Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Speaking Skills of 60-72 Month Old Children

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 1, 161 - 192, 27.04.2021
https://doi.org/10.31464/jlere.881497

Öz

Kaynakça

  • Alexander, R. (2006). Towards dialogic teaching. Dialogos.
  • Anlar, B. (1983). İlk altı yaşta dil gelişimi, anne baba eğitimi ve cinsiyetin etkisi. [Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi], Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Bailey, K. M. (2003). Practical English language teaching. McGraw-Hill Contemporary.
  • Berk, L. E. (1997). Child Development. Allyn and Bacon.
  • Berman, R. A. (2004). Between emergence and mastery: The long developmental route of language acquisition. In R.A. Berman (Ed.) Language development across childhood and adolescence. John Benjamins.
  • Biemiller, A. (2006). Vocabulary development and instruction: A prerequisite for school learning. In D. K. Dickinson & S. B. Neuman (Eds.), Handbook of early literacy research (pp. 41-51). Guilford Press.
  • Biemiller, A., & Boote, C. (2006). An effective method for building meaning vocabulary in primary grades. Journal of Educational Psychology, 98, 44–62.
  • Bock, J. K., & Levelt, W. J. M. (1994). Language production: Grammatical encoding. In M. A. Gernsbacher (Ed.) Handbook of psycholinguistics. Academic Press.
  • Bornstein, M. H., & Haynes, O. M. (1998). Vocabulary competence in early childhood: Measurement, latent construct, and predictive validity. Child Development, 69(3), 654–671.
  • Bozkurt, B.Ü. & Arıca-Akkök, E. (2019). Anadili Türkçe olan konuşucular için konuşma becerisi derecelendirme ölçeğinin geliştirilmesi. İlköğretim Online, 18(1), 416-436.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008), Bilimsel araştırma yöntemleri, Pegem yayıncılık.
  • Bradley, L. & Bryant, P. (1978). Difficulties in auditory organisation as a possible cause of reading backwardness. Nature, 271, 746–747.
  • Byrne, D. (1986). Teaching oral English. Cambridge University Press.
  • Coyne, M. D., McCoach, B. & Kapp, S. (2007). Vocabulary intervention for kindergarten students: Comparing extended instruction to embedded instruction and incidental exposure. Learning Disability Quarterly, 30, 74–88.
  • Davis, M.H. & Johnsrude, I.S. (2003). Hierarchical processing in spoken language comprehension, The Journal of Neuroscience, 23(8), 3423–3431.
  • Dell, G. S. (1986). A spreading-activation theory of retrieval in sentence production. Psychological review, 93(3), 283-321.
  • Dickinson, D. K., Darrow, C. L., & Tinubu, T. A. (2008). Patterns of teacher-child conversations in Head Start classrooms: Implications for an empirically grounded approach to professional development. Early Education and Development, 19, 396–429.
  • Dickinson, D. K., & Porche, M. V. (2010). Relation between language experiences in preschool classrooms and children’s kindergarten and fourth-grade language and reading abilities. Child Development, 82(3), 870–886.
  • Diken, Ö. (2010). İletişim becerilerinin desteklenmesi. (Editör: İbrahim H. Diken). İlköğretimde kaynaştırma. Pegem Akademi.
  • Dougherty, C. (2014). Starting off strong: The importance of early learning, American Educator, 18 (2), 14-18.
  • Erdem, İ. (2013). Konuşma eğitimi esnasında karşılaşılan konuşma bozuklukları ve bunları düzeltme yolları. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı), 6(11), 415-452.
  • Erkan, P. (1990). Sosyo-ekonomik ve eğitim düzeyleri farklı olan ailelerin 48- 60 aylar arasındaki çocuklarının dil yapılarının incelenmesi. [Bilim Uzmanlığı Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.]
  • Eriksson, M., Marschik, P. B., Tulviste, T., Almgren, M., Pereira, M. P., Wehberg, S., MarjanovičUmek, L., Gayraud, F., Kovačevič, M., & Gallego, C. (2012). Differences between girls and boys in emerging language skills: Evidence from 10 language communities. British Journal of Developmental Psychology, 30(2), 326–343.
  • Ertürk, H. (2006). İngilizce öğretiminde konuşma becerisinin kazandırılmasında yazılı görsel öğretim materyalinin erişime etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Fenson, L., Dale, P. S., Reznick, J. S., Bates, E., Thal, D. & Pethick, S. (1994). Variability in early communicative development. Monographs of the Society for Research in Child Development, 59(5), 174–185.
  • Fromkin, V., Rodman, R., & Hyams, N. (2011). An introduction to language (9th ed.). Cengage Learning.
  • Fromkin, V., & Rodman, R. (1983). An introduction to language (3rd ed.). Holt, Rinehart and Winston.
  • Gordon, P.A. & Luper, H.L. (1989). Speech disfluencies in nonstutterers: Syntactic complexity and production task effects. Journal of Fluency Disorders, 14(6), 429–445.
  • Goswami, U. & Bryant, P. (1990). Phonological skills and learning to read. Hillsdale: Lawrence Erlbaum.
  • Guitar, B. (2013). Stuttering: An integrated approach to its nature and treatment (4th Ed.). Lippincott, William & Wilkins.
  • Hirsch, E. D. (2006). Building knowledge: The case for bringing content into the language arts block and for knowledge-rich curriculum core for all children. American Educator, 30(1), 8–18.
  • Hoff, E. (2009). Language Development (4th ed.). Cengage Learning.
  • Hoien, T., Lundberg, I., Stanovich, K. & Bjaalid, I. (1995). Components of phonological awareness. Reading and Writing, 7, 171–188.
