Giriş: Psikoeğitim temelli sosyal
beceri eğitimleri, bireylerin yaşam becerilerini artırarak farklı alanlarda pek
çok katkılar vermektedir.
Amaç: Araştırma,
öğrencilerin psikoeğitim temelli sosyal beceri eğitimi dersine ilişkin görüşlerini
belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem:
Niteliksel araştırma deseni
kullanılarak yürütülmüş olan çalışmanın örneklemi, Aydın Adnan Menderes
Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksekokulu’nda Psikoeğitim
Temelli Sosyal Beceri Eğitimi dersini alan ve çalışmaya katılmayı gönüllü
38 öğrenciden oluşmuştur. Veriler 13 -20 Mayıs 2016 tarihleri arasında, nitel
araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılarak toplanmıştır. Bunun
için öğrencilere tanıtıcı sorular ile derse yönelik görüş ve önerilerini ortaya
koyan iki adet açık uçlu sorudan oluşan soru formu verilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tümevarımcı içerik analizi
yöntemi kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya
katılan öğrencilerin yaş ortalaması X=20.39, %87.5’i kadın, %12.5’u erkek.
Öğrencilerin %50’si dersi kendi isteği ile seçerken, %37.5’u başka seçecek ders
olmadığı için ve %12.5’u diğer (arkadaş önerisi, saati ve günü uyduğu için)
dersi seçmiştir. Öğrencilerin,%93.8’i ikinci sınıf, %6.3 birinci ve %6.3’ü
üçüncü sınıfta öğrenim görmektedirler. Öğrencilerin
derse yönelik değerlendirmeleri, görüşler, duygular ve öneriler olmak üzere üç temel kategori ve bunlarla ilişkili tema ve
alt temalar kapsamında irdelenmiştir.
Sonuç: Ders içeriğinin öğrencilerin sosyal ve
mesleki hayatta kullanabilecekleri konulardan seçilmesinin ve psikoeğitim
temelli eğitim ile aktarılmasının dersin etkinliğini arttırdığı sonucuna
varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Mesleki ğitim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 4 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education