Objective: The current study evaluated and compared nurses’ and nursing students’ attitudes towards nursing research and the factors affecting it.
Methods: The study used a cross-sectional, descriptive survey design. Bedside nurses with at least one year of nursing experience and senior nursing students completed the Scale of Attitude towards Scientific Research, which is valid and reliable instrument.
Results: There were no significant differences in the mean of overall score of Attitudes of Scientific Research across groups. However, significant differences were found in the mean scores of unwillingness to help researchers (P=0.002), positive attitudes towards research (P=0.002), and positive attitudes towards researchers (P=0.002) between nurses and nursing students. Additionally, the results showed significant differences in the mean of sub-scales based on nurses’ education (P=0.04), responsibility (P=0.01), reading articles frequency (P=0.02), and nursing students’ gender (P=0.03), and reading articles frequency (P=0.04). Overall, nursing students had significantly higher scores in positive attitudes of research (M=24.5, SD=4.6) and positive attitudes of researcher (M=23.6, SD=4.3) compare to nurses (M=22.5, SD=5.3; M=21.6, SD=5.1 respectively).
Conclusion: Findings indicated that nursing students had significantly more positive attitudes to nursing research compare to registered nurses. Reading academic article is the only facilitator in each group that is associated with positive attitudes of scientific research. We recommend institutional support to encourage research activities and a revised nursing curriculum. Future studies should examine the relationships between attitudes towards research and the actual conducting of research.
nurses nursing students nursing research attitudes education
Amaç: Bu çalışma, hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırmalarına yönelik tutumlarını ve bu tutumlarını etkileyen faktörleri değerlendirmek ve karşılaştırmak amacıyla planlanmıştır.
Yöntemler: Çalışma tanımlayıcı tipte olup, kesitsel yöntem kullanılmıştır. Katılımcılar en az bir yıl hemşirelik deneyime sahip hemşireler ve son sınıf hemşirelik öğrencileri arasından seçilmiş olup, geçerlilik ve güvenilirliği kanıtlanmış Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır.
Bulgular: Hemşireler ve hemşirelik öğrencilerin Bilimsel Araştırma Tutumları genel puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ancak, araştırmacılara yardım etme isteksizliği (P=0,002), araştırmaya yönelik olumlu tutumlar (P=0,002) ve araştırmacılara yönelik olumlu tutumlar (P=0,002) puan ortalamalarında hemşireler ve hemşirelik öğrencileri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ayrıca, sonuçlar hemşirelerin eğitim (P=0,04), sorumluluk (P=0,01), makale okuma sıklığı (P=0.02) ve hemşirelik öğrencilerinin cinsiyet (P=0,03) ve makale okuma sıklığına (P=0,04) göre alt ölçeklerin ortalamalarında anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir. Genel olarak, hemşirelik öğrencilerinin araştırmaya yönelik olumlu tutumları (M=24,5, SD=4,6) ve araştırmacıya yönelik olumlu tutumları (M=23,6, SD=4,3) hemşirelere kıyasla anlamlı derecede daha yüksektir (sırasıyla M=22,5, SD=5,3; M=21,6, SD=5,1).
Sonuç: Bulgular, hemşirelik öğrencilerinin hemşirelere kıyasla bilimsel araştırmalara karşı daha olumlu tutumlara sahip olduğunu göstermiştir. Akademik makale okumak, her iki grupta da bilimsel araştırmanın olumlu tutumlarıyla ilişkilendirilen tek kolaylaştırıcıdır. Çalışmanın sonuçlarına göre yetkili kurumlara uygulama alanında lisans hemşirelik müfredatının gözden geçirilmesini ve hastanelerdeki kurumsal araştırma faaliyetlerinin teşvik edilmesini öneriyoruz. Gelecekte planlanan çalışmaların ise, katılımcıların araştırmaya yönelik tutumları ile aktif araştırma yürütme durumları arasındaki ilişkileri incelemeleri faydalı olacaktır.
hemşireler hemşirelik öğrencileri hemşirelik araştırması tutumlar eğitim
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 27 Sayı: 1 |