Objective: After Health Transformation
Program, community pharmacies have started to provide pharmaceutical services
to all society under social security. Today, pharmacies are becoming an
important healthcare point of the community in terms of their accessibility, education
and knowledge of pharmacists and medication or health consultancy, rather than
a institution where only the prescription's content is prepared and presented.
In this process, it was aimed to evaluate the situation of the patients who
received the service by measuring their satisfaction with the pharmaceutical
services.
Material and Method: In study as a
measuring tool 'The Patient Satisfaction with Pharmacy Services Questionnaire'
(PSPSQ 2.0) was used which developed by Sakharkar (2015) et al. Turkish
validity study was conducted by Okuyan (2016) and friends. The scale was
applied to individuals living in the city center of Çorum. 445 people were
included in the sample. Frequency tests, hypothesis and multiple comparison
tests were used for data analysis.
Result and Discussion: According to the results obtained, the relationship between education
level of patients, continuity in the choice of pharmacy, quality of care,
communication and general satisfaction were determined. It should be taken into
consideration that good communication between patient and pharmacist will
positively affect customer / patient loyalty and consequently quality and
satisfaction will increase.
Amaç: Sağlıkta Dönüşüm Programı sonrasında serbest eczaneler toplumun her kesimine
artık sosyal güvence kapsamında eczacılık hizmeti sunmaya başlamıştır. Günümüzde eczaneler, sadece reçete içeriğinin
hazırlanıp sunulduğu bir kurumdan ziyade erişilebilirliği, eczacıların eğitimi
ve bilgileri ile ilaç veya sağlık danışmanlığı açısından toplumun önemli bir
sağlık noktası haline gelmektedir. Bu süreçte hizmeti alan hastaların eczacılık
hizmetlerinden memnuniyetleri ölçülerek bir durum değerlendirilmesi
amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Ölçüm aracı
olarak Sakharkar (2015) ve arkadaşları tarafından geliştirilen, Okuyan (2016)
ve arkadaşları tarafından Türkçe geçerlilik güvenilirlik çalışması yapılan
Eczacılık Hizmetleri ile ilgili Hasta Memnuniyeti Anketi (The Patient
Satisfaction with Pharmacy Services Questionnaire-PSPSQ 2,0) kullanılmıştır.
Ölçek Çorum il merkezinde yaşayan bireylere uygulanmıştır. Örneklem grubuna 445
kişi dâhil edilmiştir. Verilerin analizi için frekans testleri, hipotez ve
çoklu karşılaştırma testleri kullanılmıştır.
Sonuç ve
Tartışma: Elde edilen sonuçlara göre, hastaların öğrenim durumu, eczane seçimindeki
süreklilik, bakım kalitesi, iletişim ve genel memnuniyet durumları arasında
ilişki tespit edilmiştir. Hasta ve eczacı arasındaki iyi iletişimin
müşteri/hasta sadakatini olumlu etkileyeceği ve sonucunda kalitenin ve
memnuniyetin artacağı göz önünde bulundurulmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eczacılık ve İlaç Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 23 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 43 Sayı: 3 |
Kapsam ve Amaç
Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi, açık erişim, hakemli bir dergi olup Türkçe veya İngilizce olarak farmasötik bilimler alanındaki önemli gelişmeleri içeren orijinal araştırmalar, derlemeler ve kısa bildiriler için uluslararası bir yayım ortamıdır. Bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler supleman özel sayısı olarak dergide yayımlanabilir. Ayrıca, tüm farmasötik alandaki gelecek ve önceki ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılar ile sosyal aktiviteleri içerir.