Çalışmanın temel amacı, çalışanların teknolojik hazır bulunuşluklarının algılanan performans üzerindeki etkisini araştırmak ve teknolojik hazır bulunuşluğun cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, sektör deneyimi ve mavi/beyaz yakalı olma durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda bir survey araştırması tasarlanmış ve teknolojik gelişmelerin yoğun olarak yaşandığı otomotiv sektöründe çalışan 201 kişiden veri toplanmıştır. Parasuraman’ın (2000) geliştirdiği Teknolojik Hazır Bulunuşluk Ölçeği için yapılan faktör analizi sonucunda orijinal ölçekten farklı olarak iki boyutlu bir yapı ortaya çıkmıştır. Araştırmada, yeni teknolojilerin kullanımını teşvik eden ve “iyimser-yenilikçi” olarak adlandırılan Teknolojik hazır bulunuşluk boyutunun algılanan çalışan performansını yüzde 78 oranında artırdığı tespit edilmiştir. Yeni teknolojilerin kullanımını engelleyen ve “rahatsız-güvensiz” olarak isimlendirilen boyutun ise algılanan çalışan performansını yüzde 12 oranında azalttığı saptanmıştır. Araştırmada ayrıca beyaz yakalı otomotiv çalışanlarının teknolojiye hazır olma durumlarının mavi yakalı çalışanlara göre daha düşük olduğu bulunmuş; bu durumun olası nedenleri tartışılarak öneriler geliştirilmiştir.
Teknolojik Hazır Bulunuşluk Çalışan Performansı Otomotiv Sektörü
DOÇ. DR. HÜSEYİN AVUNDUK ANISINA YAYINLANACAK OLAN "ÖZEL SAYI" İÇİNDİR. SAYGILAR
The study’s primary purpose is to investigate the impact of employees’ technological readiness on perceived performance and to determine whether technological readiness differs according to gender, age, education level, sector experience, and blue/white collar status. For this purpose, survey research was designed, and data were collected from 201 people working in the automotive sector, where technological developments are intensively experienced. As a result of the factor analysis conducted for the Technological Readiness Scale developed by Parasuraman (2000), a two-dimensional structure emerged, unlike the original scale. The study determined that the technological readiness dimension, which encourages the use of new technologies and is called “optimistic-innovative,” increased perceived employee performance by 78 percent. On the other hand, the dimension called “uncomfortable-insecure,” which prevents the use of new technologies, decreases perceived employee performance by 12 percent. The study also found that white-collar automotive employees’ technology readiness was lower than that of blue-collar employees; the possible reasons for this situation were discussed, and suggestions were developed.
Technological Readiness Employee Performance Automotive Sector
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Özgün Bilimsel Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: Özel Sayı |