The concept of the internal marketing which is seen on the main concept which can take the business one step for the by moving from understanding of globalization, happy employees and happy customer; gain importance day by day and its field of study continues to expending. The study has been designed with the premise that it is a pioneering because it is not a similar work that has been done before about the concept of internal marketing. The main aim of the study is to examine master theses, written in the internal marketing area and presenting the concept of “internal marketing” in its title, abstract and keywords with bibliometric analysis method. The concept of “internal marketing” in its title, abstract and keywords with bibliometric analyze method. In this context, master and doctoral thesis in the field which have been published in Turkey were collected in concerned website of Higher Education Council. The results indicate that significant relationship between internal marketing and organizational behavior.
Küreselleşme, mutlu çalışanlar ve mutlu müşteriler anlayışından yola çıkarak, rekabette avantaj üstünlüğünde işletmeleri bir adım ileri götürebilecek temel kavram olarak görülen içsel pazarlama kavramının önemi giderek artmakta ve çalışma alanı genişlemektedir. İçsel pazarlama kavramı özellikle pazarlama ve örgütsel davranış alanının bir sentezi olarak nitelendirilebilecek bir konumdadır. Araştırma içsel pazarlama kavramı ile ilgili daha önce yapılmış benzer bir çalışma olmamasından dolayı öncü bir çalışma olduğu düşünülerek tasarlanmıştır. Çalışmanın temel amacı, Türkiye’de içsel pazarlama alanında yazılmış olan ve başlık, özet ve anahtar kelimelerinde “içsel pazarlama” kavramı bulunan lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) tez çalışmalarının “bibliyometrik analiz” yöntemiyle incelenmesidir. Araştırma sonuçları içsel pazarlama kavramı ile örgütsel davranış alanının doğrudan ilişkili olduğunu göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Özgün Bilimsel Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |