İçinde bulunduğumuz 21. yy’da sürekli artan bir oranda yeni bilgiye maruz kalıyoruz. Bu durum toplumun her alanında değişim ve gelişimi büyük ölçüde etkilemektedir. Çağın bize sunduğu gerekliliklere uyum sağlamak için yeri ve şekli değişse de bireylerin eğitime ihtiyaç duydukları gerçekliğini korumaktadır. Eğitim kurumlarının asli unsurlarından birisi olan öğretmenler de çağın gereklerine uygun öğretim hizmetini sağlamak için yeterliklerini arttırmaya ihtiyaç duyarlar. Bu bağlamda öğretmenler hizmet verdikleri sistem içerisinde kendilerine sunulan hizmet içi eğitimler yoluyla kendilerini geliştirecek fırsatlar edinirler. Bu araştırmada yapılan ihtiyaç analizi çalışmasının bulgularına göre öğretmenlerin eğitim teknolojilerini sınıf ortamında kullanmak konusunda daha öncelikli eğitim ihtiyacı olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmanın amacı ihtiyaç analizi sonuçlarına dayalı olarak sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojilerini öğrenme ortamında kullanılması konusunda hizmet içi eğitim etkinliği programının geliştirilmesi, uygulanması ve uygulama sonuçlarının değerlendirilmesidir. Çalışma grubunda Amasya ili Merzifon ilçesinde görev yapan 20 sınıf öğretmeni yer almaktadır. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analizlerden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenler kendilerine sunulan hizmet içi eğitimin etkili olduğunu ve eğitim durumları sürecinde katkı sağlayacak nitelikte olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca hizmet içi eğitim etkinliğinin kuramsal bilgilerin uygulama düzeyindeki hedeflerin kazandırılması için ayrılan sürenin bir ders saati daha arttırılabileceği önerilmiştir.
Hizmet içi eğitim eğitim teknolojileri ihtiyaç analizi program geliştirme
-
-
In the 21st century, we are increasingly exposed to new information. This situation greatly affects the change and development of society in every area. Although the place and form of education change, it is a fact that everyone needs education in order to adapt to the requirements of the age. Teachers, who are one of the basic elements of educational institutions, need to increase their ability to provide teaching services in accordance with the requirements of the age. In this context, teachers have the opportunity to improve themselves with in-service training given to them within the system they serve. According to the findings of the needs analysis conducted in this research, it has been determined that teachers have more priority educational needs in using educational technologies in the classroom environment. The aim of this study is to develop and implement an in-service training activity program based on the results of the needs analysis for classroom teachers to use educational technologies in the learning environment and to evaluate the results of the application. In the study group, there are 20 classroom teachers working in the Merzifon district of Amasya province. A survey was used as a data collection tool. Descriptive analysis was used to analyze the data. According to the research findings, the teachers stated that the in-service training offered to them was effective and that it would contribute to the process of educational status. In addition, it has been suggested that the time allocated for gaining the theoretical knowledge of the in-service training activity at the application level can be increased by one more lesson hour.
In-service training educational technologies needs analysis program development
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Değerlendirme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2 |