Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KURUMSAL İLETİŞİM BAĞLAMINDA TURİZM FAKÜLTELERİ KURUMSAL WEB SAYFALARINDA YER ALAN HABERLERİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2024, , 20 - 29, 19.07.2024
https://doi.org/10.46238/jobda.1473926

Öz

Bugünün bilgi toplumu ve rekabetçi iş yaşamı göz önüne alındığında, kurumlar varlıklarını sürdürmek ve rekabet avantajı elde etmek gibi amaçlarla iç ve dış çevreleri ile iletişim kurmak ve kurulan iletişim ağını geliştirmek durumundadırlar. Bu durum, kâr amacı güden kuruluşlarda olduğu gibi, aynı zamanda sosyal bir oluşum olarak nitelendirilen ve hem iç hem de dış paydaşlarına karşı çeşitli sorumlulukları bulunan üniversiteler de için son derece önem arz etmektedir. Gelişen teknoloji ve buna bağlı olarak artan bilgi ihtiyacı neticesinde, kurumların iletişim sürecinde faydalandığı önemli araçlardan biri ise kurumsal web sayfalarıdır. Nitekim kurumlar, kurumsal web sayfaları sayesinde zaman ve mekândan bağımsız olarak kendilerini tanıtabilmekte, paydaşları ile iletişim kurabilmekte ve gerçekleştirilen faaliyetler hakkında bilgi aktarımı sağlayabilmektedir. Verilen bilgiler doğrultusunda gerçekleştirilen çalışmanın temel amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren turizm fakültelerinin kurumsal web sayfalarında yer alan haberleri incelemek, böylelikle yayınlanan haberler aracılığı ile turizm fakültelerinin kendilerini iç ve dış paydaşlarına karşı öne çıkartmak istediği yönlerin neler olduğunu ortaya koymaktır. Bu kapsamda, Türkiye’de faaliyet gösteren 43 turizm fakültesinin 2023 yılında web sayfalarından yayınladığı 723 haber incelenmiş olup, bulgular içerik analizi ile yorumlanmıştır. Genel olarak yayınlanan haberler incelendiğinde, haberlerin ağırlıklı olarak ekim ve kasım aylarında yayınlandığı, sıklık olarak ise iç ve dış paydaşları kapsayan ziyaretlerin ve öğrencilere yönelik gerçekleştirilen çeşitli etkinliklerin haber olarak paylaşıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Apolo, D., Baez, V., Pauker, L., ve Pasquel, G. (2017). Corporate communication management: Considerations for its study and practice. Revista Latina De Communicacion Social, 72, 521-539.
  • Argenti, P. A. (2006). How technology has influenced the field of corporate communication. Journal of Business and Technical Communication, 20(3), 3577-370.
  • Ateş, V., ve Karacan, H. (2009). Abant İzzet Baysal Üniversitesi web sitesi kullanılabilirlik analizi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 2(2), 33-38.
  • Baskan, B. M. (2004). Halkla ilişkiler ortamı olarak internetin kullanımı: Üç büyük şirket ve üç halkla ilişkiler firması örneğinde görsel kimlik göstergeleri açısından ağ sitesi incelemesi (yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi.
  • Başok Yurdakul, D., Ker Dinçer, M., ve Bat, M. (2012). Kurumsal iletişim temelinde kurumsal portallar: Hürriyet haber portalına yönelik karşılaştırmalı bir analiz. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 3(1), 1-21.
  • Başok Yurdakul, N., ve Coşkun, A. (2009). Fakültelerde web sitelerinin kurumsal tanıtım amaçlı kullanımı: İletişim fakülteleri web siteleri üzerine bir araştırma. Yaşar Üniversitesi E – Dergisi, 4(13), 1950-1976.
  • Boztepe, H. (2013). Halkla ilişkilerin kurum ile hedef kitle arasında ilişki oluşturma amacı ve kurumsal web sayfalarının diyalojik halkla ilişkiler aracı olarak kullanımı. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 20, 86-104.
  • Budak, G., ve Budak, G. (2014). İmaj Mühendisliği Vizyonundan Halkla İlişkiler (6. Basım). Ankara: Nobel.
  • Büyükdoğan, B., ve Bingöl, B. (2021). Kurumsal kimliğin oluşturulması sürecinde web siteleri: Konya’daki şirketler üzerine bir değerlendirme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 53, 179-196.
  • Cengiz Gökçe, G., Keçecioğlu Dağlı, P., ve Dal, İ. (2020). İnternet görünürlüğünün kalite sürecine yansıması: Bartın Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü örneği. Eğitim, Bilim, Kültür ve Sanat Dergisi, Özel sayı, 50-57.
