Ülkemizde
kargo sektörünün giderek hızlı bir büyüme gösterdiği gözlemlenmektedir. Kargo
sektörü 35-40 yıllık genç bir sektör olmasına rağmen, 25 bin araç ve 10 bin
sabit merkez ve günlük yedi milyon gönderi ile ciddi bir talebe karşılık
vermektedir. Yaklaşık 80-90 bin kişilik bir istihdama sahip olan sektör, ülke
ekonomisine de önemli bin katma değer sağlamaktadır. Sektördeki özelleştirme
uygulamalarının artması halinde 2020 yılında kapasitenin ikiye katlanacağı
öngörülmektedir. Gelecekte Avrupa ile Asya, Ortadoğu ve Kafkasya arasında
lojistik merkez olacağı varsayılan Türkiye’de kargo sektörünün öneminin daha da
artacağı tahmin edilmektedir. Bu çalışmanın amacı kurumsal müşterilerin kargo
hizmetlerine yönelik hizmet kalitesi beklentisi, algısı ve müşteri memnuniyeti
düzeylerinin ölçülmesidir. Farklı sektörlerde çalışanlar arasından kolayda
örnekleme yöntemi kullanılarak 252 kişi ile yüz yüze görüşme tekniği
kullanılarak yapılan bir anket çalışmasından elde edilen veriler istatistik
yöntemlerle analiz edilmiştir. Bunun için 53 sorudan oluşan bir anket formu
hazırlanmıştır. Anket formunda ilk 6 soru firma bilgileri, 22 soru beklenen
hizmet kalitesi, 22 soru algılanan hizmet kalitesi ve son 3 soru ise müşterinin
genel memnuniyet durumunu ifade eden sorulardan oluşmuştur. Anket çalışmasının
iç tutarlılığı için Cronbach alfa katsayısı 0,945 olarak bulunmuş olup
güvenilirliğinin oldukça yüksek olduğu saptanmıştır. Çalışmada veriler öncelikle betimsel istatistikler ve
frekans serileri şeklinde tasvir edilmiştir. Ayrıca hizmet kalitesini önemli
derecede etkileyen göstergelerin neler olduğu t testleri ve varyans analizi ile
test edilerek belirlenmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 14 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |