Amaç: Çalışmamızın amacı, uzaktan eğitim alan öğrencilere verilen duruş ve ergonomi eğitiminin kas-iskelet sistemi
bozuklukları, egzersiz davranışı karar verme dengesi ve fiziksel aktivite düzeyleri üzerindeki etkilerini araştırmak idi.
Yöntem: Çalışmaya 155 (%76,7) kadın ve 47 (%23,3) erkek olmak üzere toplam 202 lisans öğrencisi dahil edildi. Öğrenciler
rastgele eğitim ve kontrol grubu olarak iki gruba ayrıldı. Eğitim grubuna, fizyoterapist tarafından 60 dakika boyunca uzaktan
eğitim yoluyla postür ve ergonomi ile ilgili özel bir program verildi. Kontrol grubuna herhangi bir eğitim verilmedi. “Genişletilmiş
Nordic Kas İskelet Sistemi Anketi (NMQ-E)”, “Egzersiz Davranışına Karar Verme Dengesi Anketi” ve “Uluslararası Fiziksel Aktivite
Anketi’nin kısa formu sırasıyla kas iskelet sistemi bozukluklarını, egzersiz davranışına karar verme dengesini ve fiziksel aktivite
düzeyini değerlendirmek için kullanıldı.
Bulgular: Eğitim ve kontrol grupları arasında fiziksel aktivite ve egzersiz davranışına karar verme dengesi anketinin eksi puanları
açısından bir fark bulunmadı (p> 0,05). Egzersiz davranışına karar verme dengesi artı puanlarında ise kontrol grubu lehine fark
vardı (p <0,05). Kas-iskelet sistemi ağrısı ve aktivite önleme açısından anlamlı fark bulunmadı (p <0,05).
Sonuç: Covid-19 salgını sırasında uzaktan eğitim alan öğrenciler için duruş ve ergonomi içeren özel eğitim programlarının
ergonomik farkındalığı artırarak fiziksel aktivite düzeylerini arttırırken kas iskelet sistem ağrılarını azaltacağını ve egzersiz
davranışına karar verme dengesi tutumlarına katkıda bulunacağını inanmaktayız.
Başkent Üniversitesi
17162298.600-409
YOK
Purpose: The purpose of our study is to investigate the effects of posture and ergonomics training for students receiving distance
education during the Covid-19 pandemic on musculoskeletal pain and activity prevention, exercise behavior decision-making
balance and physical activity level.
Methods: The study included a total of 202 undergraduate students including 155 (76.7%) women and 47 (23.3%) men. The
students were randomly divided into two groups as the training and control groups. The training group received a specific
program regarding posture and ergonomics by a physiotherapist for 60 minutes via distance education. No training was given
to the control group. The “Extended Nordic Musculoskeletal Questionnaire” (NMQ-E), “Decisional Balance Scale: Exercise” and
“International Physical Activity Questionnaire Short Form” (IPAQ-SF) were used to assess musculoskeletal system disorders,
exercise behavior decision-making balance and physical activity level, respectively.
Results: No significant difference was determined between the training and control groups in terms of their physical activity
level and exercise behavior decision-making balance cons scores (p>0.05). There was a significant difference in favor of the
control group in the exercise decision-making pros scores (p<0.05). No significant difference was found in terms of
musculoskeletal pain and activity prevention (p<0.05).
Conclusion: We believe that specific training programs including posture and ergonomics may raise ergonomics awareness in
terms of reducing musculoskeletal pain while increasing their physical activity level and contributing their attitude of exercise
behavior decision-making balance for students receiving distance education during the Covid-19 pandemic.
17162298.600-409
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 17162298.600-409 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2 |