Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 24 - 33, 20.12.2019
https://doi.org/10.32568/jfce.529253

Öz

Kaynakça

  • Akgün, Ö. E., Topal, M., & Duman, İ. (2017). Lise öğretmenlerine yönelik eğitim amaçlı internet kullanımı öz-yeterlik inançları ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 1-14.
  • Akkoyunlu, B., & Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 1-10.
  • Akkoyunlu, B., & Orhan, F. (2003). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğretmen adaylarınıın bilgisayar kullanma öz-yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3), 86–93.
  • Aşkar, P., & Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğretmen adaylarının bilgisayarla ilgili öz-yeterlik inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1-8.
  • Akgün, Ö. E. (2008). Bilgisayar öz-yeterlik algısı. D. Deryakulu (Eds.), Bilişim teknolojileri eğitiminde sosyo-psikolojik değişkenler (1-32). Ankara: Maya Akademi.
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84(2), 191.
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Prentice-Hall, Inc.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.
  • Bandura, A., & Schunk, D. H. (1981). Cultivating competence, self-efficacy, and intrinsic interest through proximal self-motivation. Journal of Personality and Social Psychology, 41(3), 586.
  • Baş, G. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin eğitsel internet kullanımı öz-yeterlik inançlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 1(2), 35-51.
  • Brinkerhoff, J. D. (2006). Effects of a long-duration, professional development academy on technology skills, computer self-efficacy, and technology integration beliefs and practices. Journal of Research on Technology in Education, 39(1), 22-43.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Carretero, S., Vuorikari, R., & Punie, Y. (2017). DigComp 2.1: The digital competence framework for citizens. Publications Office of the European Union, Luxembourg.
  • Compeau, D. R., & Higgins, C. A. (1995a). Computer self-efficacy: Development of a measure and initial test. MIS quarterly, 19(2), 189–211.
  • Compeau, D. R., & Higgins, C. A. (1995b). Application of social cognitive theory to training for computer skills. Information Systems Research, 6(2), 118–143.
  • Compeau, D. R., Higgins, C.A., & Huff, S. (1999). Social cognitive theory and individual reactions to computing technology: A longitudinal study. MIS quarterly, 23(2), 145–158.
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V.L. (2011). Designing and conducting mixed methods research. Second edition. California: Sage Publications.
  • Çoklar, A. N., & Odabaşı, H. F. (2009). Educational Technology Standards Scale (ETSS): A study of reliability and validity for Turkish preservice teachers. Journal of Computing in Teacher Education, 25(4), 135–142.
  • Demiralay, R., & Karadeniz, Ş. (2010). Bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımının, ilköğretim öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algılarına etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB), 10(2), 819–851.
  • Delcourt, M. A. B., & Kinzie, M. B. (1993). Computer technologies in teacher education: The easurement attitudes and self-efficacy. Journal Research and Development in Education, 27(1), 35–41.
  • Durndell, A., & Haag, Z. (2002). Computer self efficacy, computer anxiety, attitudes towards the internet and reported experience with the internet, by gender, in an east european sample. Computers in Human Behavior, 18(5), 521–535.
  • Eastin, M. S., & LaRose, R. (2000). Internet self-efficacy and the psychology of the digital divide. Journal of Computer Mediated Communication, 6(1). Retrieved from http://jcmc.indiana.edu/vol6/issue1/eastin.html.
  • Eroğlu, A., Ünlü, H., Eroğlu, İ., & Yılmaz, B. (2011). Beden eğitimi öğretmeni ve beden eğitimi öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik yeterliklerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitim ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 132–135.
  • Gürol, A., & Aktı, S. (2010). The relationship between pre-service teachers’ self efficacy and their internet self efficacy. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 3252–3257.
  • Green, S. B., & Salkind, N. J. (2008). Using SPSS for windows and macintosh: Analyzing and understanding data. Upper Saddle River: Pearson; Prentice Hall.