  • Cevher, E. (2015). Kamu üniversiteleri web sayfalarının kullanılabilirliğinin içerik analizi ile incelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14(2), 387-402.
  • Cooley, T. (1999). Interactive communication: Public relations on the web. Public Relations Quarterly, Summer, 41-42.
  • Cornelissen, J. (2020). Corporate Communication: A guide to theory & practice (6th ed.). SAGE.
  • Çiçek, H., Demirel M., ve Onat, O. K. (2015). İşletmelerin web sitelerinin değerlendirilmesine ilişkin bir araştırma: Burdur ili örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 187-206.
  • Çoban, S. (2003). Kurumsal imaj oluşturma aracı olarak sponsorluk ve internet uygulamaları. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(2), 213-229.
  • Dalveren, G. G. M., ve Peker, S. (2021). Üniversite web sitesi ana sayfalarının kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi: Göz izleme yaklaşımı. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, 25, 782-789.
  • Daniel, M., ve Anca, C. (2012). Redefine corporate communication through sales forces. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 62, 175-178.
  • Dolphin, R. R., ve Fan, Y. (2000). Is corporate communications a strategic function? Management Decision, 38(2), 99-106.
  • Engin, E., ve Eker Akgöz, B. (2016). Belediyelerin web sitelerinin diyalojik iletişim açısından analizi. Atatürk İletişim Dergisi, 10, 91-111.
  • Frandsen, F., ve Johansen, W. (2014). Corporate communication. İçinde The Routledge handbook of language and professional communication, V. Bhatia ve S. Bremmer (Eds.). Routledge (ss. 220-236).
  • Genç, Ç. (2019). Özel hastanelerin kurumsal iletişim faaliyetlerinde kurumsal web sitelerinin kullanımı. Selçuk İletişim, 12(2), 879-913.
  • Goodman, M. B. (2000). Corporate communication: The American picture. Corporate Communications: An International Journal, 5(2), 69-74.
  • Goodman, M. B. (2001). Current trends in corporate communication. Corporate Communications: An International Journal, 6(3), 117-123.
  • Gökçe, M. M. (2018). “Sosyal medyanın kurumsal iletişim aracı olarak kullanımı: Devlet ve Vakıf üniversitelerinin sosyal medya paylaşımlarının karşılaştırmalı analizi” (yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi.
  • Gökler, K., ve Onay, A. (2020). Üniversitelerin kurumsal iletişim aracı olarak Instagram kullanımı: Vakıf üniversitelerinin Instagram sayfaları üzerine betimsel bir içerik analizi. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 35, 311-337.
  • Güngür, P., ve Bangir Alpan, G. (2017). Bir eğitim kurumu olarak üniversite web tasarımlarının incelenmesi. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 141-158.
  • Gürbüz, S., ve Tarhan, A. (2019). Türkiye’nin ilk 500 sanayi kuruluşunun sponsorluk uygulamaları: Kurumsal web sayfaları üzerine bir analiz. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 31, 537-559.
  • Işık, M., ve Erdoğan, A. (2020). Üniversite öğrencilerinin sosyal sorun çözme becerileri sürecinde öğrenci topluluklarının rolü: Süleyman Demirel üniversitesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 23(1), 240-256.
  • Karacan, M., ve Tezel, B. (2023). Üniversite öğrenci topluluklarının yönetim kurullarında görev alan öğrenciler ile almayanlar arasındaki iş tatmini ve öznel iyi oluşun incelenmesi. SDÜ İfade Dergisi, 5(2), 82-93.
  • Kaya, T., ve Över, A. S. (2019). Bakanlık ve belediye web sitelerinin içerik analiz yöntemiyle E-katılımcılık bağlamında incelenmesi. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 33(4), 1201-1226.
  • Kekeç Morkoç, D., ve Doğan, M. (2014). Üniversite “web” sitelerinin tanıtım amaçlı kullanımı: Üniversitelerin turizm bölümleri üzerine bir araştırma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4(1), 56-66.
  • Kent, M. L., ve Taylor, M. (1998). Building dialogic relationships through the World Wide Web. Public Relations Review, 24(3), 321-334.
  • Koç, H. İ. (2015). Üniversitelerde web sitelerinin kurumsal iletişim amaçlı kullanımı: Devlet ve Vakıf üniversitelerinin web siteleri üzerine karşılaştırmalı bir analiz. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(2), 57-83.
