Bu çalışmada, literatürde standart test pervanesi olarak yer alan iki farklı gemi test pervanesinin analizleri yapılmış ve performans değerleri hesaplanmıştır. Analizi yapılan pervanelerden biri, DTMB 4119 kodu ile adlandırılan, David Taylor model deney havuzunda geliştirilmiş, 5 pervaneli bir seriye ait ve doğrulama çalışmalarında sıklıkla kullanılan, 3 kanatlı bir pervanedir. Diğeri ise VP 1304 olarak adlandırılan, birçok akademik çalışmada kullanılmış, 5 kanatlı ve kanat açıları kontrol edilebilir bir pervanedir.
DTMB 4119 ve VP 1304 standart test pervanelerinin analizleri, ANSYS paket programı kullanılarak Hesaplı Akışkanlar Dinamiği (HAD) yöntemiyle yapılmıştır. Hesaplanan performans değerlerindeki hata oranları değerlendirilmiştir. DTMB 4119 pervanesi analiz sonuçları (panel metodu ve HAD yöntemiyle elde edilen sonuçlar) ve VP1304 pervanesi için hesaplanan performans parametreleri açık su pervane testi sonuçlarıyla karşılaştırılmıştır. Bu çalışma ile pervane analiz altyapısı test edilmiş olup izlenen yöntem HAD analiz altyapısının bir doğrulama yöntemi olarak gerçekleştirilmiştir.
DTMB 4119 Gemi Pervanesi VP 1304 Pervanesi HesaplıAkışkanlar Dinamiği
In this study, two different marine propellers, cited as
standard test propellers in literature, were analysed and performance values
were calculated. One of the analysed propellers is a propeller called David Taylor
Model Test Basin (DTMB) 4119, developed in David Taylor Model Test Basin, one
of the 5-propeller series with 3 blades and frequently used in validation
studies by many researchers. The other one is another marine propeller, called
PPTC (Potsdam Propeller Test Case) VP1304, with a 5-blade and controllable
pitch type, also used as a benchmark propeller in many academic studies.
DTMB
4119 and VP 1304 propellers were analysed with ANSYS, for employing the
Computational Fluid Dynamics (CFD) method. The error rates in performance
values were calculated and evaluated against other studies in literature. DTMB
4119 propeller analysis results were compared against the results obtained
using panel and RANS methods. Furthermore, VP1304 analysis results were examined
with the results obtained in open water tests cited literature. With this
study, the analysis infrastructure established for analysing the marine
propellers was tested and the methodology followed herein was considered as a
validation of the CFD infrastructure.
DTMB 4119 Ship Propeller VP 1304 Propeller Computational Fluid Dynamics (CFD) CFD Method Modelling and Analysis Validation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri \ Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 4 |