Giriş: Geleceğin ebe olmaya aday öğrencilerinin mesleğe yönelik düşünceleri ve meslek algıları oldukça önemlidir.
Amaç: Bu araştırma, ebelik son sınıf öğrencilerinin ebelik mesleğine ilişkin algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır.
Yöntem: Araştırma analitik-kesitsel tipte olup, Aralık 2021-Ocak 2022 tarihleri arasında yapıldı. Araştırma evrenini, devlet üniversitelerinde öğrenim gören lisans son sınıf ebelik öğrencileri, örneklemi ise kura ile belirlenen bu üniversitelerde öğrenim gören (n=330) ebelik son sınıf öğrencileri oluşturdu. Araştırmanın verileri “Tanıtıcı Bilgi Formu ve Ebelik Meslek Algısı Ölçeği” ile çevrimiçi ortamda toplandı. Verilerin analizinde; tanımlayıcı istatistikler, Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis Testleri kullanıldı.
Bulgular: Çalışmamıza katılan öğrencilerin yaş ortalaması 22.06 ±2.02 idi. Öğrencilerin % 93.3’ü mesleğe olumlu baktıklarını ifade etti. Öğrencilerin Ebelik Meslek Algısı Ölçeği puan ortalamasının 75.58±5.14 ve Cronbach alfa katsayısının ise .89 olduğu belirlendi. Ölçek puan ortalaması ile yaş, medeni durum, aile tipi, ekonomik durum, çalışma durumu, anne eğitim ve çalışma durumu, babanın eğitimi ve çalışma durumu gibi değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlılık saptanmazken (p>.05), mesleğe olumlu bakanların (76.03±4.58) Ebelik Mesleki Algı Ölçeği puanları, olumsuz düşünenlerden (69.18±7.85) istatistiksel olarak daha yüksek bulundu (p<.05).
Sonuç: Ebelik son sınıf öğrencilerinin mesleki algı düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu belirlendi.
Background: Thoughts and perceptions of midwifery students, who are the midwives of the future, about the profession of midwifery are quite important.
Objective: This study aims to identify the perceptions of final-year midwifery students on the profession of midwifery.
Methods: This analytical cross-sectional study was conducted from December 2021 to January 2022 The population was final-year undergraduate midwifery students enrolled in 11 public universities selected by lot in Turkey, whilst the sample comprised final-year midwifery students selected from this population (n=330). The data were collected online using a Personal Information Form and the Midwifery Vocational Perception Scale. In the analysis of the data, descriptive statistics, the Mann-Whitney U test, and the Kruskal-Wallis H test were used.
Results: The participants had a mean age of 22.06±2.02 years. Of all participants, 93.3% stated that they viewed the profession of midwifery positively. Moreover, the mean Midwifery Vocational Perception Scale score of the participants was 75.58±5.14, and the Cronbach’s alpha coefficient of the scale was calculated as .89. There was no statistically significant difference in the mean Midwifery Vocational Perception Scale scores of the participants based on their age, marital status, family type, economic status, employment status, maternal education level and employment status, paternal education level and employment status (p>.05), Midwifery Vocational Perception Scale scores of those who viewed the profession positively (76.03±4.58) were statistically higher than those who thought negatively (69.18±7.85) (p<.05).
Conclusion: In this context, it was discerned that the final-year midwifery students had high levels of positive perceptions about the profession.
Midwifery Perception of the Profession Professionalism Student
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 1 |
Etkili Hemşirelik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus, 14 Kasım 2022 tarihinden beri SCOPUS tarafından indekslenmektedir.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/jnef/contacts
Etkili Hemşirelik DergisiDergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.