  • İpek, N. (2006). İlköğretim çağı çocuklarında kelime dağarcığı gelişimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi. Bursa.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keçik, İ. & Uzun-Subaşı, L. (2003). Sözlü ve yazılı anlatım üzerine, (Ed. Canan İleri), Türkçe Sözlü ve Yazılı Anlatım içinde, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Kieffer, M., & Lesaux, N. K. (2012). Knowledge of words, knowledge about words: Dimensions of vocabulary in first and second language learners in sixth grade. Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal, 25(2), 347-373.
  • Kirjavainen, M., Theakston, A., Lieven, E., & Tomasello, M. (2009). I want hold Postman Pat’: an investigation into the acquisition of infinitival marker ‘to’. First Language, 29, 313–339.
  • Koçak, N. & Dereli, Esra. (2005). Okul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaş arasındaki çocukların ifade edici dil düzeylerinin bakım tarzı ve anne- baba 128 eğitim düzeyi açısından incelenmesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 245-253.
  • Kuru, O. (2013). Akıcı konuşma problemi yaşayan ilköğretim 5. sınıf öğrencisinin konuşma becerisini geliştirme. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 88-105.
  • Lee, Y. J., Lee, G. G., & Oh, H. N. (2013). An exploratory study on young children's spoken and written narratives of personal experience. Asia-Pacific Journal of Research in Early Childhood Education, 7(2), 47-61.
  • Levelt, W. J. M. (1989). Speaking: From intention to articulation. M.I.T. Press.
  • Lundberg, I., Frost, J. & Peterson, O.-P. (1988). Efects of an extensive program for stimulating phonological awareness in preschool children. Reading Research Quarterly, 33, 263–284.
  • Lust, B. (2006). Child Language: Acquisition and Growth. Cambridge University Press.
  • Mercer, N., & Littleton, N. (2007). Dialogue and the development of children’s thinking: A sociocultural approach. Routledge.
  • O’Grady, W. (2008). How Children Learn Language (5th ed.). Cambridge University Press.
  • Owens, R. (2012). Language development: An introduction (8th ed.). Pearson.
  • Özcan, F. H. (1993). Coherence in narratives of Turkish-speaking children. (Unpublished doctoral dissertation). University of Reading.
  • Öztürk, H. (1995). Okulöncesi eğitim kurumlarına giden ve gitmeyen ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin alıcı ve ifade edici dil düzeyleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Perfetti, C. (2009). Decoding, vocabulary, and comprehension. In M. McKeown & L. Kucan (Eds.), Bringing reading research to life (pp. 291–303). Guilford Press.
  • Resnick, L. B., & Snow, C. E. (2009). Speaking and listening for preschool through third grade. International Reading Association.
  • Richards, J. C. (2006). Communicative language teaching today. Cambridge University Press.
  • Rowe, M.L., Raudenbush, S.W., & Goldin-Meadow, S. (2012). The pace of vocabulary growth helps predict later vocabulary skill. Child Development, 83 (2), 508–525.
  • Scarborough, H. S. (2001). Connecting early language and literacy to later reading (dis)abilities: Evidence, theory, and practice. In S. B. Neuman & D. K. Dickinson (Eds.), Handbook of early literacy research (pp. 97– 110). Guilford Press.
  • Segalowitz, N. (2010). Cognitive bases of second language fluency. Routledge.
  • Silverman, R. (2007). A comparison of three methods of vocabulary instruction during read-alouds in kindergarten. Elementary School Journal, 108(2), 97–113.
  • Stanovich, K. (1992). Speculations on the causes and consequences of the individual differences in early reading acquisition. In P. Gough, L. Ehri and R. Treiman (eds), Reading Acquisition. Hillsdale: Lawrence Erlbaum.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Allyn and Bacon.
  • Taner, M. (2003). Okul öncesi eğitimi alan ve almayan farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin dil gelişimlerinin karşılaştırılması. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Topbaş, S. (2010). Sesbilgisel Gelişim. (Editör: S. Seyhun Topbaş). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök Yayıncılık.
  • Treiman, R. & Zukowski, A. (1991). Levels of phonological awareness. In S. Brady and D. Shankweiler (eds), Phonological Processes in Literacy. Hillsdale: Lawrence Erlbaum.
  • Tural, A. (1977). Ankara’da anaokuluna giden ve gitmeyen 4-6 yaş çocuklarının bildikleri kelime sayısına yaş, cinsiyet, ailenin eğitim düzeyi ve okula devam süresinin etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Hacettepe Üniversitesi.
  • Van Dam, F. J. (2010). Development of cohesion in normal children’s narratives (Research Report). Utrecht: University of Utrecht. http://dspace.library.uu.nl/handle/1874/180044
  • Van Kleeck, A. (2008). Providing preschool foundations for later reading comprehension: The importance of and ideas for targeting inferencing in storybook-sharing interventions. Psychology in the Schools, 45, 627–643.
  • Vagh, S.B., Pan, B.A., & Mancilla-Martinez, J. (2009). Measuring growth in bilingual and monolingual children’s English productive vocabulary development: The utility of combining parent and teacher report. Child Development, 80 (5), 1545–1563.
  • Wells, G. (1999). Dialogic inquiry: Towards a sociocultural practice and theory of education. Cambridge University Press.