  • Hill, T., Smith, N. D., & Mann, M. F. (1987). Role of efficacy expectations in predicting the decision to use advanced technologies: The case of computers. Journal of Applied Psychology, 72(2), 307.
  • ISTE, (2008). National educational standards for teachers. Retrieved from http://www.iste.org/docs/pdfs/nets-t-standards.pdf?sfvrsn=2 .
  • Kayaduman, H., Sarıkaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 February / İnönü University, Malatya. Retrieved from www.ab.org.tr/ab11/bildiri/136.doc .
  • Kirschner, P., & Woperies, I. G. J. H. (2003). Mind tools for teacher communities: A European perspective. Technology, Pedagogy, and Education, 12(1), 127-149.
  • Koçak Usluel, Y., & Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretim elemanlarının bilgi teknolojilerini kullanmada karşılaştıkları engeller, çözüm önerileri ve öz-yeterlik algıları. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6(3), 143–157.
  • Kurbanoğlu, S., & Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmen adaylarına uygulanan bilgi okuryazarlığı programının etkililiği ve bilgi okuryazarlığı becerileri ile bilgisayar öz-yeterlik algısı arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 98–105.
  • Liang, J. C., & Tsai, C. C. (2008). Internet self-efficacy and preferences toward constructivist internet based learning environments: A study of pre-school teachers in Taiwan. Educational Technology and Society, 11(1), 226-237.
  • Margolis, H., & McCabe, P. P. (2004). Self-efficacy a key to improving the motivation of struggling learners. The Clearing House, 77(6), 241-250.
  • MEB, (2013). Milli Eğitim Bakanlığı öğretmen yeterlikleri. Retrieved from http://otmg.meb.gov.tr/YetGenel.html .
  • National Science Foundation. (2010). A Roadmap for educational technology. Retrieved from http://www.cra.org/ccc/files/docs/groe/Roadmap%20for%20Education%20 Technology%20-%20Summary%20Brochure.pdf .
  • New Media Consortium. (2014). The 2014 horizon report. Austin, Texas: The New Media Consortium. Retrieved from http://www.nmc.org/pdf/2014-nmc-horizon-report-he-EN.pdf.
  • Özçelik, H., & Kurt, A. A. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin bilgisayar özyeterlikleri: Balıkesir ili örneği. İlköğretim Online, 6(3), 441–451.
  • Pajares, F. (2006). Self-efficacy during childhood and adolescence. F. Pajares & T. Urdan (Eds.), Self-efficacy beliefs of adolescents (339-367). Greenwich, CT: Information Age Publishing.
  • Salanova, M., Grau, R. M., Cifre, E., & Llorens, S. (2000). Computer training, frequency of usage and burnout: The moderating role of computer self-efficacy. Computers in Human Behavior, 16(6), 575–590.
  • Sam, H. K., Othman, A. E. A., & Nordin, Z. S. (2005). Computer self-efficacy, computer anxiety, and attitudes toward the internet: A study among undergraduates in unimas. Educational Technology & Society, 8(4), 205-219.
  • Schunk, D. H. (1981). Modelling and attributional effects on children’s achievement: A self-efficacy analysis. Journal of Educational Psychology, 74, 93–105.
  • Schunk, D. H. (1983). Ability versus effort attributional feedback: Differential effects on self-efficacy and achievement. Journal of Educational Psychology, 75, 848-856.
  • Schunk, D. H. (1984). Enhancing self-efficacy and achievement through rewards and goals: Motivational and informational effects. The Journal of Educational Research, 78(1), 29-34.
  • Schunk, D. H. (1985). Self-efficacy and classroom learning. Psychology in the Schools, 22(2), 208-223.
  • Schunk, D. H. (1987). Peer models and children's behavioral change. Review of Educational Research, 57, 149-174.
  • Schunk, D. H. (2009). Öğrenme teorileri: Eğitimsel bir bakış. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. (Originally Published 1991).
