ÖZ: Bu
araştırmanın amacı; ülkemizde yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde (ELT)
yaşanan sorunların kaynağına inip ihtiyacımızı belirlemektir. Bu ihtiyacı
belirlemede nitel araştırma desenlerinden olgu bilim desen kullanılmıştır. Bu
desen kapsamında verileri toplamak için görüşme ve doküman incelemesi
tekniklerinden yararlanılmıştır. Görüşmeler, Aydın Efeler ilçesinde farklı
devlet ortaokullarında görev yapan sekiz İngilizce öğretmeniyle
gerçekleşmiştir. Ayrıca 1996-2016 yılları arasında Türkiye'de "İngilizce
Öğretimi" alanında yapılmış toplam 117 tez YÖKTEZ veri tabanında incelenip
bu alandaki araştırma eğilimi belirlenmiştir. Araştırmada öğrencilerin dört ana
dil becerisindeki öğretim yöntem ve tekniklerinin ilgilerini çekmediği, bazı
kelime türleri, dilbilgisi yapıları ve ünitelerde zorluklar yaşadıkları,
ergenlikle birlikte derslere verilen önemin azaldığı, liseye geçiş sınavında
İngilizce puanının diğer derslerin puanlarına göre düşük olmasından dolayı
güdünün azaldığı, İngilizce öğretimi alanında doktora düzeyinde çalışmaların
azlığı, yapılan çalışmalarda deneysel modellerden fazla yararlanılmadığı ve
daha çok nitel veri toplama yöntemleriyle veriler toplandığı sonucuna
ulaşılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research