Her iş kolunda olduğu gibi balıkçılıkta da emniyet faktörü göz ardı edilemeyecek kadar önemlidir. Balıkçı teknelerinde ne kadar ekipman ve malzeme eksikliği bulunmasa da emniyet konusu çalışanlar tarafından özümsenmemiş ise tehlike devam ediyor diyebiliriz. Ayrıca denizde emniyetin sadece tekne üzerindeki ekipmanlarla sağlanacağı düşüncesi çok eksik kalmaktadır. Özellikle balıkçıların av bölgelerindeki seyir kısıtlamaları ve zorlukları bilmemesi ciddi tehlike arz etmektedir. Çalışma alanımız olan Türk Boğazları da dünyanın en tehlikeli ve yoğun trafiğe sahip su yoludur. Bu sebeple, balıkçıların meteorolojik, navigasyon ve coğrafi tüm kısıtlamalara hakim olmaları gerekmektedir.
Av sahasına ulaşmak veya boğazları av sahası olarak kullanan balıkçılarla, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşme sonucunda denizde emniyet ve seyir emniyeti farkındalıklarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Yeniköy Limanı’nda 1 balıkçıyla, Kumkale Limanı’nda 1 balıkçıyla, Gelibolu taş iskelede 2 balıkçıyla, Şarköy Limanı’nda 2 balıkçıyla, Hoşköy Limanı’nda 4 balıkçıyla, Çakılköy Limanı’nda 5 balıkçıyla, Karşıyaka Limanı’nda 5 balıkçıyla ve Kurşunlu Limanı’nda ise 3 balıkçıyla, toplamda 23 balıkçıyla görüşme gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler, katılımcıların izni doğrultusunda ses kaydına alınarak içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, balıkçıların, çoğunlukla emniyet faktörünü göz ardı ettiği ve özellikle emniyet ekipmanlarını maddi bir yük oluşturan gider kalemi olarak gördükleri tespit edilmiştir. Seyir emniyeti farkındalıklarının denizde emniyet farkındalıklarına göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ekipman bulundurma konusunda ise eksiklerinin olmadığı fakat genellikle sörvey çekincesi ile donatıldığı görülmüştür.
Denizde Emniyet Seyir Emniyeti Türk Boğazları Farkındalık Yarı yapılandırılmış görüşme İçerik Analizi
As in every business sector, the safety factor in fishing is too important to ignore. Although there is no deficiencies of equipment and materials in fishing boats, we can say that if the safety issue is not internalized by the employees, the danger continues. In addition, the idea that the safety at sea can only be provided by the equipment on the boat remains missing. Especially the fishermen's ignorance of the navigation restrictions and difficulties in the fishery areas causes a serious danger. The Turkish Straits, which is our field of study, is also the most dangerous and heavily trafficked strait in the world. For this reason, fishermen must be aware of all meteorological, navigational and geographical restrictions.
Semi-structured interviews were conducted with the fishermen who navigate the straits to reach the fishery area or use the straits as fishery grounds. As a result of the interview, it was aimed to determine the awareness of safety and navigational safety at sea. With 1 fisherman in Yeniköy Harbor, 1 fisherman in Kumkale Harbor, 2 fishermen in Gallipoli Harbor, 2 fishermen in Şarköy Harbor, 4 fishermen in Hoşköy Harbor, 5 fishermen in Çakılköy Harbor, 5 fishermen in Karşıyaka Harbor and 3 fishermen in Kurşunlu Harbor in Turkey, interviews were held a total of 23 fishermen. The interviews were audio recorded with the permission of the participants and analyzed by content analysis method. As a result of the analysis, it has been determined that the fishermen mostly ignore the safety factor and especially see the safety equipment as an expense item that creates a financial burden. It has been determined that navigational safety awareness is higher than safety awareness at sea. It has been observed that there are no lack of equipment possession, but it is generally equipped with survey reservations.
Safety at sea Navigation safety Turkish Straits Awareness Semi structured interviews Content analysis.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Balıkçılık Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |