Tüm gıda ürünleri gibi sağlıklı içeceklerin de duyusal
çekiciliği, yeni ürün geliştirmede önemli bir husustur. Genel olarak sağlıklı
içeceklere ve özellikle de deniz ürünlerine tüketici ilgisi artmaktadır.
Bilinmeyen ham materyallerin içecek olarak işlenme potansiyeli olsa da, ürün
geliştirme konusundaki araştırmaları sınırlıdır. Yeni ürünlerle ilgili
çalışmalarda; ekonomik, nitelikli ve sürdürülebilir materyallerden elde edilmelerinin
yanında, duyusal olarak kabul edilebilir olmaları beklenmektedir. Geleneksel
gıdalar arasında yer almayan fakat ekonomik değeri olan türlere dikkat
çekilmelidir. Bu bağlamda, deniz yosunlarının nitelikli besin bileşimi ve
alternatif besin kaynağı olarak önemi bilinmektedir. Bu çalışmada;
denizkestanesi (Paracentrotus lividus)’nin
atık olarak adlandırılan kabukları
değerlendirilmiştir. Deniz marulu (Ulva
rigida) ve yerli Osmancık pirinç (Oryza
sativa) ile birlikte ürün niteliği arttırılarak, sağlıklı içecek üretilmesi
amaçlanmıştır. Farklı formülasyonlarla elde edilen ürünlere, uzman
panelistlerle (10 kişi) duyusal analizler yapılarak beğeni bakımından
yorumlanmıştır. Duyusal analiz bulgularına göre; ürünler hedonik derecelendirme
(0-150) ölçeğinden 112,5 ile iyi olarak sonuçlanmıştır.
Deniz kestanesi deniz yosunu formülasyon duyusal özellikler Sağlıklı içecek
Sensorial properties of
healthy beverages as well as all foods, is an important issue in development of
new food products. In general, the consumer interests are increasing in the
healthy beverages and seafood. Although there is potential of processing unknown
raw materials as beverages, their research on product development is limited.
In studies related to new product development; it is expected that they should
be acceptable in terms of sensorial and they should be sustainable and
economical. Attention should be paid to species having economical value in
spite of they are not among the traditional. With this context, chemical
composition and importance of the seafood as an alternative food are known. In
this study; sea urchin (Paracentrotus
lividus) tests, which are considered to be waste were evaluated. Sea
lettuce (Ulva rigida) and a local
rice species called as Osmancık (Oryza
sativa) were used to increasing the quality of the healthy drinks. Sensory
analyzes were performed with expert panellists (10 people) for the products
obtained with different formulations. According to sensory analysis; products
were rated as good with 112.5 points in the by hedonic rating (0-150).
Sea-urchin seaweed formulation sensory properties Healthy drink
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yapısal Biyoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |