Covid-19 pandemisi öncesinde hayatımızdaki önemi yadsınamaz konumda olan sosyal medya, özellikle pandemi dönemi boyunca toplumun eğitim gibi önemli bir ihtiyacını giderebilecek potansiyeli nedeniyle bu amaçla da yoğun şekilde kullanılmıştır. Bunun yanı sıra gerçek anlamda sosyal hayatın sınırlı bir süre için erişilemez olduğu durumda, sosyal medya insanların sosyalleşme ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri az sayıdaki alanlardan biri olarak göze çarpmış, atlatılmaya çalışılan bu zor dönemlerde toplumların mental sağlığını koruma açısından büyük rol oynamıştır. Buradan hareketle, sosyal medya kavramı üzerine daha fazla inceleme, daha derinlemesine araştırma yapma gerekliliği ortaya çıkmıştır. Çalışmanın temel amacı sosyal medya bağımlılığının turizm fakültesi öğrencilerinin akademik başarıları
üzerinde bir etkisi olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırma evrenini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Turizm Fakültesi’ne kayıtlı lisans öğrencileri oluşturmaktadır, örneklem ise 437 turizm fakültesi öğrencisinden oluşmaktadır. Anket formunda Sosyal Medya Kullanım Bozukluğu Ölçeği’nin (Social Media DisorderScale) dokuz soruluk versiyonu kullanılmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin en fazla kullandıkları platformların Whatsapp ve Instagram, en az kullandıkları platformun ise Twitter olduğu görülmüştür. Bu veri ışığında öğrencilerin kolayca haberleşebildikleri ve görsel paylaşımı kolay yapabildikleri sosyal medya mecralarını daha yoğun kullandıkları yorumu yapılabilir. Araştırma sonuçlarına göre sosyal medya mecralarını bilinçli bir şekilde kullanan öğrencilerin akademik anlamda daha başarılı olduğu tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 6 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2 |