Gelişen dünyada teknolojik ilerlemeler eğitimde sanal sistemlerin kullanımına imkân tanımaktadır. Teknolojinin anahtar kelimelerden biri olan sanal sistemler, 1990'larda bilgisayar iletişimi, 2000'lerde web, 2010'larda mobil ve 2020'lerde “metaverse” olarak ifade edilmektedir. Genel olarak metaverse, insanların fiziksel harekete ihtiyaç duymaksızın, bulundukları yerden ayrılmadan çeşitli sanal gerçeklik cihazları kullanarak deneyimleyebildikleri bilişsel bir evren olarak ifade edilmektedir. Metaverse uygulamaları; sanal gerçeklik, arttırılmış gerçeklik ve karma gerçeklik olarak ele alınmaktadır. Hayatın her alanında yer alan metaverse uygulamaları hemşirelik eğitiminde de yoğun olarak kullanılmaktadır. Hemşirelikte metaverse teknolojisi sayesinde az maliyetli, etkin zaman yönetimli dijital ortamda verilen dersler ile öğrencilerin karmaşık vaka çözümleri ve zor beceri konularını anlamasını sağlamaktadır. Bu uygulamalar prosedürel beceri geliştirme, eğitim hızı, kalıcılığı ve öğrenci memnuniyeti, akademik başarı motivasyonu açısından önemli katkılar sağlamaktadır. Ayrıca hemşirelik öğrencilerinin ekip içi etkileşim, kültürel duyarlılık, ahlaki cesaret ve öz denetim konularında bireysel gelişimlerini de arttırmaktadır. Güncel literatür incelendiğinde mesleki uygulamaların öğreniminde metaverse uygulamalarının öğrenmeyi kolaylaştırma, mesleği kabullenme ve eğitim memnuniyetlerini arttıracağı için kullanımı önem arz etmektedir. Hemşirelik eğitiminde bu uygulamalarının yaygınlaştırılması için öğretim elemanlarını ve öğrencilerini kapsayan uygulamaların kullanımına yönelik eğitimlerin verilmesi, klinik vakalarda rehberlik yönteminin kullanılması önerilmektedir. Bu yeni eğitim tekniklerinin mesleki eğitime entegre edilmesi için geniş popülasyonlarda proje ve karma araştırmaların yapılması önerilmektedir.
Technological advances in the developing world allow the use of virtual systems in education. Virtual systems, one of the keywords of technology, are expressed as computer communication in the 1990s, web in the 2000s, mobile in the 2010s and "metaverse" in the 2020s. In general, the metaverse is expressed as a cognitive universe that people can experience using various virtual reality devices without the need for physical movement, without leaving their place. Metaverse applications; virtual reality, augmented reality and mixed reality. Metaverse applications in all areas of life are also used extensively in nursing education. Thanks to the metaverse technology in nursing, the lessons given in a low-cost, effective time-managed digital environment enable students to understand complex case solutions and difficult skill issues. These applications provide important contributions in terms of procedural skill development, training speed, permanence and student satisfaction, and academic success motivation. It also increases the individual development of nursing students in team interaction, cultural sensitivity, moral courage and self-control. When the current literature is examined, the use of metaverse applications in the learning of professional practices is important as it will facilitate learning, accept the profession and increase education satisfaction. In order to disseminate these practices in nursing education, it is recommended to provide training on the use of practices involving teaching staff and students and to use the guidance method in clinical cases. To integrate these new training techniques into vocational education, it is recommended to carry out projects and mixed studies in large populations.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 10 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Genel Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.