Examination of Speaking Skills of 60-72 Month Old Children

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 1, 161 - 192, 27.04.2021
https://doi.org/10.31464/jlere.881497

Öz

Bu araştırmanın amacı 60-72 ay aralığındaki çocukların konuşma beceri düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Antalya il merkezinde 60-72 ay aralığında bulunan 60 çocuk oluşturmaktadır. Veriler “Konuşma Becerisi Değerlendirme Ölçeği” ile toplanmıştır. Bunun için çocuklara kısa bir çizgi film izletilmiş, ardından izlediklerini kendi ifadeleri ile anlatmaları istenmiştir. Araştırmanın verileri bu görüşmelerden elde edilen konuşmaların çözümlenmesi yoluyla elde edilmiştir. Konuşmalar söyleyiş, akıcılık ve dil yetkinliği açısından değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre katılımcı çocukların konuşma becerilerinin söyleyiş ve akıcılık açısından orta düzeyde, dil yetkinliği açısından ortanın altında bir düzeyde olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen diğer sonuçlara göre söyleyiş beceri düzeyi akıcılığı ve akıcılık düzeyi de dil yetkinliğini yordamaktadır. Söyleyiş özellikleri bakımından kızlar erkeklerden daha başarılıyken akıcılık ve dil yetkinliği açısından aralarında bir fark yoktur. Ayrıca altı aylık yaş farkı söyleyiş, akıcılık ve dil yetkinliği açısından fark yaratan bir değişken değildir. Bu sonuçlara dayanarak diğer yaş gruplarında ve farklı araçlarla çalışmalar yapılması önerilmiştir.