  • Seferoğlu, S., & Akbıyık, C. (2005). İlköğretim öğretmenlerinin bilgisayara yönelik öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 19, 89–101. Stellar Project. (2014). http://www.stellarproject.eu/
  • Şahin, İ. (2009). Eğitsel İnternet Kullanım Özyeterliği İnançları Ölçeğinin geçerliği ve güvenirliği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 461-471.
  • Topal, M. (2013). Eğitim fakültesinde okuyan öğretmen adaylarının eğitim amaçlı internet kullanımı öz-yeterlik algılarının incelenmesi ve geliştirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Topal, M., & Akgün, Ö. (2015). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencileri için hazırlanan eğitim amaçlı internet kullanımı öz-yeterliğini geliştirme programının etkililiği. İlköğretim Online, 14(2), 697-712.
  • Torkzadeh, R., Pflughoeft, K., & Hall, L. (1999). Computer self-efficacy, training effectiveness and user attitudes: An empirical study. Behaviour & Information Technology, 18(4), 299–309.
  • Torkzadeh, G., & Van Dyke, T. P. (2002). Effects of training on internet self-efficacy and computer user attitudes. Computers in Human Behavior, 18(5), 479–494.
  • Tsai, M. J., & Tsai, C. C. (2003). Information searching strategies in web-based science learning: The role of internet self-efficacy. Innovations in Education and Teaching International, 40(1), 43–50.
  • Tuncer, M., & Aytaç, Ö. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz-yeterlik inançları. International Periodical tor the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(2), 1079–1091.
  • Yaman, S., & Yalçın, N. (2005). Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının problem çözme ve öz-yeterlik inanç düzeylerinin gelişimine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 229-236.
  • Yenilmez, K., Turğut, M., Anapa, P., & Ersoy, M. (2011). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz-yeterlik inançları. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium,, Elazığ-Turkey: Fırat University.
  • Zimmerman, B. J. (1995). Self-efficacy and educational development. A. Bandura (Ed.), Self-Efficacy in changing societies (s. 202–231). New York: Cambridge University Press.
  • WEB1, International Society for Technology in Education (ISTE), standarts for educators, https://www.iste.org/standards/for-educators.
  • WEB2, International Society for Technology in Education (ISTE), https://www.iste.org/standarts
  • WEB3, New Media Consortium, The Horizon Report, https://www.nmc.org/nmc-horizon/

Enhancement of Educational Internet Use Self-Efficacy Perceptions of Coaching and Recreation Students

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 24 - 33, 20.12.2019
https://doi.org/10.32568/jfce.529253

Öz

Study aimed to investigate the
efficiency of the education program that aimed to improve the educational
internet use self-efficacy perceptions of coaching and recreation students who
were attending formation education at Sakarya University, Faculty of Education.
Therefore, a training program designed to develop educational internet use
self-efficacy perceptions of students was developed and applied. The study was
carried out with 33 students and a total of six weeks of education was given as
part of the curriculum prepared for the students. The significant difference
between the pre-test and post-test scores of the students was examined by t
test, and the effect size was calculated. According to the findings, there was
a significant difference between the educational internet use self-efficacy
perceptions of the students between the pre-test and post-test scores in favor
of post-test scores. In addition, the opinions of the prospective teachers
about the education were taken. It is recommended that similar curriculums
should be developed and implemented for Coaching and Recreation student
programs. 

Kaynakça

  • Akgün, Ö. E., Topal, M., & Duman, İ. (2017). Lise öğretmenlerine yönelik eğitim amaçlı internet kullanımı öz-yeterlik inançları ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 1-14.
  • Akkoyunlu, B., & Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 1-10.
  • Akkoyunlu, B., & Orhan, F. (2003). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğretmen adaylarınıın bilgisayar kullanma öz-yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3), 86–93.
  • Aşkar, P., & Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğretmen adaylarının bilgisayarla ilgili öz-yeterlik inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1-8.
