Bu araştırmanın amacı, çocukların bilgisayar kullanım sıklıklarını, kullanım amaçlarını ve bilgisayarda tercih
ettikleri oyun türlerini incelemektir. Çalışma Tokat ilinde 145 çocuğun ebeveyni ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada
araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Bu çalışma nicel veri analizine dayalı, araştırma sorularını
incelemeye yönelik yapılmış betimsel (Tarama, survey) bir çalışmadır. Geçerli sayılan anket formundaki veriler bilgisayara
aktarılmış ve verilerin analizi SPSS 19.0 programında yapılmıştır. Araştırma sonucunda, bilgisayarı evde genellikle anne,
baba ve çocuğun tek başına kullanmakta olduğu, çocukların bilgisayarı daha çok oyun oynamak amacıyla kullandıkları,
çocukların bilgisayarda oynadıkları oyun türleri incelendiğinde, çocukların zihinsel beceri gerektiren eğitici oyunlar, sanal
gerçeklik içeren oyunlar ve yarış oyunlarını diğerlerine göre daha fazla tercih ettikleri söylenebilir.
The purpose of this research is to examine the frequency of children's use of computers, their intended use, and the
types of games they prefer on a computer. The study was conducted with 145 parents in Tokat province. The questionnaire
developed by the researcher was used in the study. This study is a descriptive (survey, survey) study based on quantitative
data analysis to investigate research questions. The valid questionnaire form was transferred to the computer and analysis of
the data was carried out in the SPSS 19.0 program. As a result of the research, it can be seen that when the computer is used
at home usually by the mother, father and child alone, the children use the computer to play more games, the types of games
the children play on the computer are examined and the children have more mental skills such as educational games, virtual
reality games and racing games can be said to prefer.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1 |