Bu
çalışmada motorlu araçlar için koltuk kilidi aktüatörleri ele alınmıştır. Genel
olarak koltuk kilitleri, elektrikli ve mekanik olarak tahrik edilen iki
modelden oluşurlar. Bu çalışmada elektrikli koltuk kilitleri üzerine odaklanılmıştır.
Elektrikli koltuk kilitlerinde tahrik sistemleri için elektrik motorlu ve
selonoid aktüatörlü olmak üzere iki yöntem mevcuttur. Bunun yanında birçok
uygulamada koltuk kilidini açmak için elektrik motorlarının kullanıldığı
görülmüştür. Koltuk kilidini tahrik etmek için elektrik motoru ve selonoid
aktüatör modelleri incelenmiştir. Elektrikli koltuk kilidi için elektriksel ve
mekanik tasarım gereksinimleri, otomotiv ana sanayi şartnameleri ve yasal
regülasyonlar üzerinden ele alınmıştır. Elektrikli koltuk kilidi için mekanik
gereksinimler, elektrik motoru ve selonoid aktüatör modellerinde benzerdir.
Diğer taraftan, Elektrikli koltuk kilidi için elektriksel gereksinimler, elektrik
motoru ve selonoid aktüatör arasında birçok farklılık göstermektedir. Elektrikli
koltuk kilidi için sınır şartlar ve tasarım ile test kriterleri düşünüldüğünde,
tahrik yönteminde selonoid aktüatör kullanımı, maliyet ve tasarım konuları
açısından elektrik motoruna göre birçok avantaj sağlamaktadır. Elektrikli bir
koltuk kilit mekanizmasının fonksiyonunu yerine getirebilmesi için gerekli olan
tahrik kuvveti ve deplasmanı müşteri şartnameleri incelenerek tayin edilmiştir.
Bu çalışmada, Ansys Maxwell ortamında, sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak, selonoidin
tasarım kriterlerinde belirlenen bir süre dahilinde taşıyıcı hareket kolunun
deplasmanı ve uyguladığı kuvvet analiz edilmeye çalışılmıştır. Analiz çalışmalarında Taguchi’nin deney
tasarım yöntemi kullanılarak kritik tasarım parametrelerinin belirlenmesinin
ardından, ihtiyaç duyulan tasarım kriterlerini sağlayabilmesi için uygun
tasarım modeli seçilerek çalışma tamamlanmıştır.
Aktüatör sonlu elemanlar yöntemi elektromekanik aktüatör elektrikli koltuk kilidi selonoid aktüatör
-
-
Bu çalışma Marmara Üniversitesi ve Coşkunöz Holding A.Ş. tarafından desteklenmiştir.
This
study presents the seat latch actuators for the vehicle. There are generally
two types of seat latch actuators which are electrical seat latch and
mechanical seat latch. Electrical seat latch type was analyzed in this study.
The structures of electrical seat latch actuator were defined as powered by
electric motor and powered by solenoid. Besides, most of application for electrical
seat latch uses the electric motor (brush electric motor) to actuate/open the
latch. The types of electric motor and solenoid actuator were investigated. The design requirement, original equipment
manufacturer specification and formal regulations show that mechanical and
electrical requirements for electrical seat latch. The mechanical requirements
are same for electric motor and solenoid actuator. On the other hand,
electrical requirements for electrical seat latch show a lot of difference
between electric motor and solenoid actuator. Therefore, using a solenoid
actuator has more advantages than using electric motor to open the latch in
terms of cost and design. The required actuation force and displacement to open
the seat latch mechanism was defined by customer specifications. In terms of
the displacement and produced force by solenoid, the mover (core) behavior of
solenoid was investigated in the case of the limited duration of analysis on
the Ansys Maxwell environment according to design constraints and criteria. The
critical design parameters were determined by using Taguchi’s design of
experiment method. Then suitable solenoid model was determined for providing
the desired design criteria.
Actuator finite element method electromechanical actuator electrical seat latch solenoid actuator
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 32 Sayı: 2 |