Bayburt Üniversitesi
2017/02-69001-03
Bu
çalışma, fen bilimleri dersi 7. sınıf öğretim programında yer alan Güneş
Sistemi ve Ötesi ünitesinde STEM uygulamalarının kullanılmasının, öğrencilerin
akademik başarılarına ve kalıcılığa olan etkisini incelemek amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı Bayburt il
merkezinde bulunan Mehmet Akif Ersoy Ortaokulunun iki farklı şubesinde öğrenim
gören toplam 32 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, ön test-son test
kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Sınıflardan biri deney
grubu (n=15) olarak, diğeri ise kontrol grubu (n=17) olarak rastgele
seçilmiştir. Kontrol grubuyla mevcut öğretim programına bağlı kalınarak işlenen
fen bilimleri dersi, deney grubunda mevcut programa STEM uygulamaları entegre
edilerek işlenmiştir. Uygulama öncesinde ve sonrasında, veri toplama aracı
olarak Güneş Sistemi ve Ötesi Başarı Testi (GSÖBT) her iki gruba da
uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, SPSS 21 istatistik paket
programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın problemini ve alt problemlerini
test etmek için non- parametrik olan Mann Whitney U, Wilcoxon İşaretli Sıralar
testleriyle parametrik olan bağımlı gruplar-t testi kullanılmıştır. Ön testten
elde edilen veriler değerlendirilmiş olup grupların denk olduğu görülmüştür. Yapılan istatistikî çalışmalar sonucunda;
STEM eğitimine dayalı öğretim uygulamaları ile desteklenmiş fen bilimleri
öğretim programının, öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı ve bu
başarıdaki artışta kalıcılık sağladığı görülmüştür.
fen bilimleri öğretim programı STEM uygulamaları akademik başarı kalıcılık
2017/02-69001-03
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2017/02-69001-03 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |