Amaç: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin fakültelerindeki örtük müfredatı nasıl değerlendirdiklerini belirlemektir.
Yöntemler: Çalışma tanımlayıcı ve kesitsel bir tasarımdır. Çalışmanın evreni, 2021-2022 eğitim-öğretim yılı güz ve bahar dönemlerinde bir üniversitenin hemşirelik fakültesinde öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf hemşirelik öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışmaya 288 öğrenci katıldı. Veriler “Genel Bilgi Formu” ve “Hemşirelik Eğitiminde Örtük Program Değerlendirme Ölçeği” kullanılarak çevrim içi olarak toplandı. Çalışmada veriler t testi ve tek yönlü varyans analizi ile değerlendirildi.
Bulgular: Çalışmada, öğrencilerin Hemşirelik Eğitiminde Örtük Program Değerlendirme Ölçeği toplam puan ortalaması 161,99 (±25,30) olarak belirlenmiştir. Ölçeğin alt boyutlarına ait puan ortalamaları ise okul iklimi için 71,01 (±12,32), mesleki kazanımlar için 48,75 (±11,09) ve öğrenci-öğretmen-okul etkileşimi için 42,23 (±8,38) olarak saptanmıştır. Öğrencilerin fakültelerindeki örtük müfredatı orta düzeyin üzerinde değerlendirdikleri ve örtük müfredat algılarının cinsiyete, yaşa, sınıf düzeyine, kariyer tercihlerine ve konuyla ilgili bilgi düzeyine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
Sonuç: Kurumların ve eğitimcilerin örtük müfredatın farkında olmaları ve mesleki değerlerin, normların ve davranışların oluşumunda rolüne dikkat etmeleri son derece önemlidir.
Örtük program hemşirelik eğitimi hemşirelik öğrencisi profesyonellik
Objective: The aim of this study is to determine how nursing students evaluate the hidden curriculum in their faculty.
Methods: The study has a descriptive and cross-sectional design. The population of the study consists of first, second, third, and fourth-year nursing students attending the fall and spring semesters of the 2021-2022 academic year at a university's nursing faculty. A total of 288 students participated in the study. The data were collected online by the “General Information Form”, “Hidden Curriculum Evaluation Scale in Nursing Education”. In the study, the data were evaluated with t test and one-way analysis of variance.
Results: In the study, the mean total score of the Hidden Curriculum Evaluation Scale in Nursing Education was determined to be 161.99 (±25.30). The mean scores for the sub-dimensions of the scale were 71.01 (±12.32) for school climate, 48.75 (±11.09) for professional attainments, and 42.23 (± 8.38) for student-teacher-school interaction. It was determined that students evaluated the hidden curriculum in their faculties at above a moderate level and that their perception of the hidden curriculum differed according to gender, age, grade level, career preferences and level of knowledge on the subject.
Conclusion: It is extremely important for institutions and educators to be aware of the hidden curriculum and to pay attention to the role of professional values, norms and behaviors.
Hidden curriculum nursing education nursing student professionalism
The ethical approval was received to evaluate the ethics of the research (Ankara University Ethics Committee Decision dated 25/10/2021 and numbered 16/178).. The research conforms to the provisions of the Declaration of Helsinki (as revised in Brazil 2013).
The authors would like to acknowledge and thank all students who participated in the study.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 12 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 |