Amaç: Tanımlayıcı olarak planlanan bu araştırma ile (PRoSPERo***) hemşirelik eğitiminde akran değerlendirmesiyle ilgili araştırmaların sistematik olarak incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntemler: İki bağımsız araştırmacı tarafından Mayıs-Aralık 2022 tarihleri arasında EbsCo, PubMed, Google Scholar, TR Dizin veri tabanları taranmış ve 2012-2022 yılları arasında yayınlanmış hemşirelik araştırmaları incelenmiştir. Boolean operatörleri aracılığıyla anahtar kelimelerinin farklı kombinasyonları ile yapılan taramaların raporlandırılması PRISMA kontrol listesi, veri çekme formu ve EndNote 20 ile yürütülmüştür.
Bulgular: Dahil edilme kriterlerini karşılayan 47 makalenin incelenmesi sonucunda çalışmaların genel olarak deneysel olmayan, karma ve nitel araştırma tasarımında ve yurtdışında yapılan çalışmalar olduğu, akran değerlendirmesine daha çok klinik becerilerinin değerlendirmesinde yer verildiği bulunmuştur. Akran değerlendirmesinin güçlü yönleri; genel olarak avantajlarının vurgulandığı, öğrencilerin akran değerlendirmesinden memnun olduğu ve öğrenmeyi desteklediği, etkileşimi artırdığı, zayıf yönleri ise akran değerlendirmesinin iyi bir hazırlık süreci gerektirmesi, öğrencileri kısmen rahatsız hissetmesi ve değerlendirmenin zorluğu olarak belirlenmiştir.
Sonuç: Hemşirelik eğitiminde akran değerlendirmesinin güçlü yönlerinin desteklenmesi ve zayıf yönlerinin iyileştirilmesi, kullanımının yaygınlaştırılması önemlidir.
Objective: This descriptive study (PRoSPERo***) aimed to systematically examine the research on peer review in nursing education.
Methods: Two independent researchers searched EbsCo, PubMed, Google Scholar, and TR Dizin databases between May and December 2022 and examined nursing research articles published between 2012 and 2022. The reporting of the searches with different combinations of keywords through Boolean operators was carried out with the PRISMA checklist, data extraction form, and EndNote 20.
Results: As a result of the review of 47 articles that met the inclusion criteria, it was found that the studies were generally non-experimental, mixed, and qualitative research designs and conducted abroad, and peer review was mostly used in the evaluation of clinical skills. The benefits of peer assessment were that it generally emphasized the advantages, students were satisfied with peer assessment, it supported learning and increased interaction, and the weaknesses were that peer assessment required a good preparation process, students felt partially uncomfortable, and assessment was difficult.
Conclusion: As a result, it is important to support the strengths and improve the weaknesses of peer assessment in nursing education and to expand its use
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi |
Bölüm | Sistematik Derleme |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 26 Sayı: 4 |