ÖZ: İkinci dünya savaşından sonra Batı
Avrupa ülkelerinin iş gücüne ihtiyaç duymasıyla beraber Türkiye’den önemli
sayıda göç olmuştur. Avrupa’ya göç eden vatandaşlarımız bir sure sonra aile
kurmaya ve kalıcı olmaya başlamışlardır. Bununla beraber bir takım sorunlar
meydana gelmiştir, en önde gelenleri bulundukları ülkeye uyum sağlayamama ve
çocukların eğitim sorunu olarak sıralayabiliriz. Bu göçmen çocukların
yaşadıkları eğitim sorunlarının nedeni anadillerinde yetersiz olmalarından
kaynaklanmaktadır. Henüz birinci dildeki becerileri edinemeyen göçmen çocuklar
ikinci dili verimli bir şekilde öğrenmemektedir. Son bir kaç yıldır tersine bir
göç gözlenmektedir. Dönüş göçünün temel sebeplerini aile ile beraber dönen
çocuklar, evlilik için dönenler, eğitim için dönenler, daha iyi hayat
standartları için dönenler ve kaçış yolu olarak sıralayabiliriz. Bu çalışma
nitel bir araştırma olup, amaç Fransa ve Belçika’da doğup Türkiye’ye dönen
göçmen öğrencilerin anadilleri Türkçeye ilişkin görüşlerini ve Türkçe kullanım
deneyimlerini betimlemek ve ortaya koymaktır.
Anahtar sözcükler: göç, anadil öğrenimi, geri dönüş, ikinci dil, görüngübilim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research