Kapitalist sistem içerisinde üretimin ve tüketimin artmasıyla gelinen noktada, kaynakların tükenmesi riskiyle karşı karşıya kalınmıştır. Bu tehlike sürdürülebilirlik kavramını gündeme getirmiştir. Sürdürülebilir kampanyalar düzenleyen işletmeler, satış hedeflerini gerçekleştirmek üzere kullandıkları sosyal medyayı ve reklamları, sürdürülebilirlik uygulamalarını hedef kitlelere iletmek için de kullanmaya başlamıştır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı; amaçlı örneklemle belirlenen markaların sürdürülebilirlik bağlamında yaptıkları pazarlama iletişimi çalışmalarından YouTube reklamlarının, sürdürülebilir kalkınma hedefleri kapsamında analizinin yapılmasıdır. Çalışmada öncelikle; pazarlama iletişimi, sürdürülebilir pazarlama, reklam, sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma hedefleri kavramları literatür taraması yapılarak, teorik olarak açıklanmıştır. Ardından “Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri” kapsamında hizmet ve üretim sektörlerinden beş farklı markanın YouTube reklamları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Sonuç olarak “Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri”ni en çok karşılayanın İş Bankası reklamı olduğu ortaya çıkmıştır. Sıralama Koton, Sabancı Holding ve eşit oranda karşılayan Finish ve Tchibo olarak devam etmiştir.
Pazarlama İletişimi Sürdürülebilirlik Sürdürülebilir Pazarlama Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri YouTube Reklamları
At the point reached by the increase in production and consumption within the capitalist system, the risk of running out of resources has been faced.This danger has brought the concept of sustainability to the agenda. Businesses that organize sustainable campaigns have also started to use social media and advertisements, which they use to achieve their sales targets, to convey their sustainable practices to target audiences. In this direction, the purpose of this study is to analyze YouTube advertisements, one of the marketing communication activities of the brands determined with a purposeful sample, within the scope of sustainable development goals. First of all, in the study; The concepts of marketing communication, sustainable marketing, advertising, sustainability and sustainable development goals are explained theoretically by reviewing the literature. Then, within the scope of "Sustainable Development Goals", YouTube ads of five different brands from the service and production sectors were examined by content analysis method. As a result, it has been revealed that İşbank advertisement is the one that meets the Sustainable Development Goals the most. The ranking continued as Koton, Sabancı Holding, and Finish and Tchibo, which received equal proportions.
Marketing communication Sustainability Sustainable Marketing Sustainable Development Goals YouTube Ads
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Pazarlama İletişimi |
Bölüm | Özgün Bilimsel Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 8 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |