Öz
Amaç: Yeni bir bakış açısı ve felsefeyle hazırlanan 2005 Coğrafya Dersi Öğretim Programı (CDÖP2005) hemen uygulanmaya başlanmış ve geri bildirimlerle dört kez revize edilmiştir. Revizyonların sonuncusu CDÖP2018’de ilk programa göre önemli değişiklikler bulunmaktadır. İlk programın yapısal kısımlarından bazıları ve giriş metinleri burada çıkarılmıştır. Programın son hali ile arasındaki farklılıkların ilk programın felsefesini zedelemiş olabileceği düşüncesi bu çalışmanın temel problemini oluşturmuştur.
Yöntem: Program metinlerinde sadece bilgi kazandırılması amaçlanan çıktılar veya kazanımlar değil, yöntem, teknik, materyal ve ölçme-değerlendirme süreçleri de yapısal bir bileşen olarak yer almalıdır. CDÖP2005 ve CDÖP2018 yapısal bileşenleri açısından incelenmiş ve buna göre eklenen veya çıkarılan kısımlar birinci programın felsefesi bağlamında değerlendirilmiştir.
Bulgular: CDÖP2005, deney ve uygulama yoluyla öğrenmeyi gerektirmektedir. Felsefi olarak pragmatizm ve realizmin özelliklerine işaret etmektedir. Daha sonraki program, programın beklediği uygulamaları kullanmayı zorlaştırmıştır.
Sonuç: Sonuç olarak revizelere ihtiyaç vardır ancak uygulamadan gelen geri bildirimler program komisyonları tarafından dikkatle değerlendirilmelidir. Programdan kaynaklanmayan sorunlar ile programla ilgili sorunların ayrıştırılması, revizyonların buna göre yapılması uygun olacaktır.
Özgünlük: Çalışma bir program eleştirisidir. Bu tarz çalışmaları doküman incelemelerinden ayıran yön esasen araştırmacının mevcut verileri işleme biçimi ve değerlendirmedir. Literatürde sıklıkla karşılaşılmayan eleştirel çalışmaların uygulamaların gelişimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Coğrafya eğitimi Coğrafya Öğretim Programı (2005 ve 2018) program revizyonu eğitim felsefesi
--
--
Abstract
Purpose:The 2005 Geography Curriculum (GC2005), which was prepared with a new perspective and philosophy, started to be implemented immediately and was revised four times with feedback. There are significant changes in GC2018, the last of the revisions, compared to the first program. Some of the structural parts of the first program and the introductory texts are extracted here.
Method:The main problem of this study is the thought that the differences between the final version of the program and the first program may have damaged the philosophy of the first program. In the program texts, not only the outputs or achievements that are intended to gain knowledge, but also method, technique, material and measurement-evaluation processes should be included as a structural component. GC2005 and GC2018 were examined in terms of their structural components and the parts added or removed accordingly were evaluated in the context of the philosophy of the first program.
Findings: GC2005 requires learning through experimentation and practice. Philosophically, it points to the characteristics of pragmatism and realism. The last program has made it difficult to use the applications that the former program expects.
Implications: As a result, revisions are needed, but feedback from implementation should be carefully evaluated by program committees. It would be appropriate to separate the problems not caused by the program from the problems related to the program, and to make revisions accordingly.
Originality: The study is a program criticism. The aspect that distinguishes such studies from document reviews is essentially the way the researcher processes and evaluates existing data. It is thought that critical studies, which are not frequently encountered in the literature, will contribute to the development of applications.
Geography education Geography Curriculum (2005-2018) revision philosophy of education learning/teaching process.
--
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | -- |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.