Anlam arayışı bireyin hayatında önemli bir çabadır. Din ise bireylerin hayatı anlamlandırmalarında en önemli faktörlerden biridir. Bireylerin din konusunda bilgi sahibi olmaları, bu bilgilerini hayatı anlamlandırmalarına yardımcı olması açısından önem arz etmektedir. Hayatın anlam arayışının en yoğun olduğu dönem olan gençliğin anlam arayışına aldıkları din eğitiminin katkısının incelenmesin çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çankırı Karatekin Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi öğrencilerinden tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilmiş katılımcıların olduğu çalışmada Hayatın Anlam ve Amacı Ölçeğiyle gençlerin hayatı ne düzeyde anlamlandırdıkları ölçülmüştür. Elde edilen veriler SPSS For Windows programıyla analiz edilmiş, ölçekten elde edilen verileri değerlendirmek amacıyla Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis test istatistiği kullanılmıştır. Katılımcıların Hayatın Anlamı ve Amacı Ölçeğinden aldıkları puanlar bağımsız değişkenler açısından incelenmiştir. Bununla birlikte katılımcıların aldıkları din eğitimi süresi, kendilerini ne düzeyde dindar hissettikleri ve din eğitimini ağırlıklı olarak nereden aldıkları ile hayata yükledikleri anlam arasındaki ilişki incelenmiştir. Gençlerin hayatın anlam ve amacı ölçeğinden aldıkları puan ortalamanın üzerinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca kendilerini dindar hissetme durumuyla hayatın anlamı arasında pozitif bir ilişki bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.