Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on Cyber-Loafing Levels of University Students in Teaching Environments

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 3, 64 - 74, 02.11.2022

Öz

This research aims to examine the cyberloafing levels of students studying in different departments of undergraduate and associate degree programs of a state university in terms of various variables. In this context, it was tried to determine whether the cyberloafing levels of teacher candidates differ according to demographic characteristics (gender, age), education level (undergraduate, associate degree). For this purpose, the “Cyber Loafing Scale - CLS” developed by Blau et al. (2006) and adapted into Turkish by Polat (2018) was used to determine the cyberloafing levels of the participants. The research was carried out using the survey model, one of the quantitative research methods. Participants consist of 385 students studying in different departments of a state university in the fall semester of the 2021-2022 academic year. According to the results of the research, there was no significant difference in terms of gender variable in the cyberloafing levels of the participants. However, significant differences were found according to age and education level variables.

Kaynakça

  • Akar, I., & Coskun, B.K. (2020). Exploring the relationship between creativity and cyberloafing of prospective teachers. Thinking Skills and Creativity, 38, 100724. doi: 10.1016/j.tsc.2020.100724
  • Aksoğan, M. (2020). Opinions of students about distance education in the pandemi process. MTU Journal of Engineering and Natural Sciences, Special Issue, 1-9. doi: 10.46572/nat.2020.11
  • Aksoğan, M. & Bulut Özek, M. (2020). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterlilikleri ile teknolojiye bakış açısı arasındaki ilişki. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 11(2), 301-311. Retrived form: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1171576
  • Aksoğan, M. & Çalış-Duman, M. (2020). A research on academician opinions on distance education in the COVID-19 process. MTU Journal of Engineering and Natural Sciences, Special Issue, 38-49. doi: 10.46572/nat.2020.10
  • Arabaci, I. B. (2017). Investigation faculty of education students' cyberloafing behaviors in terms of various variables. Turkish Online Journal of Educational Technology, 16(1), 72-82. Retrived form: https://eric.ed.gov/?id=EJ1124916
  • Arıkan, F. & Özgür, H. (2019). Öğretmen adaylarının siber aylaklık ve bilişsel kapılma düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 863-885. doi: 10.26468/trakyasobed.569532
  • Bağrıacık-Yılmaz, A. (2017). Lisansüstü öğrencilerinin siber aylaklık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Karma bir çalışma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 113-134. Retrived form: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1486987
  • Bayram, A. (2020). Öğretmenlerde sanal kaytarma davranışının demografik değişkenlere göre incelenmesi. Proceeding 2. Uluslararası İktisat, İşletme ve Sosyal Bilimler Kongresi, 9-15.
  • Blanchard, A.L. & Henle, C.A. (2008). Correlates of different forms of cyberloafing: The role of norms and external locus of control. Computers in Human Behaviour, 24(3), 1067–1084. doi: 10.1016/j.chb.2007.03.008
  • Chukwuemeka, E. E., Collins, I. N., Iloke, Stephen, E., & Elizabeth, A. (2020). Organizational Identification and Proactive Work Behaviour as Predictors of Cyber-loafing among Anambra State Civil Servants. Asian Journal of Advanced Research and Reports, 8(2), 10-19. doi: 10.9734/ajarr/2020/v8i230194
  • Çetintürk, İ. (2020). Sanal kaytarma ve demografik özellikler: beş yıldızlı konaklama işletmesinde bir uygulama. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2), 35-46. Retrived form: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1154233
  • Çınar, O. & Cinisli, Z. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin siber aylaklık davranışları. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi, 10(1), 39-48. doi: 10.30655/besad.2018.3
  • Çok, R. (2018). Üniversite öğrencilerinde çeşitli akademik değişkenlerin siber aylaklık davranışlarını yordama durumlarının incelenmesi (Master's thesis). Accessed from the national thesis center database (511294).
  • Doğusoy, B., Sevinç, M. & Ergün, H. (2020). Öğretmen adaylarının siber aylaklık davranışlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1321-1332. doi: 0.24106/kefdergi.3898.
