Bugünün bilgi toplumu ve rekabetçi iş yaşamı göz önüne alındığında, kurumlar varlıklarını sürdürmek ve rekabet avantajı elde etmek gibi amaçlarla iç ve dış çevreleri ile iletişim kurmak ve kurulan iletişim ağını geliştirmek durumundadırlar. Bu durum, kâr amacı güden kuruluşlarda olduğu gibi, aynı zamanda sosyal bir oluşum olarak nitelendirilen ve hem iç hem de dış paydaşlarına karşı çeşitli sorumlulukları bulunan üniversiteler de için son derece önem arz etmektedir. Gelişen teknoloji ve buna bağlı olarak artan bilgi ihtiyacı neticesinde, kurumların iletişim sürecinde faydalandığı önemli araçlardan biri ise kurumsal web sayfalarıdır. Nitekim kurumlar, kurumsal web sayfaları sayesinde zaman ve mekândan bağımsız olarak kendilerini tanıtabilmekte, paydaşları ile iletişim kurabilmekte ve gerçekleştirilen faaliyetler hakkında bilgi aktarımı sağlayabilmektedir. Verilen bilgiler doğrultusunda gerçekleştirilen çalışmanın temel amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren turizm fakültelerinin kurumsal web sayfalarında yer alan haberleri incelemek, böylelikle yayınlanan haberler aracılığı ile turizm fakültelerinin kendilerini iç ve dış paydaşlarına karşı öne çıkartmak istediği yönlerin neler olduğunu ortaya koymaktır. Bu kapsamda, Türkiye’de faaliyet gösteren 43 turizm fakültesinin 2023 yılında web sayfalarından yayınladığı 723 haber incelenmiş olup, bulgular içerik analizi ile yorumlanmıştır. Genel olarak yayınlanan haberler incelendiğinde, haberlerin ağırlıklı olarak ekim ve kasım aylarında yayınlandığı, sıklık olarak ise iç ve dış paydaşları kapsayan ziyaretlerin ve öğrencilere yönelik gerçekleştirilen çeşitli etkinliklerin haber olarak paylaşıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Kurumsal Web Sayfası Haber Turizm Fakültesi Kurumsal İletişim
Considering today’s information society and competitive business life, institutions must communicate with their internal and external environments and develop the established communication network in order to maintain their existence and gain competitive advantage. This situation is extremely important for not only for-profit organizations, but also for universities, which are described as social formations and have various responsibilities towards both their internal and external stakeholders. As a result of developing technology and resulting increasing need for information, one of the important tools that institutions use in the communication process is corporate web pages. As a matter of fact, thanks to their corporate web pages, institutions can introduce themselves regardless of time and place, communicate with their stakeholders and provide information about the activities carried out. Based on the information provided, the main aim of the study is to examine the news published on the institutional websites of tourism faculties in Turkey. Through this examination, the study aims to reveal the aspects that tourism faculties seek to highlight to their internal and external stakeholders via the published news. In this context, 723 news published on the websites of 43 tourism faculties in Turkey in 2023 were examined and the findings were interpreted with content analysis. When the news published was examined, it was concluded that the news was mainly published in October and November, and that visits involving internal and external stakeholders and various events held for students were frequently shared as news.
Corporate Web Page News Tourism Faculty Corporate Communication
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İş Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Özgün Bilimsel Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |