Content analysis is a qualitative research method by examining academic studies in the literature within limits. Content analysis is important in terms of contributing to the literature by summarizing, standardizing, comparing or transforming existing data into another form. The aim of this study is to examine domestic scientific studies on career studies in higher education institutions within the framework of themes determined by the content analysis method. Within the scope of the research, 50 studies in the domestic literature between 2014 and 2023 were examined for this purpose. In addition, the number of authors in the studies examined within the scope of the research, the sample group in the studies, the methods and data collection tools used in the studies, and the results obtained from the study were examined. By examining the career studies carried out in higher education institutions within the framework of the specified criteria and interpreting the results, this study will reveal the importance of career studies for higher education institutions and bring a new perspective on future career studies.
İçerik analizi, literatürde yer alan akademik çalışmaların sınırlar dâhilinde incelenmesiyle nitel olarak gerçekleştirilen araştırma yöntemidir. İçerik analizi mevcut verilerin özetlenerek standardize edilmesi, karşılaştırılması veya başka bir şekle dönüştürülmesi yöntemiyle, literatüre katkı sağlanması açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, yükseköğretim kurumlarında yapılan kariyer çalışmalarına ilişkin yerli bilimsel çalışmaların içerik analizi yöntemiyle belirlenen temalar çerçevesinde incelenmesidir. Araştırma kapsamında 2014-2023 yıllarında yerli literatürde bulunan 50 araştırma bu amaç kapsamında incelenmiştir. Bunun yanında araştırma kapsamında incelenen çalışmalardaki yazar sayıları, çalışmalardaki örneklem grubu, çalışmalarda kullanılan yöntemler ve veri toplama araçları ve çalışmaya birlikte ulaşılan sonuçlar incelenmiştir. Bu çalışma ile yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen kariyer çalışmalarının belirtilen kriterler çerçevesinde incelenmesi ve sonuçlarının yorumlanmasıyla kariyer çalışmalarının yükseköğretim kurumları açısından önemi ortaya çıkarabilecek, bundan sonraki kariyer çalışmaları üzerine yeni bir bakış açısı getirebilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İş Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 21 |