  • Koçer S. (2017). Kurumsal web sitelerinin kurum kimliği açısından incelenmesi: En çok tercih edilen üniversiteler üzerine bir analiz. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(53),756-772.
  • Mihai, R. (2017). Corporate communication management: A management approach. Valahian Journal of Economic Studies, 8(2), 103-110.
  • Nişancı, Z. N., ve Özmutaf, N. M. (2016). Bilgi teknolojilerinin kalite kapsamında işletme imajına etkileri: Reklamcılık sektörü. International Journal of Social Sciences, 47, 361-377.
  • Ormancı, E., ve Şehitoğlu, Y. (2021). Toplu taşıma sektöründe kurumsal iletişim uygulamaları ve kurumsal itibar ilişkisi üzerine bir araştırma. Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi, 5(2), 89-98.
  • Özdemir, B. İ. (2017). Kurum imajının hedef kitleye aktarılmasında kurumsal web sayfalarının rolü üzerine bir inceleme. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(12), 344-360.
  • Özeray, E., ve Öymen, G. (2022). Vakıf üniversitelerinin kurumsal iletişim faaliyetlerinde web sitelerinin kullanımı. Fenerbahçe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 39-53.
  • Öztürk, M. C., ve Ayman, M. (2007). Web sayfalarının halkla ilişkiler amaçlı kullanımı. Selçuk İletişim, 4(4), 57-66.
  • Öztürk, M. C., ve Yılmaz, R. A. (2013). Türkiye’de halkla ilişkiler şirketleri ve reklam ajansları web sayfalarını nasıl kullanıyorlar? Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 19, 9-27.
  • Park, J., Lee, H., & Hong, H. (2013). The analysis of Self-Presentation of Fortune 500 corporations in corporate web sites. Business & Society, 55(5), 1-32.
  • Pollach, I. (2005), Corporate self-presentation on the WWW: Strategies for enhancing usability, credibility and utility. Corporate Communications: An International Journal, 10(4), 285-301.
  • Robson, C. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Çeviri (Kınkır, Ş. ve Demirkasımoğlu, N.). Anı Yayıncılık.
  • Somuncu, B., ve Gültekin, B. (2021). Kurumsal web sayfalarının haber dili: Devlet Üniversiteleri üzerine bir inceleme. İçinde Yönetim ve Organizasyon Çalışmaları II, F. Kalay ve Ö. Işık (Eds.). Livre De Lyon (ss. 82-102).
  • Şen, E. (2016). “Avrupa Birliği araştırma ve uygulama merkezlerinde kurumsal iletişim bağlamında yeni medya” (yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yaşar Üniversitesi.
  • Tarhan, A. (2014). Medyayla ilişkilerde kurumsal web sayfalarının kullanımı. Halkla ilişkiler odaklı bir değerlendirme. Selçuk İletişim, 8(2), 61-89.
  • Tosun, N. B. (2003). Kurumsal iletişim sürecinde reklamın ve imaj yönetiminin bütünleşik konumu. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 18(1), 173-191.
  • Türk Dil Kurumu (2024). Sözlük. iletişim ne demek TDK Sözlük Anlamı (sozluk.gov.tr)
  • Uçak, N., ve Çakmak, T. (2009). Web sayfası kullanılabilirliğinin ölçülmesi. Hacettepe Üniversitesi bilgi ve belge yönetimi bölümü web sayfası örneği. Türk Kütüphaneciliği, 22(2), 278-298.
  • Uzunoğlu, E., Onat, F., Alkılıç, Ö.A., ve Çakır, S. Y. (2009). İnternet çağında kurumsal iletişim. Say Yayınları. Valackiene, A. (2010). Efficient corporate communication: Decisions in crisis management. Inzinerine Ekonomika-Engineering Economics, 21(1), 99-110.
  • Van Riel, C. B. M., ve Fombrun, C. J. (2007). Essentials of Corporate Communication. Routledge.
  • Yamauchi, K. (2001). Corporate communication: A powerful tool for starting corporate missions. Corporate Communication: An International Journal, 6(3), 131-136.
  • Yaşar, İ. H. (2020). Kurumsal web sayfalarının halkla ilişkiler amaçlı kullanımı: Siyasal partiler üzerine bir inceleme. Selçuk İletişim Dergisi, 13(3), 1149-1175.
  • Yaşar, İ. H., ve Altincik, H. (2018). Türkiye Cumhuriyeti bakanlıklarının web sitelerinin halkla ilişkiler bağlamında değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 55, 224-236.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Şeçkin Yayıncılık.

