Automatic Section Speed
Control that is one of the speed enforcement systems applied for solving high
speed problem causing accidents in traffic is a new and advanced intelligent
transportation system application that is gaining popularity all over the world
in countries with high levels of motorization. The objective of this study was
to examine the effects of this system installed as mobile at sections in a
university campus with low speed limits on the before/after periods speeds and
opinions of commuter drivers. A total of 729 driver surveys were accepted as
valid. According to meticulous evaluations; it was determined that only 32 of
the survey participants were among those for which average speeds were detected
at least 8 times by the system during each of the before/after periods. Whereas
the speed average during the before period was 38.73 km/h, the speeds decreased
down to 35.13 km/h during the after period. When the opinions of the drivers
regarding the speed limits enforced in the campus were asked, it was determined
that 3.3% think that the speed limits are high, 56.7% think that they are low,
whereas 36.7% think that they are sufficient. Independent Sample t test was
used to determine the average speed differences for the before/after periods according
to the “gender, age, duty, number of accidents, opinions on speed limit”
variables of the drivers who participated in the survey and for whom the
average speeds were detected, whereas Univariate Anova test was applied in
order to determine the average speed differences for the “education level,
years of driving experience, tendency to overtake other vehicles” variables
during the before/after periods. The differences were not determined to be
statistically significant according to the analyses. There was a statistically
significant decrease in average speeds without any legal enforcement; however,
a greater abidance by the speed limits may be attained via an enforcement. No
statistically significant difference was observed between the accident histories
of the drivers and the decreases in their average speeds.
Automatic section speed controL Average speed Before/after period Speed limit Driver opinions
Trafikte kazalara sebep olan yüksek hız problemini çözmek için uygulanan hız denetim sistemlerinden biri olan Otomatik Koridor Hız Kontrolü, dünya çapında son derece yüksek seviyede motorize olmuş ülkelerde popülerliği artan yeni ve gelişmiş bir akıllı ulaştırma sistemi uygulamasıdır. Bu makalede bir üniversite kampüsü içindeki düşük hız limitli güzergâhlara 2013 yılında mobil olarak kurulan bu sistemin, tekrarlı (her gün kampüse gidip gelen) sürücülerin önce/sonra dönemlerindeki hızlarına ve görüşlerine etkisini araştıran bir çalışma sunulmaktadır. Sürücülere yapılan anketlerden ise 729 adedi geçerli sayılmıştır. Titizlikle yapılan tespitlere göre; anket katılımcılarından sadece 32 adedinin önce/sonra dönemlerinin her birinde en az 8 kere sistem tarafından ortalama hızları tespit edilenler olduğu tespit edilmiştir. Önce dönemine ait hızların ortalaması 38.73 km/s iken, sonra döneminde hızlar 35.13 km/s’e düşmüştür. Sürücülerin kampüste uygulanan hız limitleri hakkındaki düşünceleri sorulduğunda ise, %3.3’ü hız limitlerinin yüksek olduğunu, %56.7’si düşük olduğunu, %36.7’si ise yeterli olduğunu belirtmiştir. Ankete katılan ve ortalama hızları tespit edilen sürücülerin “cinsiyet, yaş, görev, kaza sayısı, hız sınırı hakkında düşünceler” değişkenlerine göre önce/sonra dönemlerine ait ortalama hız farklılıklarını bulmak için Bağımsız iki örnek T testi kullanılmış “eğitim düzeyi, araç kullanma yılı, diğer aracı geçme eğilimi” değişkenlerinin önce/sonra dönemlerine ait ortalama hız farklılıklarını bulmak için ise Tek değişkenli varyans analizi yapılmıştır. Analize göre farklar anlamlı değildir. Cezai yaptırım olmaksızın ortalama hızlar anlamlı düşüş göstermiştir; fakat hız sınırlarına daha yüksek bir uyum, bir uygulama yaptırımı ile sağlanabilir. Sürücülerin kaza geçmişleri ile ortalama hızlarındaki düşüşler arasında anlamlı fark görülmemiştir.
Otomatik koridor hız kontrolü Ortalama hız Önce/sonra dönemi Hız limiti Sürücü görüşü
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İnşaat Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri \ Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 19 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 4 |