Kaynakça

  • Alexander, R. (2006). Towards dialogic teaching. Dialogos.
  • Anlar, B. (1983). İlk altı yaşta dil gelişimi, anne baba eğitimi ve cinsiyetin etkisi. [Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi], Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Bailey, K. M. (2003). Practical English language teaching. McGraw-Hill Contemporary.
  • Berk, L. E. (1997). Child Development. Allyn and Bacon.
  • Berman, R. A. (2004). Between emergence and mastery: The long developmental route of language acquisition. In R.A. Berman (Ed.) Language development across childhood and adolescence. John Benjamins.
  • Biemiller, A. (2006). Vocabulary development and instruction: A prerequisite for school learning. In D. K. Dickinson & S. B. Neuman (Eds.), Handbook of early literacy research (pp. 41-51). Guilford Press.
  • Biemiller, A., & Boote, C. (2006). An effective method for building meaning vocabulary in primary grades. Journal of Educational Psychology, 98, 44–62.
  • Bock, J. K., & Levelt, W. J. M. (1994). Language production: Grammatical encoding. In M. A. Gernsbacher (Ed.) Handbook of psycholinguistics. Academic Press.
  • Bornstein, M. H., & Haynes, O. M. (1998). Vocabulary competence in early childhood: Measurement, latent construct, and predictive validity. Child Development, 69(3), 654–671.
  • Bozkurt, B.Ü. & Arıca-Akkök, E. (2019). Anadili Türkçe olan konuşucular için konuşma becerisi derecelendirme ölçeğinin geliştirilmesi. İlköğretim Online, 18(1), 416-436.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008), Bilimsel araştırma yöntemleri, Pegem yayıncılık.
  • Bradley, L. & Bryant, P. (1978). Difficulties in auditory organisation as a possible cause of reading backwardness. Nature, 271, 746–747.
  • Byrne, D. (1986). Teaching oral English. Cambridge University Press.
  • Coyne, M. D., McCoach, B. & Kapp, S. (2007). Vocabulary intervention for kindergarten students: Comparing extended instruction to embedded instruction and incidental exposure. Learning Disability Quarterly, 30, 74–88.
  • Davis, M.H. & Johnsrude, I.S. (2003). Hierarchical processing in spoken language comprehension, The Journal of Neuroscience, 23(8), 3423–3431.
  • Dell, G. S. (1986). A spreading-activation theory of retrieval in sentence production. Psychological review, 93(3), 283-321.
  • Dickinson, D. K., Darrow, C. L., & Tinubu, T. A. (2008). Patterns of teacher-child conversations in Head Start classrooms: Implications for an empirically grounded approach to professional development. Early Education and Development, 19, 396–429.
  • Dickinson, D. K., & Porche, M. V. (2010). Relation between language experiences in preschool classrooms and children’s kindergarten and fourth-grade language and reading abilities. Child Development, 82(3), 870–886.
  • Diken, Ö. (2010). İletişim becerilerinin desteklenmesi. (Editör: İbrahim H. Diken). İlköğretimde kaynaştırma. Pegem Akademi.
  • Dougherty, C. (2014). Starting off strong: The importance of early learning, American Educator, 18 (2), 14-18.
  • Erdem, İ. (2013). Konuşma eğitimi esnasında karşılaşılan konuşma bozuklukları ve bunları düzeltme yolları. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı), 6(11), 415-452.
  • Erkan, P. (1990). Sosyo-ekonomik ve eğitim düzeyleri farklı olan ailelerin 48- 60 aylar arasındaki çocuklarının dil yapılarının incelenmesi. [Bilim Uzmanlığı Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.]
  • Eriksson, M., Marschik, P. B., Tulviste, T., Almgren, M., Pereira, M. P., Wehberg, S., MarjanovičUmek, L., Gayraud, F., Kovačevič, M., & Gallego, C. (2012). Differences between girls and boys in emerging language skills: Evidence from 10 language communities. British Journal of Developmental Psychology, 30(2), 326–343.