AN INVESTIGATION OF THE NEWS CONTENT OF THE CORPORATE WEBSITES OF TOURISM FACULTIES IN THE CONTEXT OF CORPORATE COMMUNICATION

Yıl 2024, , 20 - 29, 19.07.2024
https://doi.org/10.46238/jobda.1473926

Öz

Considering today’s information society and competitive business life, institutions must communicate with their internal and external environments and develop the established communication network in order to maintain their existence and gain competitive advantage. This situation is extremely important for not only for-profit organizations, but also for universities, which are described as social formations and have various responsibilities towards both their internal and external stakeholders. As a result of developing technology and resulting increasing need for information, one of the important tools that institutions use in the communication process is corporate web pages. As a matter of fact, thanks to their corporate web pages, institutions can introduce themselves regardless of time and place, communicate with their stakeholders and provide information about the activities carried out. Based on the information provided, the main aim of the study is to examine the news published on the institutional websites of tourism faculties in Turkey. Through this examination, the study aims to reveal the aspects that tourism faculties seek to highlight to their internal and external stakeholders via the published news. In this context, 723 news published on the websites of 43 tourism faculties in Turkey in 2023 were examined and the findings were interpreted with content analysis. When the news published was examined, it was concluded that the news was mainly published in October and November, and that visits involving internal and external stakeholders and various events held for students were frequently shared as news.

