İnternetin hızla yayılımı, sosyal medyaların da ortaya çıkışını hızlandırmıştır. Dünyanın farklı bölgelerinde bulunan insanlar, sosyal medyalar aracılığıyla saniyeler içinde etkileşim kurabilmekte ve düşüncelerini hızla yayabilmektedir. Sosyal medyalar bireysel ve örgütsel olarak etkili bir iletişim ağı sağlamaktadır. Kullanıcılar, bu platformlarda tüketici veya vatandaş olarak almış oldukları hizmetleri olumlu veya olumsuz olarak değerlendirebilmektedirler. Bunun sonucunda vatandaşlarla hizmet aldıkları kuruluşlar arasında bir etkileşim ağı oluşmuştur. Bu etkileşim ağında vatandaşların sıklıkla belediye hizmetlerini de yorumladığı gözlemlenmiştir. Halka en yakın yönetim birimi olan belediyelerin hizmetleri vatandaşlar tarafından sosyal medyalar aracılığıyla değerlendirmelere tabi tutulmaktadır. Halkla ilişkiler boyutuyla ele alındığında özellikle Twitter’da bireyler bizzat belediyeler ve belediye başkanlarıyla iletişim kurabilmektedir. Bu durum vatandaş-belediye arasında farklı bir iletişim zemini sağlamakta ve çözüm odaklı bir etkileşim ağı kazandırmaktadır. Bu çalışma, Sakarya özelini kapsayarak; Twitter kullanıcılarının Sakarya Büyükşehir, Adapazarı, Serdivan, Erenler ve Hendek belediyeleri hakkında paylaşımları incelenerek, vatandaşın belediyelere karşı tutumları analiz edilmek için hazırlanmıştır. Belediye hesaplarına atılmış tweet metinleri toplanmıştır. Elde edilen bu veriler öncelikle Makine Öğrenmesi yöntemleriyle önceden belirlenmiş gruplara atanmış, daha sonra Makine Öğrenmesi ve Derin Öğrenmesi yaklaşımlarından biri olan Turkish Bert yöntemi ile Duygu Analizi gerçekleştirilmiştir. Vatandaşların belediyelere karşı olan tutumu ortaya çıkmış, olumlu ve olumsuz yanıyla değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Yapılan bu çalışmayla belediyelerin vatandaşlardan gelen olumlu veya olumsuz geri bildirimlerle, vatandaş memnuniyetinin sağlanması ve gelen taleplere daha hızlı cevap verilebilmesi sağlanmıştır. Belediyelerin vatandaşın olumsuz tutumlarını, yapacakları çözüm odaklı çalışmalarla olumlu yönde değiştirmesi bu çalışmanın ana amacını oluşturmaktadır. Twitter aracılığıyla belediyelerin vatandaşlarla ikili diyaloglarını geliştirmesi, istek, talep ve şikâyetlere çözüm üretmesi, katılımcı demokrasiyi güçlendirmesi gibi başlıklarla topluma katkı sağlanacağı düşünülmektedir.
Twitter Yerel Yöntemler Makine Öğrenmesi Duygu Analizi. Turkish Bert
The fast span of the internet has accelerated the emergence of social media people in all over the world to affect each other in seconds through social media and spread their thoughts quickly. Social media provide an effective communication network individually and organizationally. Users can evaluate the services they have received as consumers or citizens on these platforms as positive or negative. As a result, an interaction network has been formed between the citizens and the organizations they receive services from. Reconsidering this interaction network, citizens frequently interpret municipal services. The services of the municipal corporations, the managing agency, are evaluated by citizens through social media. Considering the public relations aspect, individuals can personally communicate with municipalities and mayors, especially on Twitter. This situation provides a different communication ground between the citizen and the municipality and provides a solution-oriented interaction network. This study covers the Sakarya special; The shares of Twitter users about the Metropolitan Municipality, Adapazarı, Serdivan, Erenler and Hendek municipalities were examined, and the attitudes of citizens towards municipalities were prepared to be analyzed. The texts of tweets sent to municipal accounts were collected. These obtained data were first assigned to predetermined groups with Machine Learning methods, and then Emotion Analysis was performed with the Turkish Bert method, one of the Machine Learning and Deep Learning approaches. Citizens' attitude towards municipalities has emerged and has been evaluated with its positive and negative aspects.With this study, municipalities were provided with positive or negative feedback from citizens, ensuring citizen satisfaction and responding to requests faster. The principal aim to this paper municipalities change the negative attitudes of the citizens positively with the solution-oriented studies they will do. It is thought that through Twitter, municipalities will contribute to the society with topics such as improving their bilateral dialogue with citizens, finding solutions to requests, demands and complaints, and strengthening participatory democracy.
Local Government Machine Learning Sentiment Analysis Twitter Turkish Bert
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yapay Zeka, Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Zeki Sistemler Teori ve Uygulamaları Dergisi