  • Ertürk, H. (2006). İngilizce öğretiminde konuşma becerisinin kazandırılmasında yazılı görsel öğretim materyalinin erişime etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Fenson, L., Dale, P. S., Reznick, J. S., Bates, E., Thal, D. & Pethick, S. (1994). Variability in early communicative development. Monographs of the Society for Research in Child Development, 59(5), 174–185.
  • Fromkin, V., Rodman, R., & Hyams, N. (2011). An introduction to language (9th ed.). Cengage Learning.
  • Fromkin, V., & Rodman, R. (1983). An introduction to language (3rd ed.). Holt, Rinehart and Winston.
  • Gordon, P.A. & Luper, H.L. (1989). Speech disfluencies in nonstutterers: Syntactic complexity and production task effects. Journal of Fluency Disorders, 14(6), 429–445.
  • Goswami, U. & Bryant, P. (1990). Phonological skills and learning to read. Hillsdale: Lawrence Erlbaum.
  • Guitar, B. (2013). Stuttering: An integrated approach to its nature and treatment (4th Ed.). Lippincott, William & Wilkins.
  • Hirsch, E. D. (2006). Building knowledge: The case for bringing content into the language arts block and for knowledge-rich curriculum core for all children. American Educator, 30(1), 8–18.
  • Hoff, E. (2009). Language Development (4th ed.). Cengage Learning.
  • Hoien, T., Lundberg, I., Stanovich, K. & Bjaalid, I. (1995). Components of phonological awareness. Reading and Writing, 7, 171–188.
  • İpek, N. (2006). İlköğretim çağı çocuklarında kelime dağarcığı gelişimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi. Bursa.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keçik, İ. & Uzun-Subaşı, L. (2003). Sözlü ve yazılı anlatım üzerine, (Ed. Canan İleri), Türkçe Sözlü ve Yazılı Anlatım içinde, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Kieffer, M., & Lesaux, N. K. (2012). Knowledge of words, knowledge about words: Dimensions of vocabulary in first and second language learners in sixth grade. Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal, 25(2), 347-373.
  • Kirjavainen, M., Theakston, A., Lieven, E., & Tomasello, M. (2009). I want hold Postman Pat’: an investigation into the acquisition of infinitival marker ‘to’. First Language, 29, 313–339.
  • Koçak, N. & Dereli, Esra. (2005). Okul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaş arasındaki çocukların ifade edici dil düzeylerinin bakım tarzı ve anne- baba 128 eğitim düzeyi açısından incelenmesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 245-253.
  • Kuru, O. (2013). Akıcı konuşma problemi yaşayan ilköğretim 5. sınıf öğrencisinin konuşma becerisini geliştirme. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 88-105.
  • Lee, Y. J., Lee, G. G., & Oh, H. N. (2013). An exploratory study on young children's spoken and written narratives of personal experience. Asia-Pacific Journal of Research in Early Childhood Education, 7(2), 47-61.
  • Levelt, W. J. M. (1989). Speaking: From intention to articulation. M.I.T. Press.
  • Lundberg, I., Frost, J. & Peterson, O.-P. (1988). Efects of an extensive program for stimulating phonological awareness in preschool children. Reading Research Quarterly, 33, 263–284.
  • Lust, B. (2006). Child Language: Acquisition and Growth. Cambridge University Press.
  • Mercer, N., & Littleton, N. (2007). Dialogue and the development of children’s thinking: A sociocultural approach. Routledge.
  • O’Grady, W. (2008). How Children Learn Language (5th ed.). Cambridge University Press.
  • Owens, R. (2012). Language development: An introduction (8th ed.). Pearson.
  • Özcan, F. H. (1993). Coherence in narratives of Turkish-speaking children. (Unpublished doctoral dissertation). University of Reading.
