1950’li yıllardan bu yana Türkiye gündeminde olan işsizlik sorunu akademisyenler ve politika uygulayıcıları tarafından uzun süredir tartışılmaktadır. Avrupa’nın en genç nüfuslu ikinci ülke olma özelliğini taşıyan Türkiye’nin yüksek genç nüfusa sahip olması bu sorunu ülkemiz için daha farklı bir yere taşımaktadır. Bir başka ifade ile beşeri sermaye açısından bir kayıp olarak değerlendirilen genç işsizlik rakamı, Türkiye açısından telafisi olmayan bir boyuta ulaşmadan önüne geçilmesi gereken bir problemdir. Son yıllarda bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ekonomik ve sosyal hayatta önemli değişimler yaşanmasına neden olmuştur. Yaşanan bu dönüşüm ekonomide yenilik sürecini başlatmış ve yeni ekonomi kavramının oluşmasına yol açmıştır. Elektronik ortamda sipariş verilmesinden, ürünün teslim sürecine kadar bütün aşamalar elektronik sistemler üzerinden takip edilmeye başlanmıştır. Elektronik ticaret ile uluslararası piyasalarda rekabetin yükselmesi, maliyetlerin düşmesi, tüketicilerin yeni tüketim alışkanlıklarını kazanması ve yeni ödeme şekillerinin geliştirilmesi gibi farklı süreçler oluşmuştur. Son yıllarda sosyal medya ile elektronik ticaretin yeni bir boyut kazandığı görülmektedir. İlk dönemlerde elektronik ticaretin sadece belirli yaş grubu tarafından tercih edildiği görülürken, son yıllarda bu yaş aralığı yelpazesinin oldukça genişlediği görülmektedir. Elektronik ticaret kapsamında geliştirilen birçok online alışveriş sitesinin kurucularının da gençler olması bu duruma farklı bir boyut kazandırmıştır. Bu bağlamda dünya ekonomilerinde olduğu gibi Türkiye içinde önemli bir problem olan genç işsizlik problemi sürecine bir çözüm olarak karşımıza çıkan e ticaret yaklaşımı bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’de sıklıkla kullanılan yeni ekonomi kapsamında geliştirilen online ticaret sitelerinin kurucuları araştırılarak mevcut durumun ortaya konması amaçlanmıştır. Böylelikle yeni ekonomi kapsamında genç işsizlikle mücadele politikalarının oluşturulmasında e-ticaretin oluşturduğu fırsatlar ele alınarak politika önerileri geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Yeni ekonomi, Elektronik Ticaret, Genç İşsizlik, İşsizlik Mücadele Politikaları, E-ticaret kurucuları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 9 |