  • Durak, H.Y. (2020). Cyberloafing in learning environments where online social networking sites are used as learning tools: Antecedents and consequences. Journal of Educational Computing Research, 58(3), 539-569. doi: 10.1177/0735633119867766
  • Galluch, P. A., & Thatcher, J. B. (2007). Maladaptive vs. adaptive use of internet applications in the classroom: A test of competing models. In Proceedings of the 2007 Southern Association for Information Systems Conference (pp. 9-10). Retrived form: https://aisel.aisnet.org/sais2007/5/
  • Gerow, J.E., Galluch, P.S., & Thatcher, J.B. (2010). To slack or not to slack: internet usage in the classroom. Journal of Information Technology Theory and Application, 11(3), 5-23.
  • Gezgin, D.M., Kamalı-Arslantaş, T., & Şumuer, E. (2018). Mesleki ve teknik lise öğrencilerinin siber aylaklık düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Ege Journal of Education, 19(2), 408-424. doi: 10.12984/egeefd.344675
  • Gezgin, D.M. & Sarsar, F. (2020). Böte bölümünde öğrenim gören öğrencilerin siber aylaklık yapma nedenlerine ait görüşleri: Bir karma yöntem çalışması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 24(1), 243-256. Retrived form: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1037974
  • Gülnar, M. & Ünsal, H. (2020). Üniversite öğrencilerinin akıllı telefon siber aylaklık durumları hakkında bir çalışma. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 3(2), 92-100. doi: 10.47477/ubed.766531
  • Hayıt, T. & Dönmez, O. (2016). Üniversite öğrencilerinin siber aylaklık profilleriyle bilişsel kapılma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(Special Issue), 146-150. Retrived form: http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/16.tolga_hayit.pdf
  • Hembrooke, H., & Gay, G. (2003). The laptop and the lecture: The effects of multitasking in learning environments. Journal of Computing in Higher Education, 15(1), 46-64. Retrived form: https://link.springer.com/article/10.1007/BF02940852
  • Kalaycı, E. (2010). Üniversite öğrencilerinin siber aylaklık davranışları ile öz düzenleme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Master's thesis). Accessed from the national thesis center database (270174).
  • Kaplan, M. & Çetinkaya, A.Ş. (2014). Sanal kaytarma ve demografik özellikler açısından farklılıklar: Otel işletmelerinde bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 25(1), 26-34. doi: 10.17123/atad.vol25iss114726
  • Karaoğlan-Yılmaz, F.G., Yılmaz, R., Öztürk, H.T., Sezer, B., & Karademir, T. (2015). Cyberloafing as a barrier to the successful integration of information and communication technologies into teaching and learning environments. Computers in Human Behavior, 45, 290-298. doi: 10.1016/j.chb.2014.12.023
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınevi
  • Katıer, H. & Çuhadar, C. (2019). Okullarda siber aylaklık davranışının okul iklimine yansımalarının yönetici ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Master's thesis). Accessed from the national thesis center database (570954).
  • Korucu, A.T. & Kara, S. (2019). Öğretmen adaylarının derslerde akıllı telefon siber aylaklık düzeyleri ile sanal ortam yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 41-56. Retrived form: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/880044
  • Kurun, M. & Çobanoğlu, F. (2019). Okul yöneticilerinin yönetsel ve sanal kaytarma davranışları arasındaki ilişki. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 134 – 152. doi: 10.21733/ibad.611278
  • Lim, V. K. (2002). The IT way of loafing on the job: Cyberloafing, neutralizing and organizational justice. Journal of Organizational Behavior, 23(5), 675-694. doi: 10.1002/job.161
  • Metin-Ota, İ. & Demirtepe-Saygılı, D. (2021). Cyberloafing behaviors among university students: Their relationships with positive and negative affect. Current Psychology, 1-14. doi: 10.1007/s12144-021-02374-31
  • Piotrowski, C. (2012). Cyberloafing: A content analysis of the emerging literature. Journal of Instructional Psychology, 39(3-4), 259-262. Retrived form: https://www.proquest.com/docview/1490691578
  • Polat, M. (2018). Derslerde akıllı telefon siber aylaklığı ölçeği (datsaö): Ünıversıte öğrencılerı için bir ölçek uyarlama çalışması. Social Sciences Studies Journal, 4(21), 3114-3127. doi: 10.26449/sssj.733
  • Polito, A. (1997). Cyberloafing can be curbed. Workforce, 76(3), 18.