Kaynakça

  • Apolo, D., Baez, V., Pauker, L., ve Pasquel, G. (2017). Corporate communication management: Considerations for its study and practice. Revista Latina De Communicacion Social, 72, 521-539.
  • Argenti, P. A. (2006). How technology has influenced the field of corporate communication. Journal of Business and Technical Communication, 20(3), 3577-370.
  • Ateş, V., ve Karacan, H. (2009). Abant İzzet Baysal Üniversitesi web sitesi kullanılabilirlik analizi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 2(2), 33-38.
  • Baskan, B. M. (2004). Halkla ilişkiler ortamı olarak internetin kullanımı: Üç büyük şirket ve üç halkla ilişkiler firması örneğinde görsel kimlik göstergeleri açısından ağ sitesi incelemesi (yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi.
  • Başok Yurdakul, D., Ker Dinçer, M., ve Bat, M. (2012). Kurumsal iletişim temelinde kurumsal portallar: Hürriyet haber portalına yönelik karşılaştırmalı bir analiz. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 3(1), 1-21.
  • Başok Yurdakul, N., ve Coşkun, A. (2009). Fakültelerde web sitelerinin kurumsal tanıtım amaçlı kullanımı: İletişim fakülteleri web siteleri üzerine bir araştırma. Yaşar Üniversitesi E – Dergisi, 4(13), 1950-1976.
  • Boztepe, H. (2013). Halkla ilişkilerin kurum ile hedef kitle arasında ilişki oluşturma amacı ve kurumsal web sayfalarının diyalojik halkla ilişkiler aracı olarak kullanımı. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 20, 86-104.
  • Budak, G., ve Budak, G. (2014). İmaj Mühendisliği Vizyonundan Halkla İlişkiler (6. Basım). Ankara: Nobel.
  • Büyükdoğan, B., ve Bingöl, B. (2021). Kurumsal kimliğin oluşturulması sürecinde web siteleri: Konya’daki şirketler üzerine bir değerlendirme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 53, 179-196.
  • Cengiz Gökçe, G., Keçecioğlu Dağlı, P., ve Dal, İ. (2020). İnternet görünürlüğünün kalite sürecine yansıması: Bartın Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü örneği. Eğitim, Bilim, Kültür ve Sanat Dergisi, Özel sayı, 50-57.
  • Cevher, E. (2015). Kamu üniversiteleri web sayfalarının kullanılabilirliğinin içerik analizi ile incelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14(2), 387-402.
  • Cooley, T. (1999). Interactive communication: Public relations on the web. Public Relations Quarterly, Summer, 41-42.
  • Cornelissen, J. (2020). Corporate Communication: A guide to theory & practice (6th ed.). SAGE.
  • Çiçek, H., Demirel M., ve Onat, O. K. (2015). İşletmelerin web sitelerinin değerlendirilmesine ilişkin bir araştırma: Burdur ili örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 187-206.
  • Çoban, S. (2003). Kurumsal imaj oluşturma aracı olarak sponsorluk ve internet uygulamaları. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(2), 213-229.
  • Dalveren, G. G. M., ve Peker, S. (2021). Üniversite web sitesi ana sayfalarının kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi: Göz izleme yaklaşımı. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, 25, 782-789.
  • Daniel, M., ve Anca, C. (2012). Redefine corporate communication through sales forces. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 62, 175-178.
  • Dolphin, R. R., ve Fan, Y. (2000). Is corporate communications a strategic function? Management Decision, 38(2), 99-106.
  • Engin, E., ve Eker Akgöz, B. (2016). Belediyelerin web sitelerinin diyalojik iletişim açısından analizi. Atatürk İletişim Dergisi, 10, 91-111.
  • Frandsen, F., ve Johansen, W. (2014). Corporate communication. İçinde The Routledge handbook of language and professional communication, V. Bhatia ve S. Bremmer (Eds.). Routledge (ss. 220-236).
  • Genç, Ç. (2019). Özel hastanelerin kurumsal iletişim faaliyetlerinde kurumsal web sitelerinin kullanımı. Selçuk İletişim, 12(2), 879-913.
  • Goodman, M. B. (2000). Corporate communication: The American picture. Corporate Communications: An International Journal, 5(2), 69-74.
  • Goodman, M. B. (2001). Current trends in corporate communication. Corporate Communications: An International Journal, 6(3), 117-123.
  • Gökçe, M. M. (2018). “Sosyal medyanın kurumsal iletişim aracı olarak kullanımı: Devlet ve Vakıf üniversitelerinin sosyal medya paylaşımlarının karşılaştırmalı analizi” (yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi.
  • Gökler, K., ve Onay, A. (2020). Üniversitelerin kurumsal iletişim aracı olarak Instagram kullanımı: Vakıf üniversitelerinin Instagram sayfaları üzerine betimsel bir içerik analizi. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 35, 311-337.
  • Güngür, P., ve Bangir Alpan, G. (2017). Bir eğitim kurumu olarak üniversite web tasarımlarının incelenmesi. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 141-158.
  • Gürbüz, S., ve Tarhan, A. (2019). Türkiye’nin ilk 500 sanayi kuruluşunun sponsorluk uygulamaları: Kurumsal web sayfaları üzerine bir analiz. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 31, 537-559.
  • Işık, M., ve Erdoğan, A. (2020). Üniversite öğrencilerinin sosyal sorun çözme becerileri sürecinde öğrenci topluluklarının rolü: Süleyman Demirel üniversitesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 23(1), 240-256.
