Bu
araştırmada öğretmenlerin yaratıcılık mitleri üzerine algılarını ortaya
çıkartmak amaçlanmıştır. Bu bağlamda, yaratıcılığa ekli / ilgili tanımlar ve
etkilerini ortaya koyan alanyazın taramasından sonra hazırlanan anketle;
öğretmenlerin yaratıcılık mitlerine ilişkin görüşleri alınmıştır. Anketin
içeriğini araştırmacılar tarafından gruplandırılmış; günümüz yaratıcılık
tartışmaları, yaratıcılık üzerine var olan inanış ve algılar oluşturmaktadır.
Araştırmada elde edilen verilerin analizi, daha önce yapılmış bir çalışma ve
bir norm grubu olmadığı için; betimleyici ve korelasyonel analizler
kullanılarak yapılmıştır. Her bir anket maddesi ile ilgili, cinsiyet ve yaş
değişkenlerine göre katılım oranları hesaplanmıştır. Mevcut araştırmanın
çalışma grubunu, Türkiye’nin çeşitli illerinde 2016 - 2017 öğretim yılında
görev yapan / yapmış 211 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma sonuçlarına göre,
öğretmenlerde yaratıcılık mitlerine ilişkin genel algıya dair bulgular ve
bağımsız değişkenler dikkate alındığında cinsiyet ve yaş açısından betimsel
değerlendirme yapılmıştır. Yaratıcılık kavramı var olan toplumsal algı, yaygın olan
mitler, doğru olmayan inanışlar ve öğretmen algıları açısından incelenmiş;
ulaşılan sonuçlar dikkate alınarak çeşitli öneriler sunulmuştur.
In this research, it is aimed to reveal the perceptions of teachers on creativity myths.
In this context, with the questionnaire prepared after the literature review, the
definitions and effects attached to creativity are explained. teachers' opinions about
creativity myths were taken. The contents of the questionnaire were grouped by the
researchers; today's discussions of creativity constitute the existing beliefs and
perceptions of creativity. Since the analysis of the data obtained in the study is not a
previous study and a norm group; descriptive and correlational analyzes. Participation
rates for each survey item were calculated according to gender and age variables. The
study group of current research in various provinces of Turkey 2016 - 2017 academic
year working / has created 211 teachers have done. According to the results of the
study, descriptive assessment was made in terms of gender and age when the findings
and independent variables were taken into consideration. The concept of creativity
was examined in terms of existing social perception, common myths, inaccurate beliefs
and teacher perceptions; various recommendations have been presented taking into account the results reached.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Creativity |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.