  • Ravizza, S. M., Hambrick, D. Z., & Fenn, K. M. (2014). Non-academic internet use in the classroom is negatively related to classroom learning regardless of intellectual ability. Computers & Education, 78, 109-114. doi: 10.1016/j.compedu.2014.05.007
  • Saygın, M. & Güvenç, K. (2019). Cyberloafing tendencies of the workers: The case of Silifke organized industrial zone. International Journal of Eurasia Social Sciences, 10(37), 820-832. Retrived form: https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpRek5ESTNOdz09
  • Sert, U. (2021). ). Üniversite öğrencilerinin eğitim ortamlarında siber aylaklık ve dijital oyun bağımlılık düzeyleriyle ilgili yordayıcı ilişkilerin incelenmesi (Master's thesis). Accessed from the national thesis center database (666726).
  • Serttaş, O. & Şimşek G. (2017). Konaklama işletmelerinde siber aylaklık: çalışanların demografik özellikleri ile siber aylaklıkları üzerine bir araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3(1), 20-34. Retrived form: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/272123
  • Soh, P.C.H., Koay, K.Y., & Lim, V.K. (2018). Understanding cyberloafing by students through the lens of an extended theory of planned behavior. First Monday, 23(6). doi: 10.5210/fm.v23i6.7837
  • Şahin, Y.L. (2020). Facebook sosyal ağ kullanıcılarının akademik erteleme davranışları ile eğitsel ortamlardaki siber aylaklık durumlarının incelenmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 629-666. Retrived form: https://9lib.net/document/4yr398jy-kirsehir-egitim-fakueltesi-dergisi.html
  • Şenel, S., Günaydın, S., Sarıtaş, M.T. & Çiğdem, H. (2019). Üniversite öğrencilerinin siber aylaklık seviyelerini yordayan faktörler. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:27 Sayı:1, 95-105. doi: 10.24106/kefdergi.2376
  • Taneja, A., Fiore, V., & Fischer, B. (2015). Cyber-slacking in the classroom: Potential for digital distraction in the new age. Computers & Education, 82, 141-151. doi: 10.1016/j.compedu.2014.11.009
  • Tanrıverdi, Ö. ve Karaca, F. (2018). Ergenlerin demografik özelliklerine göre bilişsel kapılma ve siber aylaklık etkinlik düzeylerinin incelenmesi. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5, 285–315. doi: 10.15805/addicta.2018.5.2.0052
  • Ugrin, J. C., & Pearson, J. M. (2008). Exploring Internet abuse in the workplace: How can we maximize deterrence efforts? Review of Business, 28(2), 29-40. Retrived form: https://web.s.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=2&sid=1c3f43c4-3140-4122-8c97-a4ba70760f1e%40redis
  • Ugrin, J.C., Pearson, J.M. & Odom, M.D. (2008). Cyber-Slacking: Self-Control, prior behavior and the impact of deterrence measures. Review of Business Information Systems, 12(1), 75-88. doi: 10.19030/rbis.v12i1.4399
  • Varol, F., & Yıldırım, E. (2019). Cyberloafing in higher education: Reasons and suggestions from students’ perspectives. Technology, Knowledge and Learning, 24(1), 129-142. doi: 10.1007/s10758-017-9340-1
  • Vitak, J., Crouse, J. & LaRose, R. (2011). Personal internet use at work: Understanding cyberslacking. Computers in Human Behavior, 27(5), 1751-1759. doi: 10.1016/j.chb.2011.03.002
  • Yazgan, Ç.Ü. & Yıldırım, A.F. (2020). Üniversite gençliğinde internet bağımlılığı ve derslerde siber aylaklık davranışları. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 8(Special Issue), 5-23. Retrived form: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1070189
  • Yılmaz, R., & Yurdugül, H. (2018). BT sınıflarında siber aylaklık: Sınıftaki psiko-sosyal ortamın rolünü, bilgisayarlara ve bilgisayar kurslarına karşı tutumu, motivasyonu ve öğrenme stratejilerini keşfetmek. Yüksek Öğrenimde Bilişim Dergisi, 30 (3), 530-552
Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 3, 64 - 74, 02.11.2022

Öz

Kaynakça