  • Akgün, Ö. E. (2008). Bilgisayar öz-yeterlik algısı. D. Deryakulu (Eds.), Bilişim teknolojileri eğitiminde sosyo-psikolojik değişkenler (1-32). Ankara: Maya Akademi.
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84(2), 191.
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Prentice-Hall, Inc.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.
  • Bandura, A., & Schunk, D. H. (1981). Cultivating competence, self-efficacy, and intrinsic interest through proximal self-motivation. Journal of Personality and Social Psychology, 41(3), 586.
  • Baş, G. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin eğitsel internet kullanımı öz-yeterlik inançlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 1(2), 35-51.
  • Brinkerhoff, J. D. (2006). Effects of a long-duration, professional development academy on technology skills, computer self-efficacy, and technology integration beliefs and practices. Journal of Research on Technology in Education, 39(1), 22-43.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Carretero, S., Vuorikari, R., & Punie, Y. (2017). DigComp 2.1: The digital competence framework for citizens. Publications Office of the European Union, Luxembourg.
  • Compeau, D. R., & Higgins, C. A. (1995a). Computer self-efficacy: Development of a measure and initial test. MIS quarterly, 19(2), 189–211.
  • Compeau, D. R., & Higgins, C. A. (1995b). Application of social cognitive theory to training for computer skills. Information Systems Research, 6(2), 118–143.
  • Compeau, D. R., Higgins, C.A., & Huff, S. (1999). Social cognitive theory and individual reactions to computing technology: A longitudinal study. MIS quarterly, 23(2), 145–158.
  • Creswell, J. W., & Plano Clark, V.L. (2011). Designing and conducting mixed methods research. Second edition. California: Sage Publications.
  • Çoklar, A. N., & Odabaşı, H. F. (2009). Educational Technology Standards Scale (ETSS): A study of reliability and validity for Turkish preservice teachers. Journal of Computing in Teacher Education, 25(4), 135–142.
  • Demiralay, R., & Karadeniz, Ş. (2010). Bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımının, ilköğretim öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algılarına etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB), 10(2), 819–851.
  • Delcourt, M. A. B., & Kinzie, M. B. (1993). Computer technologies in teacher education: The easurement attitudes and self-efficacy. Journal Research and Development in Education, 27(1), 35–41.
  • Durndell, A., & Haag, Z. (2002). Computer self efficacy, computer anxiety, attitudes towards the internet and reported experience with the internet, by gender, in an east european sample. Computers in Human Behavior, 18(5), 521–535.
  • Eastin, M. S., & LaRose, R. (2000). Internet self-efficacy and the psychology of the digital divide. Journal of Computer Mediated Communication, 6(1). Retrieved from http://jcmc.indiana.edu/vol6/issue1/eastin.html.
  • Eroğlu, A., Ünlü, H., Eroğlu, İ., & Yılmaz, B. (2011). Beden eğitimi öğretmeni ve beden eğitimi öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik yeterliklerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitim ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 132–135.
  • Gürol, A., & Aktı, S. (2010). The relationship between pre-service teachers’ self efficacy and their internet self efficacy. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2), 3252–3257.
  • Green, S. B., & Salkind, N. J. (2008). Using SPSS for windows and macintosh: Analyzing and understanding data. Upper Saddle River: Pearson; Prentice Hall.
  • Hill, T., Smith, N. D., & Mann, M. F. (1987). Role of efficacy expectations in predicting the decision to use advanced technologies: The case of computers. Journal of Applied Psychology, 72(2), 307.
  • ISTE, (2008). National educational standards for teachers. Retrieved from http://www.iste.org/docs/pdfs/nets-t-standards.pdf?sfvrsn=2 .
  • Kayaduman, H., Sarıkaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim Konferansı, 2-4 February / İnönü University, Malatya. Retrieved from www.ab.org.tr/ab11/bildiri/136.doc .
