BibTex RIS Kaynak Göster

Hıristiyan Fundamentalizmi ve Ortadoğu’da Tanrıyı Kıyamete Zorlama Stratejisi

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 16, 01.12.2014

Öz

Ortadoğu’yu dünyanın diğer bölgelerden ayıran özelliklerin başında sahip olduğu tarihi derinlikte meydana gelen çokkültürlü yapısı gelir. İnsanlığı etkileyen inanç tarihi açısından en köklü dinî düşünce açılımlarının bu bölgede gerçekleşmiş olması, stratejik tahlilinde bu coğrafyayı öne çıkarmaktadır. Dünyanın üç önemli dininin en önemli merkezlerinden birisi olan Ortadoğu, neredeyse dünyanın tamamını ilgilendiren bir coğrafyadır. Bu yüzden Ortadoğu tarih boyunca hep bir mücadele alanı olmuş ve olmaya da devam etmektedir. Bu çalışmada, Ortadoğu coğrafyasının, bazı inanç grupları tarafından nasıl algılandığı, yorumlandığı ve kendi inançları doğrultusunda yeniden ve bir an önce nasıl reform edilmek istendiği ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Ayrıca bu inanç gruplarının inançları çerçevesinde bölgenin geleceğini yeniden şekillendirirken ortaya koydukları stratejileri ve bunun yansımaları üzerinde durulmaktadır.

Kaynakça

  • Adam, B. (2004). “Yahudiliğin Misyonerlik Anlayışı”, Türkiye’de Misyonerlik Faaliyetleri, (ed. Ömer Faruk Harman). İstanbul: Ensar Neşriyat.
  • Adam, B. (2002). Yahudilik ve Hıristiyanlık Açışından Diğer Dinler. İstanbul: Pınar Yayınları.
  • Adam, B. (2000). “Dinler Arası Diyalog”, Din Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: MEB Yayınları.
  • Aydın, M. (2011). Güncek Kültürde Temel Kavramlar. İstanbul. Açılım Kitap.
  • Bozkurt, N. (2004). “Mescid-i Aksa”, İslam Ansiklopedisi C.29. Ankara: TDVYayınları.
  • Buhl, F. (1988). “Kudüs”, İslam Ansiklopedisi C. 6. İstanbul: MEBYayınları.
  • Casanova, J. (1994). PublicReligion in the World. University of Chicago Press, Chicago.
  • Corm, G. (2008). 21. Yüzyılda Din Sorunu (çev. Şule Sönmez). İstanbul:

ChristianFundamentalismandthe Strategy of Compulsion God Resurrection in the Middle East

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 16, 01.12.2014

Öz

One of the key features that differentiate it from other regions of the Middle East has caused
the historical depth of the multicultural structure. In the history of humanity’s oldest religious
beliefs affect thought to have taken place in this area expansions, strategic analysis highlights
the assay’s geography. The world’s three major religions, one of the most important centres in
the Middle East, a region of interest is almost the entire world. That’s why throughout history
the Middle East has been a site of struggle and continues to be. In this study, geography of the
Middle East, is perceived by some faith groups, and interpreted in accordance with their own
belief son how you want to shape and to determine whether a moment before being studied. In
addition, within the framework of the beliefs of religious groups in the region revealed that
reshapes the future strategy and its implications are discussed.

Kaynakça

  • Adam, B. (2004). “Yahudiliğin Misyonerlik Anlayışı”, Türkiye’de Misyonerlik Faaliyetleri, (ed. Ömer Faruk Harman). İstanbul: Ensar Neşriyat.
  • Adam, B. (2002). Yahudilik ve Hıristiyanlık Açışından Diğer Dinler. İstanbul: Pınar Yayınları.
  • Adam, B. (2000). “Dinler Arası Diyalog”, Din Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: MEB Yayınları.
  • Aydın, M. (2011). Güncek Kültürde Temel Kavramlar. İstanbul. Açılım Kitap.
  • Bozkurt, N. (2004). “Mescid-i Aksa”, İslam Ansiklopedisi C.29. Ankara: TDVYayınları.
  • Buhl, F. (1988). “Kudüs”, İslam Ansiklopedisi C. 6. İstanbul: MEBYayınları.
  • Casanova, J. (1994). PublicReligion in the World. University of Chicago Press, Chicago.
  • Corm, G. (2008). 21. Yüzyılda Din Sorunu (çev. Şule Sönmez). İstanbul:
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA34YH54TV
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ensar Çetin

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çetin, E. (2014). Hıristiyan Fundamentalizmi ve Ortadoğu’da Tanrıyı Kıyamete Zorlama Stratejisi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 1-16.