  • Akar, I., & Coskun, B.K. (2020). Exploring the relationship between creativity and cyberloafing of prospective teachers. Thinking Skills and Creativity, 38, 100724. doi: 10.1016/j.tsc.2020.100724
  • Aksoğan, M. (2020). Opinions of students about distance education in the pandemi process. MTU Journal of Engineering and Natural Sciences, Special Issue, 1-9. doi: 10.46572/nat.2020.11
  • Aksoğan, M. & Bulut Özek, M. (2020). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterlilikleri ile teknolojiye bakış açısı arasındaki ilişki. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 11(2), 301-311. Retrived form: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1171576
  • Aksoğan, M. & Çalış-Duman, M. (2020). A research on academician opinions on distance education in the COVID-19 process. MTU Journal of Engineering and Natural Sciences, Special Issue, 38-49. doi: 10.46572/nat.2020.10
  • Arabaci, I. B. (2017). Investigation faculty of education students' cyberloafing behaviors in terms of various variables. Turkish Online Journal of Educational Technology, 16(1), 72-82. Retrived form: https://eric.ed.gov/?id=EJ1124916
  • Arıkan, F. & Özgür, H. (2019). Öğretmen adaylarının siber aylaklık ve bilişsel kapılma düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 863-885. doi: 10.26468/trakyasobed.569532
  • Bağrıacık-Yılmaz, A. (2017). Lisansüstü öğrencilerinin siber aylaklık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Karma bir çalışma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 113-134. Retrived form: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1486987
  • Bayram, A. (2020). Öğretmenlerde sanal kaytarma davranışının demografik değişkenlere göre incelenmesi. Proceeding 2. Uluslararası İktisat, İşletme ve Sosyal Bilimler Kongresi, 9-15.
  • Blanchard, A.L. & Henle, C.A. (2008). Correlates of different forms of cyberloafing: The role of norms and external locus of control. Computers in Human Behaviour, 24(3), 1067–1084. doi: 10.1016/j.chb.2007.03.008
  • Chukwuemeka, E. E., Collins, I. N., Iloke, Stephen, E., & Elizabeth, A. (2020). Organizational Identification and Proactive Work Behaviour as Predictors of Cyber-loafing among Anambra State Civil Servants. Asian Journal of Advanced Research and Reports, 8(2), 10-19. doi: 10.9734/ajarr/2020/v8i230194
  • Çetintürk, İ. (2020). Sanal kaytarma ve demografik özellikler: beş yıldızlı konaklama işletmesinde bir uygulama. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2), 35-46. Retrived form: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1154233
  • Çınar, O. & Cinisli, Z. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin siber aylaklık davranışları. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi, 10(1), 39-48. doi: 10.30655/besad.2018.3
  • Çok, R. (2018). Üniversite öğrencilerinde çeşitli akademik değişkenlerin siber aylaklık davranışlarını yordama durumlarının incelenmesi (Master's thesis). Accessed from the national thesis center database (511294).
  • Doğusoy, B., Sevinç, M. & Ergün, H. (2020). Öğretmen adaylarının siber aylaklık davranışlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1321-1332. doi: 0.24106/kefdergi.3898.
  • Durak, H.Y. (2020). Cyberloafing in learning environments where online social networking sites are used as learning tools: Antecedents and consequences. Journal of Educational Computing Research, 58(3), 539-569. doi: 10.1177/0735633119867766
  • Galluch, P. A., & Thatcher, J. B. (2007). Maladaptive vs. adaptive use of internet applications in the classroom: A test of competing models. In Proceedings of the 2007 Southern Association for Information Systems Conference (pp. 9-10). Retrived form: https://aisel.aisnet.org/sais2007/5/
  • Gerow, J.E., Galluch, P.S., & Thatcher, J.B. (2010). To slack or not to slack: internet usage in the classroom. Journal of Information Technology Theory and Application, 11(3), 5-23.
