ÖZ: Üstün zekâlı ve yetenekliler bir ülkenin geleceği için çok
büyük öneme sahiptirler. Ülkelerin birçok yönden geleceğine yön verecek
olanların bu öğrencilerin içinden çıkması oldukça olasıdır. Zekâ ile ilgili
literatürde bulunan ve her geçen gün yeni araştırma ve bulguların ışığında
sayıları artan farklı tanım ve teoriler yer almaktadır. Bu yenilikler elbette üstün zekâlı ve
yetenekliler üzerine yapılan çalışmaları da etkilemektedir. İleri
düzeydeki bilişsel becerilerinden dolayı normal zekâya sahip akranlarından
farklı bir zihinsel yapılanmaya sahip olan üstün zekâlı ve yetenekli
bireylerin çeşitli yönlerden incelenmesi hem kendileri gibi üstün zekâ ve
yeteneğe sahip öteki bireylerin eğitim ve öğretimlerine hem de normal zekâya
sahip bireylerin başta dil becerileri olmak üzere eğitim-öğretimlerinin
geliştirilmesine doğrudan katkı sağlayacağı bir gerçektir. Bu çalışmanın
amacını, Türkiye’de üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin özelliklerine yönelik
yapılan akademik çalışmaların gözden geçirilmesi oluşturmaktadır. Yapılan
incelemeler ışığında Türkiye’de üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin dil
becerilerinin araştırılıp değerlendirilmesi bağlamında ihmal edildiği
söylenebilir.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research