This study aims to provide brief information about the
scope, purpose, main targets, main activities, expected outcomes and impact of
the Erasmus Plus project entitled “ This is the last call for Planet Lovers,
Come and Save Your Planet: Project Proposal”. It deals
with the topics of energy efficiency, carbon footprint, green buildings, green
practices, climate change policies in the globe, global resources. The project
has been designed as a training course which will arouse the environmental
awareness of youth workers and stimulate them to gain environmental literacy
skills. It aims to enable the youth workers and young generation to gain
environmentally-friendly behaviors and competencies to find alternative ways
how to struggle with climate change which has a huge impact on our globe.
Within the project program, the youth workers will take part in international,
cross-cultural learning environment where they will get knowledge about the
policies and implementations done in Europe. Significance of being an
environmentally literate person has been emphasized within the frame of this
study and further recommendations have been suggested.
Bu çalışmada,
“Bu Gezegenini Sevenler İçin Yapılan Son Çağrıdır, Gel ve Gezegenini Kurtar:
Proje Önerisi” başlıklı Erasmus Plus projesinin kapsamı, amacı, temel
faaliyetleri, hedefleri, beklenen sonuçları ve etkisi ele alınacaktır. Proje
kapsamında enerji verimliliği, karbon ayak izi, yeşil binalar, yeşil
uygulamalar ve iklim değişikliği politikaları ele alınacaktır. Proje gençlik çalışanlarına
çevresel farkındalık kazandırmak ve onlara çevre okuryazarlığı becerisi kazandırmak
amacıyla eğitim kursu olarak tasarlanmıştır. Proje, gençlerin çevre-dostu
davranışlar ve gezegenimizi büyük ölçüde etkileyen iklim değişikliği sorunsalına
yönelik alternatif çözümler üretebilme konusunda yetkinlik kazanmasını amaçlamaktadır.
Gençlik çalışanları, uluslararası öğrenme ortamına dahil olarak iklim değişikliği
konusunda Avrupa Birliği’nde gerçekleştirilen uygulamalar ve politikalar
konusunda bilgi sahibi olacaktır. Çalışma kapsamında çevre okuryazarı bir birey
olmanın önemi vurgulanmıştır ve bu konuda önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 1 |