  • Kirschner, P., & Woperies, I. G. J. H. (2003). Mind tools for teacher communities: A European perspective. Technology, Pedagogy, and Education, 12(1), 127-149.
  • Koçak Usluel, Y., & Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretim elemanlarının bilgi teknolojilerini kullanmada karşılaştıkları engeller, çözüm önerileri ve öz-yeterlik algıları. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6(3), 143–157.
  • Kurbanoğlu, S., & Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmen adaylarına uygulanan bilgi okuryazarlığı programının etkililiği ve bilgi okuryazarlığı becerileri ile bilgisayar öz-yeterlik algısı arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 98–105.
  • Liang, J. C., & Tsai, C. C. (2008). Internet self-efficacy and preferences toward constructivist internet based learning environments: A study of pre-school teachers in Taiwan. Educational Technology and Society, 11(1), 226-237.
  • Margolis, H., & McCabe, P. P. (2004). Self-efficacy a key to improving the motivation of struggling learners. The Clearing House, 77(6), 241-250.
  • MEB, (2013). Milli Eğitim Bakanlığı öğretmen yeterlikleri. Retrieved from http://otmg.meb.gov.tr/YetGenel.html .
  • National Science Foundation. (2010). A Roadmap for educational technology. Retrieved from http://www.cra.org/ccc/files/docs/groe/Roadmap%20for%20Education%20 Technology%20-%20Summary%20Brochure.pdf .
  • New Media Consortium. (2014). The 2014 horizon report. Austin, Texas: The New Media Consortium. Retrieved from http://www.nmc.org/pdf/2014-nmc-horizon-report-he-EN.pdf.
  • Özçelik, H., & Kurt, A. A. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin bilgisayar özyeterlikleri: Balıkesir ili örneği. İlköğretim Online, 6(3), 441–451.
  • Pajares, F. (2006). Self-efficacy during childhood and adolescence. F. Pajares & T. Urdan (Eds.), Self-efficacy beliefs of adolescents (339-367). Greenwich, CT: Information Age Publishing.
  • Salanova, M., Grau, R. M., Cifre, E., & Llorens, S. (2000). Computer training, frequency of usage and burnout: The moderating role of computer self-efficacy. Computers in Human Behavior, 16(6), 575–590.
  • Sam, H. K., Othman, A. E. A., & Nordin, Z. S. (2005). Computer self-efficacy, computer anxiety, and attitudes toward the internet: A study among undergraduates in unimas. Educational Technology & Society, 8(4), 205-219.
  • Schunk, D. H. (1981). Modelling and attributional effects on children’s achievement: A self-efficacy analysis. Journal of Educational Psychology, 74, 93–105.
  • Schunk, D. H. (1983). Ability versus effort attributional feedback: Differential effects on self-efficacy and achievement. Journal of Educational Psychology, 75, 848-856.
  • Schunk, D. H. (1984). Enhancing self-efficacy and achievement through rewards and goals: Motivational and informational effects. The Journal of Educational Research, 78(1), 29-34.
  • Schunk, D. H. (1985). Self-efficacy and classroom learning. Psychology in the Schools, 22(2), 208-223.
  • Schunk, D. H. (1987). Peer models and children's behavioral change. Review of Educational Research, 57, 149-174.
  • Schunk, D. H. (2009). Öğrenme teorileri: Eğitimsel bir bakış. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. (Originally Published 1991).
  • Seferoğlu, S., & Akbıyık, C. (2005). İlköğretim öğretmenlerinin bilgisayara yönelik öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 19, 89–101. Stellar Project. (2014). http://www.stellarproject.eu/
  • Şahin, İ. (2009). Eğitsel İnternet Kullanım Özyeterliği İnançları Ölçeğinin geçerliği ve güvenirliği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 461-471.
  • Topal, M. (2013). Eğitim fakültesinde okuyan öğretmen adaylarının eğitim amaçlı internet kullanımı öz-yeterlik algılarının incelenmesi ve geliştirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Topal, M., & Akgün, Ö. (2015). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencileri için hazırlanan eğitim amaçlı internet kullanımı öz-yeterliğini geliştirme programının etkililiği. İlköğretim Online, 14(2), 697-712.
  • Torkzadeh, R., Pflughoeft, K., & Hall, L. (1999). Computer self-efficacy, training effectiveness and user attitudes: An empirical study. Behaviour & Information Technology, 18(4), 299–309.
  • Torkzadeh, G., & Van Dyke, T. P. (2002). Effects of training on internet self-efficacy and computer user attitudes. Computers in Human Behavior, 18(5), 479–494.
  • Tsai, M. J., & Tsai, C. C. (2003). Information searching strategies in web-based science learning: The role of internet self-efficacy. Innovations in Education and Teaching International, 40(1), 43–50.
  • Tuncer, M., & Aytaç, Ö. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz-yeterlik inançları. International Periodical tor the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(2), 1079–1091.
  • Yaman, S., & Yalçın, N. (2005). Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının problem çözme ve öz-yeterlik inanç düzeylerinin gelişimine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 229-236.
  • Yenilmez, K., Turğut, M., Anapa, P., & Ersoy, M. (2011). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz-yeterlik inançları. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium,, Elazığ-Turkey: Fırat University.
  • Zimmerman, B. J. (1995). Self-efficacy and educational development. A. Bandura (Ed.), Self-Efficacy in changing societies (s. 202–231). New York: Cambridge University Press.
  • WEB1, International Society for Technology in Education (ISTE), standarts for educators, https://www.iste.org/standards/for-educators.
  • WEB2, International Society for Technology in Education (ISTE), https://www.iste.org/standarts
  • WEB3, New Media Consortium, The Horizon Report, https://www.nmc.org/nmc-horizon/
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Topal 0000-0001-5270-426X

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 19 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Topal, M. (2019). Enhancement of Educational Internet Use Self-Efficacy Perceptions of Coaching and Recreation Students. Journal of Family Counseling and Education, 4(2), 24-33. https://doi.org/10.32568/jfce.529253
AMA Topal M. Enhancement of Educational Internet Use Self-Efficacy Perceptions of Coaching and Recreation Students. JFCE. Aralık 2019;4(2):24-33. doi:10.32568/jfce.529253
Chicago Topal, Murat. “Enhancement of Educational Internet Use Self-Efficacy Perceptions of Coaching and Recreation Students”. Journal of Family Counseling and Education 4, sy. 2 (Aralık 2019): 24-33. https://doi.org/10.32568/jfce.529253.
EndNote Topal M (01 Aralık 2019) Enhancement of Educational Internet Use Self-Efficacy Perceptions of Coaching and Recreation Students. Journal of Family Counseling and Education 4 2 24–33.
IEEE M. Topal, “Enhancement of Educational Internet Use Self-Efficacy Perceptions of Coaching and Recreation Students”, JFCE, c. 4, sy. 2, ss. 24–33, 2019, doi: 10.32568/jfce.529253.
ISNAD Topal, Murat. “Enhancement of Educational Internet Use Self-Efficacy Perceptions of Coaching and Recreation Students”. Journal of Family Counseling and Education 4/2 (Aralık 2019), 24-33. https://doi.org/10.32568/jfce.529253.
JAMA Topal M. Enhancement of Educational Internet Use Self-Efficacy Perceptions of Coaching and Recreation Students. JFCE. 2019;4:24–33.
MLA Topal, Murat. “Enhancement of Educational Internet Use Self-Efficacy Perceptions of Coaching and Recreation Students”. Journal of Family Counseling and Education, c. 4, sy. 2, 2019, ss. 24-33, doi:10.32568/jfce.529253.
Vancouver Topal M. Enhancement of Educational Internet Use Self-Efficacy Perceptions of Coaching and Recreation Students. JFCE. 2019;4(2):24-33.