Çalışan birey ve çalışma ortamı arasındaki uyum konusunda, değişmeyen taraf genellikle çalışma koşulları olmakta, “esnek taraf” olma rolünü üstlenen çalışan birey bu koşullara uyum sağlamaya zorlanmaktadır. Oysa, 70’li yıllarda Almanya’da gündeme gelen ve son olarak Uluslararası Çalışma Örgütü’nün (ILO) “İnsana Yakışır İş” (Decent Work) konseptinde anlamını bulan “Çalışma Yaşamının İnsancalaştırılması” hedefleri, çalışma koşullarının da esnek taraf olabilmesini, çalışanların beklentilerine uyum göstermesini öne çıkarmaktadır. Dolayısıyla işletmelerin ekonomik amaçları yanında insani amaçlarının da olması ve iki hedef arasında optimal bir denge kurmak için çalışmaları beklenmektedir. Çalışan birey ve çalışma koşulları arasındaki uyum arttıkça, çalışma verimliliğinin de artacağı varsayılmaktadır. Buradan yola çıkarak, bildiride çalışma koşullarının çalışanların beklentilerine uydurulmasında, bugüne kadar alanyazında üzerinde pek durulmayan bir araç olarak “çalışan memnuniyet anketi”nin hangi rolü oynayabileceği uygulamadan bir örnek üzerinde araştırılıp tartışılmaktadır. Anket sonuçlarının çalışanların beklentilerine uygun şekilde birtakım somut organizasyonel değişiklikleri beraberinde getirmesi durumunda, çalışan memnuniyeti ve işletme verimliliği üzerindeki etkiler analiz edilmeye çalışılmaktadır.
About harmony between employees and working environment, usually working conditions being unchanged side, employees who assumed the role of “flexible side” is forced to adapt to these conditions. The targets of “Humanization of Work Conditions” which it came up with agenda that 70’s Germany and finally recognize of the importance in the International Labour Organization’s (ILO) concept of "Decent Work” highlihgt being flexible side of working conditions and adjust of employees expectations. Therefore, it is expected from the company to be humanitarian purposes besides the economic objectives and work to establish an optimal balance between two objectives. It’s assumed will increase working productivity when increased harmony between the employees and the working conditions. Based on this, in the report on a sample from application will be investigated and discussed that “employee satisfaction survey” which may play a role to harmonize the expectations of the working conditions of employees so far that is not addressed in the literature as a tool. If survey results brought some physical organizational changes, the effects on employee satisfaction and operational efficiency will be analyzed.
Bölüm | SI: ERGONOMI2016 |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 |