  • Karacan, M., ve Tezel, B. (2023). Üniversite öğrenci topluluklarının yönetim kurullarında görev alan öğrenciler ile almayanlar arasındaki iş tatmini ve öznel iyi oluşun incelenmesi. SDÜ İfade Dergisi, 5(2), 82-93.
  • Kaya, T., ve Över, A. S. (2019). Bakanlık ve belediye web sitelerinin içerik analiz yöntemiyle E-katılımcılık bağlamında incelenmesi. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 33(4), 1201-1226.
  • Kekeç Morkoç, D., ve Doğan, M. (2014). Üniversite “web” sitelerinin tanıtım amaçlı kullanımı: Üniversitelerin turizm bölümleri üzerine bir araştırma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 4(1), 56-66.
  • Kent, M. L., ve Taylor, M. (1998). Building dialogic relationships through the World Wide Web. Public Relations Review, 24(3), 321-334.
  • Koç, H. İ. (2015). Üniversitelerde web sitelerinin kurumsal iletişim amaçlı kullanımı: Devlet ve Vakıf üniversitelerinin web siteleri üzerine karşılaştırmalı bir analiz. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(2), 57-83.
  • Koçer S. (2017). Kurumsal web sitelerinin kurum kimliği açısından incelenmesi: En çok tercih edilen üniversiteler üzerine bir analiz. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(53),756-772.
  • Mihai, R. (2017). Corporate communication management: A management approach. Valahian Journal of Economic Studies, 8(2), 103-110.
  • Nişancı, Z. N., ve Özmutaf, N. M. (2016). Bilgi teknolojilerinin kalite kapsamında işletme imajına etkileri: Reklamcılık sektörü. International Journal of Social Sciences, 47, 361-377.
  • Ormancı, E., ve Şehitoğlu, Y. (2021). Toplu taşıma sektöründe kurumsal iletişim uygulamaları ve kurumsal itibar ilişkisi üzerine bir araştırma. Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi, 5(2), 89-98.
  • Özdemir, B. İ. (2017). Kurum imajının hedef kitleye aktarılmasında kurumsal web sayfalarının rolü üzerine bir inceleme. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(12), 344-360.
  • Özeray, E., ve Öymen, G. (2022). Vakıf üniversitelerinin kurumsal iletişim faaliyetlerinde web sitelerinin kullanımı. Fenerbahçe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 39-53.
  • Öztürk, M. C., ve Ayman, M. (2007). Web sayfalarının halkla ilişkiler amaçlı kullanımı. Selçuk İletişim, 4(4), 57-66.
  • Öztürk, M. C., ve Yılmaz, R. A. (2013). Türkiye’de halkla ilişkiler şirketleri ve reklam ajansları web sayfalarını nasıl kullanıyorlar? Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 19, 9-27.
  • Park, J., Lee, H., & Hong, H. (2013). The analysis of Self-Presentation of Fortune 500 corporations in corporate web sites. Business & Society, 55(5), 1-32.
  • Pollach, I. (2005), Corporate self-presentation on the WWW: Strategies for enhancing usability, credibility and utility. Corporate Communications: An International Journal, 10(4), 285-301.
  • Robson, C. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Çeviri (Kınkır, Ş. ve Demirkasımoğlu, N.). Anı Yayıncılık.
  • Somuncu, B., ve Gültekin, B. (2021). Kurumsal web sayfalarının haber dili: Devlet Üniversiteleri üzerine bir inceleme. İçinde Yönetim ve Organizasyon Çalışmaları II, F. Kalay ve Ö. Işık (Eds.). Livre De Lyon (ss. 82-102).
  • Şen, E. (2016). “Avrupa Birliği araştırma ve uygulama merkezlerinde kurumsal iletişim bağlamında yeni medya” (yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yaşar Üniversitesi.
  • Tarhan, A. (2014). Medyayla ilişkilerde kurumsal web sayfalarının kullanımı. Halkla ilişkiler odaklı bir değerlendirme. Selçuk İletişim, 8(2), 61-89.
  • Tosun, N. B. (2003). Kurumsal iletişim sürecinde reklamın ve imaj yönetiminin bütünleşik konumu. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 18(1), 173-191.
  • Türk Dil Kurumu (2024). Sözlük. iletişim ne demek TDK Sözlük Anlamı (sozluk.gov.tr)
  • Uçak, N., ve Çakmak, T. (2009). Web sayfası kullanılabilirliğinin ölçülmesi. Hacettepe Üniversitesi bilgi ve belge yönetimi bölümü web sayfası örneği. Türk Kütüphaneciliği, 22(2), 278-298.
  • Uzunoğlu, E., Onat, F., Alkılıç, Ö.A., ve Çakır, S. Y. (2009). İnternet çağında kurumsal iletişim. Say Yayınları. Valackiene, A. (2010). Efficient corporate communication: Decisions in crisis management. Inzinerine Ekonomika-Engineering Economics, 21(1), 99-110.
  • Van Riel, C. B. M., ve Fombrun, C. J. (2007). Essentials of Corporate Communication. Routledge.
  • Yamauchi, K. (2001). Corporate communication: A powerful tool for starting corporate missions. Corporate Communication: An International Journal, 6(3), 131-136.
  • Yaşar, İ. H. (2020). Kurumsal web sayfalarının halkla ilişkiler amaçlı kullanımı: Siyasal partiler üzerine bir inceleme. Selçuk İletişim Dergisi, 13(3), 1149-1175.
  • Yaşar, İ. H., ve Altincik, H. (2018). Türkiye Cumhuriyeti bakanlıklarının web sitelerinin halkla ilişkiler bağlamında değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 55, 224-236.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Şeçkin Yayıncılık.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İş Sistemleri (Diğer)
Bölüm Özgün Bilimsel Makaleler
Yazarlar

Kaan Kasaroğlu 0000-0003-1647-6145

Mehmet Emre Güler 0000-0002-8689-9859

Yayımlanma Tarihi 19 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 26 Nisan 2024
Kabul Tarihi 8 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Kasaroğlu, K., & Güler, M. E. (2024). KURUMSAL İLETİŞİM BAĞLAMINDA TURİZM FAKÜLTELERİ KURUMSAL WEB SAYFALARINDA YER ALAN HABERLERİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Journal of Business in The Digital Age, 7(1), 20-29. https://doi.org/10.46238/jobda.1473926
AMA Kasaroğlu K, Güler ME. KURUMSAL İLETİŞİM BAĞLAMINDA TURİZM FAKÜLTELERİ KURUMSAL WEB SAYFALARINDA YER ALAN HABERLERİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. JOBDA. Temmuz 2024;7(1):20-29. doi:10.46238/jobda.1473926
Chicago Kasaroğlu, Kaan, ve Mehmet Emre Güler. “KURUMSAL İLETİŞİM BAĞLAMINDA TURİZM FAKÜLTELERİ KURUMSAL WEB SAYFALARINDA YER ALAN HABERLERİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Journal of Business in The Digital Age 7, sy. 1 (Temmuz 2024): 20-29. https://doi.org/10.46238/jobda.1473926.
EndNote Kasaroğlu K, Güler ME (01 Temmuz 2024) KURUMSAL İLETİŞİM BAĞLAMINDA TURİZM FAKÜLTELERİ KURUMSAL WEB SAYFALARINDA YER ALAN HABERLERİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Journal of Business in The Digital Age 7 1 20–29.
IEEE K. Kasaroğlu ve M. E. Güler, “KURUMSAL İLETİŞİM BAĞLAMINDA TURİZM FAKÜLTELERİ KURUMSAL WEB SAYFALARINDA YER ALAN HABERLERİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”, JOBDA, c. 7, sy. 1, ss. 20–29, 2024, doi: 10.46238/jobda.1473926.
ISNAD Kasaroğlu, Kaan - Güler, Mehmet Emre. “KURUMSAL İLETİŞİM BAĞLAMINDA TURİZM FAKÜLTELERİ KURUMSAL WEB SAYFALARINDA YER ALAN HABERLERİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Journal of Business in The Digital Age 7/1 (Temmuz 2024), 20-29. https://doi.org/10.46238/jobda.1473926.
JAMA Kasaroğlu K, Güler ME. KURUMSAL İLETİŞİM BAĞLAMINDA TURİZM FAKÜLTELERİ KURUMSAL WEB SAYFALARINDA YER ALAN HABERLERİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. JOBDA. 2024;7:20–29.
MLA Kasaroğlu, Kaan ve Mehmet Emre Güler. “KURUMSAL İLETİŞİM BAĞLAMINDA TURİZM FAKÜLTELERİ KURUMSAL WEB SAYFALARINDA YER ALAN HABERLERİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Journal of Business in The Digital Age, c. 7, sy. 1, 2024, ss. 20-29, doi:10.46238/jobda.1473926.
Vancouver Kasaroğlu K, Güler ME. KURUMSAL İLETİŞİM BAĞLAMINDA TURİZM FAKÜLTELERİ KURUMSAL WEB SAYFALARINDA YER ALAN HABERLERİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. JOBDA. 2024;7(1):20-9.

                                                                Creative Commons Lisansı

Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.