Akademik yaşamda ve üniversite yapısında son dönemde meydana gelen değişiklikleri de dikkate alarak, lisansüstü öğrencilerinin hem öğretici olarak hem de bilim adamı olarak akademisyenlerle ilgili değerlendirmelerinin alınması önemlidir. Bu araştırmada da bu gerçekten hareketle akademisyenlerin öğreticilik ve bilim adamlığı yeterlikleri ve davranışları ile ilgili lisansüstü eğitime devam eden ve öğrencilerin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Dolayısıyla çalışmanın amacı; lisansüstü öğrencilerin gözünde akademisyenlik algısı ve bunu etkileyen sebeplerin belirlenmesidir.
Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada çalışma grubu lisansüstü öğrencilerin bilimsel amaçlı iletişim kurduğu bir sosyal medya grubunda gönüllü olarak çalışmaya katılmayı kabul eden 20 lisansüstü öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veriler Görüşme yoluyla elde edilmiştir. Görüşmeler online gerçekleştirilmiş ve görüşme esnasında kayıt alınarak sonradan deşifre edilmiştir. Yarı yapılandırılmış veri toplama aracı araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Veriler verileri 2019-2020 öğretim yılı bahar döneminde toplanmıştır. Araştırmaya katılan yüksek lisans öğrencilerinden elde edilen veriler, içerik analizine tabi tutulmuştur.
Katılımcı öğrencilerin akademisyenlerini azimlilik, kendini yenileme ve rehberlik konusunda örnek aldığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin çoğunluğunun görüşlerine göre, ders aldıkları akademisyenler önyargılı olmasalar da, adil olmak konusunda başarısızdırlar. Teknolojiyle ilişkisi iyi olan akademisyenler, araştırmacı ruhu, mesleki ve etik kurallara uygun davranma, farklılıklara saygı duyma ve girişimcilik konularında da yüksek lisans öğrencilerince pozitif değerlendirilmektedir. Öğrenciler, danışmanlarda çeşitli kişisel ve profesyonel niteliklerin olması beklentisindedirler. Öğrencilerin bir danışmanın açık fikirli, öğrenmeye açık, paylaşımcı ve anlayışlı olma gibi kişisel niteliklere sahip olması gerektiğini düşünmektedir. Bu kişisel özelliklere sahip olmayan danışmanlarla çalışan öğrenciler, fikirlerini açıklayamadıklarını, istedikleri alanda çalışamayacaklarını hissetmektedirler. Bununla birlikte, öğrenciler, danışmanlarının akademik rehberliğinin ve mesleki niteliklerinin akademik sürecin sorunsuz ilerlemesi için önemli olduğuna inanmaktadırlar. Danışmanın akademik nitelikleri bağlamında, öğrencilerin çalışmaları hakkında hızlı ve zamanında geri bildirim sağlamaları önemli bir özellik olarak kabul edilmektedir.
lisansüstü öğrencilerin akademisyen algısı akademisyenlik algısı akademisyenlerin performansı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 10 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education