BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Oyun Tercihleri ve Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıklarının İncelenmesi: Gazi Üniversitesi Örneği

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 2 - ISSUE 2, - , 02.01.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının oyun tercihlerini belirlemek ve bilgisayar oyunu oynama alışkanlıklarını incelemektir. Araştırmaya Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi ve Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi’nin 22 farklı öğretmenlik programında okuyan toplam 426 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Durdu, Hotomaroğlu ve Çağıltay (2004) tarafından geliştirilen, oyun oynama alışkanlıkları ile oyun tercihlerine yönelik 23 maddeden oluşan anket kullanılmıştır. Toplanan veriler betimsel yöntemlerle incelenerek verilerin frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, bilgisayar oyunlarının cinsiyet ayrımı olmaksızın tüm öğretmen adayları tarafından genel anlamda kabul gördüğü anlaşılmaktadır. Ayrıca, araştırmaya katılan öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu, bilgisayar oyunlarının eğitim ortamlarında kullanılabileceğini belirtmişlerdir.

Anahtar Kelimeler: Bilgisayar oyunları, Oyun oynama alışkanlıkları, Öğretmen adayları, Oyun tercihleri

Kaynakça

  • Bayırtepe, E. ve Tüzün, H. (2007). Oyun tabanlı öğrenme ortamlarının öğrencilerin bilgisayar dersindeki başarıları ve öz-yeterlik algıları üzerine etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33: 41-54
  • Can, G. (2003). Perceptions of prospective computer teachers toward the use of computer games with educational features in education. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, METU, Ankara.
  • Christakis, D.A., Ebel, B.E., Rivara, F.P., & Zimmerman, F.J. (2004). Television, video, and computer game usage in children under 11 years of age. The Journal of Pediatrics, 145, 652-656.
  • Çakır, F. ve Demir, N. (2014). Üniversite öğrencilerinin Akıllı Telefon satın alma tercihlerini belirlemeye yönelik bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 29(1), 213-243.
  • Durdu, P.O., Hotomaroğlu, A. ve Çağıltay, K. (2004). Türkiye’deki öğrencilerin bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları ve oyun tercihleri: Odtü ve gazi ünivesitesi öğrencileri arası bir karşılaştırma. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı’nda sunulan bildiri, Ankara.
  • İnal, Y. ve Çağıltay, K. (2005). İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları ve oyun tercihlerini etkileyen faktörler. Ankara Özel Tevfik Fikret Okulları, Eğitimde Yeni Yönelimler II Eğitimde Oyun Sempozyumu, Ankara (pp. 71-74).
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Onay, P., Tüfekçi, A. ve Çağıltay, K. (2005). Türkiye'deki ögrencilerin bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları ve oyun tercihleri: ODTÜ ve gazi üniversitesi öğrencileri arası karşılaştırmalı bir çalışma. Bilişim Teknolojileri Işıgında Egitim Konferansı’nda sunulan bildiri, Ankara.
  • Sherry, J. L. ve Lucas, K. (2001). Video game uses and gratifications as predictors of use and game preference.
  • Sherry, J.L., deSouza, R., Greenberg, B.S., ve Lanchlan, K. (2003). Video games uses and gratifications as predictors of use and game preference among different age cohorts. Paper presented at Mass Communication Division, International Communication Association Conference, San Diego, CA.
  • Tüfekçi, A. (2007). Bilgisayar öğretmen adaylarının bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi 21, 38-54.
  • Tüzün, H. ve Özdinç, F. (2010). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları Ve Tercihlerine Yönelik Bir Durum Çalışması, Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16–18 Mayıs 2010, Ankara.
  • Ünal, A. T., İnan, F., Kaya, M. T., Fırat, M., Güzelbaba, Z. Ve Bahadır, A. (2013). Öğretmen adaylarının bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları, amaçları ve oyun tercihlerinin incelenmesi: Maltepe Üniversitesi örneği. AJIT-e: Online Academic Journal of Infornation Technology, 4(12). DOI: 10.5824/1309‐1581.2013.3.003.x

