Sales and marketing job announcements are important not only for finding suitable candidates, but also for the advertisement feature of the announcements. In parallel with the changes in production and consumption processes, the qualifications of the labor force also change. Analyzing job announcements in different dimensions will provide valuable clues for businesses, job seekers, educational institutions and the national economy. In this qualitative study using case study design, job announcements were analyzed by content analysis method. As a result of the research, it was determined that the sales function is clearly predominant in job announcements related to the field of marketing. The importance of basic skills such as flexibility, teamwork, motivation and communication skills are increasing. In order to obtain clearer predictions about job descriptions for marketing and sales and the qualifications required for these jobs, the nature of the job and the degree of digitalization should be revealed more clearly. Job advertisements should be discussed in a way that includes employer branding efforts.
Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim. Herhangi bir zamanda, çalışmayla ilgili yaptığım bu beyana aykırı bir durumun saptanması durumunda, ortaya çıkacak tüm ahlaki ve hukuki sonuçlara razı olduğumu bildiririm.
Herhangi bir kurumdan destek alınmamıştır.
Satış ve pazarlama iş ilanları uygun adayın bulunmasının yanında, ilanların reklam özelliği açısından da önemlidir. Üretim ve tüketim süreçlerindeki değişime paralel olarak aranan işgören nitelikleri de değişiklik göstermektedir. İş ilanlarının farklı boyutlarıyla incelenmesi işletmeler, iş arayanlar, eğitim kurumları ve ülke ekonomisi açısından değerli ipuçları sunacaktır. Durum çalışması deseninin kullanıldığı bu nitel araştırmada iş ilanları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda pazarlama alanıyla ilgili iş ilanlarında satış fonksiyonunun açık şekilde ağırlıklı olduğu tespit edilmiştir. Esneklik, takım çalışması, motivasyon, iletişim becerileri gibi boyutlardan oluşan temel becerilerin önemi artmaktadır. Pazarlama ve satış alanına dönük iş tanımları ve bu işlerin gerektirdiği nitelikler hakkında daha net öngörüler elde edebilmek için işin niteliği ile dijitalleşme dereceleri daha net ortaya konulmalıdır. İş ilanları işveren markası çalışmalarını kapsayacak şekilde tartışılmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |
The sole purpose of JOEEP is to be a prestigious journal which contributes to scientific knowledge. In order to keep this purpose, JOEEP, adopts and follows the publication policies of world’s prestigious scientific journals. All original and qualified works which may contribute to the scientific knowledge, are evaluated through a rigorous editorial and peer review process. Hereby, JOEEP is a peer reviewed and scientific journal. It strictly depends on the scientific principles, rules and ethical framework that are required to this qualification.
JOEEP is published as two issues per year June and December and all publication policies and processes are conducted according to the international standards. JOEEP accepts and publishes the research articles in the fields of economics, political economy, fiscal economics, applied economics, business economics, labour economics and econometrics. JOEEP, without depending on any institution or organization, is a non-profit journal that has an International Editorial Board specialist on their fields. All “Publication Process” and “Writing Guidelines” are explained in the related title and it is expected from authors to Show a complete match to the rules. JOEEP is an open Access journal.