BibTex RIS Kaynak Göster

Beyin Temelli Öğrenmeye Dayalı Ağ Günlüğü Sitesinin Öğrencilerin Akademik BaĢarıları Üzerindeki Etkilerinin Ġncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 3 - TENTH SECTION, - , 28.12.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı Beyin Temelli Öğrenme (BTÖ)’ye göre hazırlanan bir ağ günlüğü sitesinin, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersindeki akademik başarıları üzerine etkisini araştırmak ve öğrencilerin ağ günlüğüne katılımları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada “öntest-sontest-kontrol gruplu” yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma, Trabzon’da bulunan bir ortaokulun 8. sınıfında öğrenim gören 36 öğrenci (deney grubu 18, kontrol grubu 18) ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak akademik başarı testi ve ağ günlüğü kayıtları kullanılmıştır. Araştırmanın uygulama sürecinden önce ve sonra, deney ve kontrol grubu öğrencilerine akademik başarı testi (öntest-sontest) uygulanmıştır. Uygulama sürecinde 8. sınıf Türkçe dersinin “Anlatım Bozuklukları” konusunu, deney grubu öğrencileri BTÖ’ye dayalı ağ günlüğü sitesi eşliğinde; kontrol grubu öğrencileri ise geleneksel yöntemlerle işlemişlerdir. Akademik başarı testinden edinilen veriler ve ağ günlüğü kayıtları nicel olarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre uygulama öncesi başarı seviyeleri denk olan deney ve kontrol grubu öğrencilerinin, uygulama sonrasındaki başarıları Mann Whitney U testi ile karşılaştırılmış ve sonuç deney grubu öğrencileri lehine anlamlı (U=44, p<0.01) çıkmıştır. Öğrencilerin ağ günlüklerine katılımları ile akademik başarıları arasında ise anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 3 - TENTH SECTION, - , 28.12.2015

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm TENTH ISSUE
Yazarlar

Aslı Kocaoğlu Bu kişi benim

Esra Keleş

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 3 - TENTH SECTION

Kaynak Göster

APA Kocaoğlu, A., & Keleş, E. (2015). Beyin Temelli Öğrenmeye Dayalı Ağ Günlüğü Sitesinin Öğrencilerin Akademik BaĢarıları Üzerindeki Etkilerinin Ġncelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 4(3).