-

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 2 - ISSUE 2, - , 02.01.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının oyun tercihlerini belirlemek ve bilgisayar oyunu oynama alışkanlıklarını incelemektir. Araştırmaya Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi ve Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi’nin 22 farklı öğretmenlik programında okuyan toplam 426 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Durdu, Hotomaroğlu ve Çağıltay (2004) tarafından geliştirilen, oyun oynama alışkanlıkları ile oyun tercihlerine yönelik 23 maddeden oluşan anket kullanılmıştır. Toplanan veriler betimsel yöntemlerle incelenerek verilerin frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, bilgisayar oyunlarının cinsiyet ayrımı olmaksızın tüm öğretmen adayları tarafından genel anlamda kabul gördüğü anlaşılmaktadır. Ayrıca, araştırmaya katılan öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu, bilgisayar oyunlarının eğitim ortamlarında kullanılabileceğini belirtmişlerdir

Kaynakça

  • Bayırtepe, E. ve Tüzün, H. (2007). Oyun tabanlı öğrenme ortamlarının öğrencilerin bilgisayar dersindeki başarıları ve öz-yeterlik algıları üzerine etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33: 41-54
  • Can, G. (2003). Perceptions of prospective computer teachers toward the use of computer games with educational features in education. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, METU, Ankara.
  • Christakis, D.A., Ebel, B.E., Rivara, F.P., & Zimmerman, F.J. (2004). Television, video, and computer game usage in children under 11 years of age. The Journal of Pediatrics, 145, 652-656.
  • Çakır, F. ve Demir, N. (2014). Üniversite öğrencilerinin Akıllı Telefon satın alma tercihlerini belirlemeye yönelik bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 29(1), 213-243.
  • Durdu, P.O., Hotomaroğlu, A. ve Çağıltay, K. (2004). Türkiye’deki öğrencilerin bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları ve oyun tercihleri: Odtü ve gazi ünivesitesi öğrencileri arası bir karşılaştırma. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı’nda sunulan bildiri, Ankara.
  • İnal, Y. ve Çağıltay, K. (2005). İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları ve oyun tercihlerini etkileyen faktörler. Ankara Özel Tevfik Fikret Okulları, Eğitimde Yeni Yönelimler II Eğitimde Oyun Sempozyumu, Ankara (pp. 71-74).
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Onay, P., Tüfekçi, A. ve Çağıltay, K. (2005). Türkiye'deki ögrencilerin bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları ve oyun tercihleri: ODTÜ ve gazi üniversitesi öğrencileri arası karşılaştırmalı bir çalışma. Bilişim Teknolojileri Işıgında Egitim Konferansı’nda sunulan bildiri, Ankara.
  • Sherry, J. L. ve Lucas, K. (2001). Video game uses and gratifications as predictors of use and game preference.
  • Sherry, J.L., deSouza, R., Greenberg, B.S., ve Lanchlan, K. (2003). Video games uses and gratifications as predictors of use and game preference among different age cohorts. Paper presented at Mass Communication Division, International Communication Association Conference, San Diego, CA.
  • Tüfekçi, A. (2007). Bilgisayar öğretmen adaylarının bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi 21, 38-54.
  • Tüzün, H. ve Özdinç, F. (2010). Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıkları Ve Tercihlerine Yönelik Bir Durum Çalışması, Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16–18 Mayıs 2010, Ankara.
  • Ünal, A. T., İnan, F., Kaya, M. T., Fırat, M., Güzelbaba, Z. Ve Bahadır, A. (2013). Öğretmen adaylarının bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları, amaçları ve oyun tercihlerinin incelenmesi: Maltepe Üniversitesi örneği. AJIT-e: Online Academic Journal of Infornation Technology, 4(12). DOI: 10.5824/1309‐1581.2013.3.003.x
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm SIXTH ISSUE
Yazarlar

Çelebi Uluyol

Raziye Demiralay

Sami Şahin

Selami Eryılmaz

Yayımlanma Tarihi 2 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 2 - ISSUE 2

Kaynak Göster

APA Uluyol, Ç., Demiralay, R., Şahin, S., Eryılmaz, S. (2015). Öğretmen Adaylarının Oyun Tercihleri ve Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıklarının İncelenmesi: Gazi Üniversitesi Örneği. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 3(2).