The aim of this study is to investigate how effective science teaching with mind mapping is effective
on students’ academic success compared with the teacher centered teaching. As a study group; two 7. grade
students studying in a primary school in Diyarbakır in 2010-2011 education year and having similar success levels
are selected. The students who have education with the teacher centered method were determined as control group
and those who have education with mind mapping were determined as experiment group. The resulting test data
including 28 items and their reliability is 0.71 are collected successfully. Success test about Ecosystems and Biodiversity
was carried out as a pre-test and a post-test after a two week education with a totally study of 3 weeks. The
obtained data were evaluated by using SPSS-17. T-test analytical techniques were used on the analysis of the data.
The significance level was considered as 0.05. As a result, it was determined that the education with mind mapping
was more effective compared to the teacher centered education method when students’ success about Ecosystems
and Biodiversity was tested. Some advices have been given with the help of our experimental outcome.
Science and technology mind mapping ecosystems biodiversity success
Bu çalışmanın amacı; zihin haritalama ile yapılan fen ve teknoloji öğretiminin, öğrencilerin akademik başarıları üzerine öğretmen merkezli yöntemlere kıyasla ne derece etkili olduğunu araştırmaktır. Çalışma grubu olarak, 2010-2011 öğretim yılında Diyarbakır’daki bir ilköğretim okulunun 7. sınıfında öğrenim görmekte olan ve ön test sonuçlarında başarı düzeyleri birbirine denk olarak belirlenen iki sınıf seçilmiştir. Öğretmen merkezli öğretim metodu ile öğretim yapılan sınıf kontrol grubu, zihin haritalama ile öğretim yapılan diğer bir sınıf da deney grubu olarak belirlenmiştir. Veriler 28 madden oluşan ve güvenirliği 0.71 olarak bulunan başarı testi ile toplanmıştır. “Ekosistemler ve Biyoçeşitlilik Başarı Testi”, her iki gruba farklı iki öğretimin etkisini karşılaştırmak için, ön test ve 2 haftalık bir öğretim sonunda da son test olarak uygulanmış olup çalışma 3 hafta sürmüştür. Elde edilen veriler, SPSS-17’de değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde t-testi teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, zihin haritalama ile yapılan öğretimin öğrencilerin Ekosistemler ve Biyoçeşitlilik konusundaki başarılarının öğretmen merkezli öğretim metoduna göre daha etkili olduğu belirlenmiştir. Bu veri doğrultusunda bazı önerilerde bulunulmuştur
Fen ve teknoloji zihin haritalama ekosistemler biyoçeşitlilik başarı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Fen Bilimleri Eğitimi / Education of Science |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2011 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 4 |