  • Öztürk, H. (1995). Okulöncesi eğitim kurumlarına giden ve gitmeyen ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin alıcı ve ifade edici dil düzeyleri. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Perfetti, C. (2009). Decoding, vocabulary, and comprehension. In M. McKeown & L. Kucan (Eds.), Bringing reading research to life (pp. 291–303). Guilford Press.
  • Resnick, L. B., & Snow, C. E. (2009). Speaking and listening for preschool through third grade. International Reading Association.
  • Richards, J. C. (2006). Communicative language teaching today. Cambridge University Press.
  • Rowe, M.L., Raudenbush, S.W., & Goldin-Meadow, S. (2012). The pace of vocabulary growth helps predict later vocabulary skill. Child Development, 83 (2), 508–525.
  • Scarborough, H. S. (2001). Connecting early language and literacy to later reading (dis)abilities: Evidence, theory, and practice. In S. B. Neuman & D. K. Dickinson (Eds.), Handbook of early literacy research (pp. 97– 110). Guilford Press.
  • Segalowitz, N. (2010). Cognitive bases of second language fluency. Routledge.
  • Silverman, R. (2007). A comparison of three methods of vocabulary instruction during read-alouds in kindergarten. Elementary School Journal, 108(2), 97–113.
  • Stanovich, K. (1992). Speculations on the causes and consequences of the individual differences in early reading acquisition. In P. Gough, L. Ehri and R. Treiman (eds), Reading Acquisition. Hillsdale: Lawrence Erlbaum.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Allyn and Bacon.
  • Taner, M. (2003). Okul öncesi eğitimi alan ve almayan farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin dil gelişimlerinin karşılaştırılması. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Topbaş, S. (2010). Sesbilgisel Gelişim. (Editör: S. Seyhun Topbaş). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök Yayıncılık.
  • Treiman, R. & Zukowski, A. (1991). Levels of phonological awareness. In S. Brady and D. Shankweiler (eds), Phonological Processes in Literacy. Hillsdale: Lawrence Erlbaum.
  • Tural, A. (1977). Ankara’da anaokuluna giden ve gitmeyen 4-6 yaş çocuklarının bildikleri kelime sayısına yaş, cinsiyet, ailenin eğitim düzeyi ve okula devam süresinin etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Hacettepe Üniversitesi.
  • Van Dam, F. J. (2010). Development of cohesion in normal children’s narratives (Research Report). Utrecht: University of Utrecht. http://dspace.library.uu.nl/handle/1874/180044
  • Van Kleeck, A. (2008). Providing preschool foundations for later reading comprehension: The importance of and ideas for targeting inferencing in storybook-sharing interventions. Psychology in the Schools, 45, 627–643.
  • Vagh, S.B., Pan, B.A., & Mancilla-Martinez, J. (2009). Measuring growth in bilingual and monolingual children’s English productive vocabulary development: The utility of combining parent and teacher report. Child Development, 80 (5), 1545–1563.
  • Wells, G. (1999). Dialogic inquiry: Towards a sociocultural practice and theory of education. Cambridge University Press.
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Begümhan Yüksel 0000-0002-0869-9157

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 16 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yüksel, B. (2021). Examination of Speaking Skills of 60-72 Month Old Children. Dil Eğitimi Ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 161-192. https://doi.org/10.31464/jlere.881497

________________________________________________

Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere

ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research