  • Gezgin, D.M., Kamalı-Arslantaş, T., & Şumuer, E. (2018). Mesleki ve teknik lise öğrencilerinin siber aylaklık düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Ege Journal of Education, 19(2), 408-424. doi: 10.12984/egeefd.344675
  • Gezgin, D.M. & Sarsar, F. (2020). Böte bölümünde öğrenim gören öğrencilerin siber aylaklık yapma nedenlerine ait görüşleri: Bir karma yöntem çalışması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 24(1), 243-256. Retrived form: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1037974
  • Gülnar, M. & Ünsal, H. (2020). Üniversite öğrencilerinin akıllı telefon siber aylaklık durumları hakkında bir çalışma. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 3(2), 92-100. doi: 10.47477/ubed.766531
  • Hayıt, T. & Dönmez, O. (2016). Üniversite öğrencilerinin siber aylaklık profilleriyle bilişsel kapılma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(Special Issue), 146-150. Retrived form: http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/16.tolga_hayit.pdf
  • Hembrooke, H., & Gay, G. (2003). The laptop and the lecture: The effects of multitasking in learning environments. Journal of Computing in Higher Education, 15(1), 46-64. Retrived form: https://link.springer.com/article/10.1007/BF02940852
  • Kalaycı, E. (2010). Üniversite öğrencilerinin siber aylaklık davranışları ile öz düzenleme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Master's thesis). Accessed from the national thesis center database (270174).
  • Kaplan, M. & Çetinkaya, A.Ş. (2014). Sanal kaytarma ve demografik özellikler açısından farklılıklar: Otel işletmelerinde bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 25(1), 26-34. doi: 10.17123/atad.vol25iss114726
  • Karaoğlan-Yılmaz, F.G., Yılmaz, R., Öztürk, H.T., Sezer, B., & Karademir, T. (2015). Cyberloafing as a barrier to the successful integration of information and communication technologies into teaching and learning environments. Computers in Human Behavior, 45, 290-298. doi: 10.1016/j.chb.2014.12.023
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınevi
  • Katıer, H. & Çuhadar, C. (2019). Okullarda siber aylaklık davranışının okul iklimine yansımalarının yönetici ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Master's thesis). Accessed from the national thesis center database (570954).
  • Korucu, A.T. & Kara, S. (2019). Öğretmen adaylarının derslerde akıllı telefon siber aylaklık düzeyleri ile sanal ortam yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 41-56. Retrived form: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/880044
  • Kurun, M. & Çobanoğlu, F. (2019). Okul yöneticilerinin yönetsel ve sanal kaytarma davranışları arasındaki ilişki. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 134 – 152. doi: 10.21733/ibad.611278
  • Lim, V. K. (2002). The IT way of loafing on the job: Cyberloafing, neutralizing and organizational justice. Journal of Organizational Behavior, 23(5), 675-694. doi: 10.1002/job.161
  • Metin-Ota, İ. & Demirtepe-Saygılı, D. (2021). Cyberloafing behaviors among university students: Their relationships with positive and negative affect. Current Psychology, 1-14. doi: 10.1007/s12144-021-02374-31
  • Piotrowski, C. (2012). Cyberloafing: A content analysis of the emerging literature. Journal of Instructional Psychology, 39(3-4), 259-262. Retrived form: https://www.proquest.com/docview/1490691578
  • Polat, M. (2018). Derslerde akıllı telefon siber aylaklığı ölçeği (datsaö): Ünıversıte öğrencılerı için bir ölçek uyarlama çalışması. Social Sciences Studies Journal, 4(21), 3114-3127. doi: 10.26449/sssj.733
  • Polito, A. (1997). Cyberloafing can be curbed. Workforce, 76(3), 18.
  • Ravizza, S. M., Hambrick, D. Z., & Fenn, K. M. (2014). Non-academic internet use in the classroom is negatively related to classroom learning regardless of intellectual ability. Computers & Education, 78, 109-114. doi: 10.1016/j.compedu.2014.05.007
  • Saygın, M. & Güvenç, K. (2019). Cyberloafing tendencies of the workers: The case of Silifke organized industrial zone. International Journal of Eurasia Social Sciences, 10(37), 820-832. Retrived form: https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpRek5ESTNOdz09
  • Sert, U. (2021). ). Üniversite öğrencilerinin eğitim ortamlarında siber aylaklık ve dijital oyun bağımlılık düzeyleriyle ilgili yordayıcı ilişkilerin incelenmesi (Master's thesis). Accessed from the national thesis center database (666726).
  • Serttaş, O. & Şimşek G. (2017). Konaklama işletmelerinde siber aylaklık: çalışanların demografik özellikleri ile siber aylaklıkları üzerine bir araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3(1), 20-34. Retrived form: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/272123
  • Soh, P.C.H., Koay, K.Y., & Lim, V.K. (2018). Understanding cyberloafing by students through the lens of an extended theory of planned behavior. First Monday, 23(6). doi: 10.5210/fm.v23i6.7837
  • Şahin, Y.L. (2020). Facebook sosyal ağ kullanıcılarının akademik erteleme davranışları ile eğitsel ortamlardaki siber aylaklık durumlarının incelenmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 629-666. Retrived form: https://9lib.net/document/4yr398jy-kirsehir-egitim-fakueltesi-dergisi.html
  • Şenel, S., Günaydın, S., Sarıtaş, M.T. & Çiğdem, H. (2019). Üniversite öğrencilerinin siber aylaklık seviyelerini yordayan faktörler. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:27 Sayı:1, 95-105. doi: 10.24106/kefdergi.2376
  • Taneja, A., Fiore, V., & Fischer, B. (2015). Cyber-slacking in the classroom: Potential for digital distraction in the new age. Computers & Education, 82, 141-151. doi: 10.1016/j.compedu.2014.11.009
  • Tanrıverdi, Ö. ve Karaca, F. (2018). Ergenlerin demografik özelliklerine göre bilişsel kapılma ve siber aylaklık etkinlik düzeylerinin incelenmesi. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5, 285–315. doi: 10.15805/addicta.2018.5.2.0052
  • Ugrin, J. C., & Pearson, J. M. (2008). Exploring Internet abuse in the workplace: How can we maximize deterrence efforts? Review of Business, 28(2), 29-40. Retrived form: https://web.s.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=2&sid=1c3f43c4-3140-4122-8c97-a4ba70760f1e%40redis
  • Ugrin, J.C., Pearson, J.M. & Odom, M.D. (2008). Cyber-Slacking: Self-Control, prior behavior and the impact of deterrence measures. Review of Business Information Systems, 12(1), 75-88. doi: 10.19030/rbis.v12i1.4399
  • Varol, F., & Yıldırım, E. (2019). Cyberloafing in higher education: Reasons and suggestions from students’ perspectives. Technology, Knowledge and Learning, 24(1), 129-142. doi: 10.1007/s10758-017-9340-1
  • Vitak, J., Crouse, J. & LaRose, R. (2011). Personal internet use at work: Understanding cyberslacking. Computers in Human Behavior, 27(5), 1751-1759. doi: 10.1016/j.chb.2011.03.002
  • Yazgan, Ç.Ü. & Yıldırım, A.F. (2020). Üniversite gençliğinde internet bağımlılığı ve derslerde siber aylaklık davranışları. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 8(Special Issue), 5-23. Retrived form: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1070189
  • Yılmaz, R., & Yurdugül, H. (2018). BT sınıflarında siber aylaklık: Sınıftaki psiko-sosyal ortamın rolünü, bilgisayarlara ve bilgisayar kurslarına karşı tutumu, motivasyonu ve öğrenme stratejilerini keşfetmek. Yüksek Öğrenimde Bilişim Dergisi, 30 (3), 530-552
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Aksoğan 0000-0002-6826-3902

Harun Bayer 0000-0002-8649-4026

Yayımlanma Tarihi 2 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aksoğan, M., & Bayer, H. (2022). A Study on Cyber-Loafing Levels of University Students in Teaching Environments. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 6(3), 64-74.