Bu çalışmanın amacı, Web Tabanlı Uzaktan Eğitim yöntemiyle fen bilimleri alanından üniversitelerde okutulan Genel Biyoloji dersi, Bitkilerde Öreme konusunda hazırlanmış bir materyalin uygulanması ve değerlendirilmesi yapılarak fen bilimleri için tasarım kriterlerinin belirlenmesidir. Konuyla ilgili materyalin tasarımı yapılmış, web tabanlı uzaktan eğitim ortamında uygulanarak, tasarım kriterleri belirlenmiştir. Biyoloji materyali KTÖ Fatih Eğitim Fakültesi fen bilgisi öğretmenliğinden 32 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulama, farklı mekanlarda bulunan öğretim elemanı ve öğrencilerin videokonferans yöntemiyle bir araya getirilerek, çift görüntü gönderim özelliği sayesinde ders işlemelerine imkan verecek bir şekilde planlanmıştır. Dersi veren öğretim elemanı uzaktan eş zamanlı olarak İnkilap Tarihi materyalini kullanarak dersi anlatmıştır. Uygulama sonucunda nicel ve nitel değerlendirmeler yapılmıştır. Değerlendirme ölçeği olarak, araştırmacılar tarafından geçerlik-güvenirlik çalışması yapılan 23 maddelik Web Tabanlı Eğitim Materyalini Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Öğretim elemanı ve öğrencilerle yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılarak nitel veriler de elde edilmiştir. Araştırma sonunda öğrencilere uygulanan ölçek, öğretim elemanı ve öğrencilerle yapılan mülakatlardan elde edilen verilerle web tabanlı uzaktan eğitimde fen bilimleri için hazırlanan ders materyallerine yönelik tasarım kriterleri belirlenmiştir.
Bu çalışmanın amacı, Web Tabanlı Uzaktan Eğitim yöntemiyle fen bilimleri alanından üniversitelerde okutulan Genel Biyoloji dersi, “Bitkilerde Üreme” konusunda hazırlanmış bir materyalin uygulanması ve değerlendirilmesi yapılarak fen bilimleri için tasarım kriterlerinin belirlenmesidir. Konuyla ilgili materyalin tasarımı yapılmış, web tabanlı uzaktan eğitim ortamında uygulanarak, tasarım kriterleri belirlenmiştir. Biyoloji materyali KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi fen bilgisi öğretmenliğinden 32 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulama, farklı mekanlarda bulunan öğretim elemanı ve öğrencilerin videokonferans yöntemiyle bir araya getirilerek, çift görüntü gönderim özelliği sayesinde ders işlemelerine imkan verecek bir şekilde planlanmıştır. Dersi veren öğretim elemanı uzaktan eş zamanlı olarak İnkilap Tarihi materyalini kullanarak dersi anlatmıştır. Uygulama sonucunda nicel ve nitel değerlendirmeler yapılmıştır. Değerlendirme ölçeği olarak, araştırmacılar tarafından geçerlik-güvenirlik çalışması yapılan 23 maddelik “Web Tabanlı Eğitim Materyalini Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Öğretim elemanı ve öğrencilerle yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılarak nitel veriler de elde edilmiştir. Araştırma sonunda öğrencilere uygulanan ölçek, öğretim elemanı ve öğrencilerle yapılan mülakatlardan elde edilen verilerle web tabanlı uzaktan eğitimde fen bilimleri için hazırlanan ders materyallerine yönelik tasarım kriterleri belirlenmiştir.
web tabanlı uzaktan eğitim materyali fen bilimleri tasarım kriterleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | SECOND ISSUE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1 - ISSUE 1 |