.
  • Checchi, D. ve De Paola, M. (2018). The Effect of Multigrade Classes On Cognitive and Non- Cognitive Skills. Causal Evidence Exploiting Minimum Class Size Rules in Italy. Economics of Education Review, 67, s. 235-253
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Suadiye Yeşiltepe 0000-0003-1709-1482

Berna Korucuk 0000-0001-5963-2668

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yeşiltepe, S., & Korucuk, B. (2020). Birleştirilmiş Sınıf Sorunlarının Tespit Edilmesine Yönelik Bir Çalışma: Giresun İli Örneği. Eğitim Ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(2), 87-100.

Flag Counter