Amaç: Kapsayıcı eğitim göçmen öğrencilere sunulan eğitim hizmetlerinin hakkaniyet ve kalite düzeyi açısından özel bir anlam taşımaktadır. Suriye’den Türkiye’ye gerçekleşen kitlesel göçlerin ardından kapsayıcı eğitim ve göçmen öğrenciler hakkındaki öğretmen görüşlerine dayalı literatür önemli bir hacim kazanmıştır. Ancak bu konudaki nitel çalışmalar görece küçük gruplar üzerinde gerçekleştirilmiş, geniş katılımlı araştırmalar ihmal edilmiştir. Bu nedenle mevcut çalışmada kapsayıcı eğitim uygulamaları ve göçmen öğrencilerin içinde bulundukları koşullar geniş bir katılımcı grubunun görüşlerinden yararlanılarak çözümlenmiştir.
Yöntem: Mevcut çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Veriler Trabzon’da görev yapan ve sınıfında göçmen öğrencisi bulunan 85 sınıf öğretmeninden elde edilmiştir.
Bulgular: Göçmen öğrencilere ilişkin bulgular; dil, kültürel, duygusal, derslere ilişkin, kaynaşmaya ilişkin, motivasyon sorunları ve çözüm önerileri temalarında incelenmiştir. Bulgular kapsayıcı eğitimle ve göçmen öğrencilerle ilgili çalışmaların güncel görünümüne katkı sunma potansiyeli taşımaktadır.
Sonuç: Sonuçlar göçmen öğrencilerin dilsel, kültürel, duygusal, akademik ve motivasyonel konularda önemli sorunları bulunduğunu göstermektedir. Sonuçlara dayalı olarak öğretmenlere ve araştırmacılara bazı öneriler sunulmuştur.
Özgünlük: Bu konuda ilgili araştırmalar bulunmakla birlikte daha geniş katılımlı araştırmalarla desteklenmesini gerektirmektedir. Mevcut çalışmanın özgünlüğü geniş katılımlı geniş bir pencereden literatüre bu konuda destek sunmasıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Ekonomisi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.