Günlük hayatımızda çok önemli bir yere sahip olan bireysel bankacılık işlevlerinden birisi de
kredi kartlarıdır. Kredi kartları kullanılarak yapılan ödemelerin güvenilir, kolay ve hızlı bir
şekilde yapılması, bu kartların kullanımını artırmıştır. Bankalar hızla gelişen kredi kartı
pazarında söz sahibi olmak için sıkı bir rekabet içine girmişlerdir. Ortaya çıkan bu rekabet
sonucu farklı faydalar sunan birçok kredi kartları ortaya çıkmıştır. Bu gelişmeler neticesinde,
tüketiciler piyasada bulunan kredi kartlarını seçme ve fayda maksimizasyonunu en iyi nasıl
sağlayacakları konularında tereddütler yaşamaktadırlar. Bu çalışmada, kredi kartları ile ilgili
tüketicilerin tereddütlerini ortadan kaldırmak, seçimin nasıl yapılabileceğine yönelik bir örnek
oluşturmak ve Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) ile ELECTRE (Elimination and Choice
Translating Reality English) yöntemlerinin bir arada kullanılmasına dayanan bir yaklaşım
ortaya koymak amaçlanmıştır.Bu yaklaşımda, belirlenen kriterlerinağırlıklandırılmasında
AHP yöntemi (ikili karşılaştırma), alternatiflerin ağırlıklandırılmış kriterlere göre
sıralanmasında ise ELECTRE II yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın tüketicilere ve bu hizmeti
sunan kuruluşlara yararlı olacağı düşünülmektedir.
One of the functions of individual banking which has a crucial effect on ourdaily life is credit
cards. Since use of credit cards in payments are safe, easy and fast, this has fuelled the use of
these cards. Banks have entered into hard competition with each other to be powerful in
rapidly improving credit card market. Following this, lots of credit cards which provide
different benefits have been appeared. In the light of these developments, the consumers have
some doubts to choose the best credit card and how to provide the best utility maximization.
The aim of this study to eliminate the doubts of consumers, to set an example regarding how
to make selection and make an approach to use both ELECTRE (Elimination and Choice
Translating Reality English) and AHP (Analytical Hierarchy Process) methods together. In
this approach, while AHP is used for weighting the determined criteria (by binary
comparison), ELECTRE II is applied to sort the alternatives according to weighted criteria.
This study is thought to be useful for consumers and organizations which offer this service.
Diğer ID | JA34YK98PJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.