İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Jakub Josef Orlinski'nin Şan ve Ses Tekniklerinin Stilistik Açıdan İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 1 Sayı: 1, 15 - 21, 30.04.2024

Öz

Bu çalışma, Jakub Josef Orlinski'nin vokal performanslarını stilistik açıdan incelemeyi amaçlamaktadır. Özellikle Barok müziği repertuarında önemli bir kontrtenor olarak tanınan Jakub Josef Orlinski 'nin sahne performanslarında kullanılan stilistik öğeler, vokal çeşitliliği, şan tekniklerindeki özgünlük ve müzik türlerindeki başarılar detaylı bir şekilde analiz edilmiştir. Yöntem olarak, Jakub Josef Orlinski 'nin performanslarının video ve ses kayıtları incelenmiş ve bu veriler üzerinden analizler yapılmıştır. Sonuçlar, Jakub Josef Orlinski 'nin sahne performanslarında Barok dönemi eserlerindeki geleneksel ögeler ile çağdaş müzikteki yenilikçi unsurlar arasındaki dengeyi başarıyla sağladığını ve vokal yeteneklerindeki ustalığını ortaya koymaktadır. Bu çalışma, Jakub Josef Orlinski 'nin müzikal kimliğini daha derinlemesine anlamak ve gelecekteki araştırmalara temel oluşturmak amacıyla yapılmıştır.

Etik Beyan

Bu makale, Jakub Josef Orlinski'nin şan ve ses tekniklerini stilistik açıdan incelemeyi amaçlamaktadır. Veri toplama ve analiz aşamalarında doğruluk ve güvenilirlik ön planda tutulmuş, kaynaklar doğru bir şekilde belirtilmiş ve çıkar çatışmasıyla karşılaşılmamıştır. İnsan ve hayvan haklarına saygı gösterilmiş olup, yayın izinleri alınmıştır.

Destekleyen Kurum

Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Teşekkür

Bu makaleyi tamamlamama yardımcı olan herkese içten teşekkürlerimi sunmak istiyorum. Özellikle, bu çalışmanın oluşmasında bana rehberlik eden danışmanıma teşekkür etmek istiyorum. Ayrıca, verimli bir çalışma ortamı sağlayan kuruma ve kaynak sağlayan herkese de minnettarım. Bu katkılar olmadan bu makaleyi tamamlamak mümkün olmazdı. Teşekkürler!

Kaynakça

  • Aladağ, Ç. (2019). Barok Dönem Vokal Müziğinde İtalyan ve Fransız Stillerinin Özellikleri ve Süslemelerinin Analiz Edilerek İncelenmesi. (Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Devlet Konservatuvarı, Sahne Sanatları Anasanat Dalı, Opera Sanat Dalı.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), 231- 274.
  • Boran, İ. & Şenürkmez, K.Y. (2015). Kültürel Tarih Işığında Çok Sesli Batı Müziği (s. 49-59). Yapı Kredi Yayınları.
  • Jakub Jozef Orlinski. (2024). Hakkında. Jakub Jozef Orlinski Resmi Web Sitesi. Erişim Tarihi: (2024) ( https://jakubjozeforlinski.com/about/). Adresinden erişim sağlanmıştır.
  • Kahreman, S. (2023). Kontrtenor Sesin Tarihsel Süreçte Sosyolojik ve Teknik Açıdan İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sahne Sanatları Anasanat Dalı Opera Sanat Dalı.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi – Kavramlar, İlkeler, Teknikler (s.77). Nobel Yayın.
  • Miller, R. (1986). The Structure Of Singing: System And Art In Vocal Technique (p. 400). New York: Schirmer Books.
  • Zelasko, A. (2017). Jakup Jozef Orlinski. Encyclopaedia Britannica. Erişim Tarihi: (2024) (https://www.britannica.com/biography/Jakup-Jozef-Orlinski. Adresinden erişim sağlanmıştır.

Stylistic Examination of Jakub Josef Orlinski's Vocal and Voice Techniques

Yıl 2024, Cilt: 1 Sayı: 1, 15 - 21, 30.04.2024

Öz

This study aims to examine Jakub Josef Orlinski's vocal performances from a stylistic perspective. The stylistic elements, vocal diversity, originality in singing techniques and achievements in musical genres used in the stage performances of Orlinski, who is known as an important countertenor especially in the Baroque music repertoire, were analyzed in detail. As a method, video and audio recordings of Jakub Josef Orlinski 's performances were examined and analyzes were made based on these data. The results demonstrate that Jakub Josef Orlinski successfully balances the traditional elements of Baroque period works with the innovative elements of contemporary music in his stage performances and his mastery of vocal abilities. This study was conducted to understand Jakub Josef Orlinski's musical identity more deeply and to lay the foundation for future research.

Kaynakça

  • Aladağ, Ç. (2019). Barok Dönem Vokal Müziğinde İtalyan ve Fransız Stillerinin Özellikleri ve Süslemelerinin Analiz Edilerek İncelenmesi. (Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Devlet Konservatuvarı, Sahne Sanatları Anasanat Dalı, Opera Sanat Dalı.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), 231- 274.
  • Boran, İ. & Şenürkmez, K.Y. (2015). Kültürel Tarih Işığında Çok Sesli Batı Müziği (s. 49-59). Yapı Kredi Yayınları.
  • Jakub Jozef Orlinski. (2024). Hakkında. Jakub Jozef Orlinski Resmi Web Sitesi. Erişim Tarihi: (2024) ( https://jakubjozeforlinski.com/about/). Adresinden erişim sağlanmıştır.
  • Kahreman, S. (2023). Kontrtenor Sesin Tarihsel Süreçte Sosyolojik ve Teknik Açıdan İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sahne Sanatları Anasanat Dalı Opera Sanat Dalı.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi – Kavramlar, İlkeler, Teknikler (s.77). Nobel Yayın.
  • Miller, R. (1986). The Structure Of Singing: System And Art In Vocal Technique (p. 400). New York: Schirmer Books.
  • Zelasko, A. (2017). Jakup Jozef Orlinski. Encyclopaedia Britannica. Erişim Tarihi: (2024) (https://www.britannica.com/biography/Jakup-Jozef-Orlinski. Adresinden erişim sağlanmıştır.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Performansı
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Cihan Özkan 0009-0004-1290-2359

Nilgün Sazak 0000-0001-8068-6126

Erken Görünüm Tarihi 5 Nisan 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 27 Şubat 2024
Kabul Tarihi 5 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özkan, C., & Sazak, N. (2024). Jakub Josef Orlinski’nin Şan ve Ses Tekniklerinin Stilistik Açıdan İncelenmesi. Journal of Music and Folklore Studies, 1(1), 15-21.