Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analyzing Marketing Job Announcements by Content Analysis Method

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 25 - 37

Öz

Sales and marketing job announcements are important not only for finding suitable candidates, but also for the advertisement feature of the announcements. In parallel with the changes in production and consumption processes, the qualifications of the labor force also change. Analyzing job announcements in different dimensions will provide valuable clues for businesses, job seekers, educational institutions and the national economy. In this qualitative study using case study design, job announcements were analyzed by content analysis method. As a result of the research, it was determined that the sales function is clearly predominant in job announcements related to the field of marketing. The importance of basic skills such as flexibility, teamwork, motivation and communication skills are increasing. In order to obtain clearer predictions about job descriptions for marketing and sales and the qualifications required for these jobs, the nature of the job and the degree of digitalization should be revealed more clearly. Job advertisements should be discussed in a way that includes employer branding efforts.

Etik Beyan

Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim. Herhangi bir zamanda, çalışmayla ilgili yaptığım bu beyana aykırı bir durumun saptanması durumunda, ortaya çıkacak tüm ahlaki ve hukuki sonuçlara razı olduğumu bildiririm.

Destekleyen Kurum

Herhangi bir kurumdan destek alınmamıştır.

Kaynakça

  • Acar, A. C. (2021). İşgören Seçimi Ve İşe Yerleştirme. İçinde İnsan Kaynakları Yönetimi (PDF Ders Notu). İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/ikyau206.pdf
  • Alnıaçık, E. (2016). İş İlanlarının Çekiciliği: Mesaj Belirginliğinin Etkisi. Ege Academic Review, 16(1).
  • Andrews, J., & Higson, H. (2008). Graduate Employability,‘Soft Skills’ Versus ‘Hard’business Knowledge: A European Study. Higher Education in Europe, 33(4), 411-422.
  • Anthony, S., & Garner, B. (2016). Teaching Soft Skills To Business Students: An Analysis Of Multiple Pedagogical Methods. Business and Professional Communication Quarterly, 79(3), 360-370.
  • Basım, H. N., Şeşen, H., & Şeşen, E. (2008). Personel Temin Sürecinde Gazete İlanları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, Article 1.
  • Bayraktaroğlu, S., & Yılmaz, S. E. (2012). İnsan Kaynakları Yönetiminde İş Etiği Uygulamaları İle Örgütsel Performans Arasındaki İlişki: Fortune Türkiye En Büyük 500 Şirket Örneği. İş Ahlakı Dergisi, 10, 117-148.
  • Beltekin, N. (2014). İşgücü Talebi Ve Eğitim İlişkisi Üzerine Bir Analiz (İş İlanları Örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(51), 226-240.
  • Bennett, R. (2010). What Makes A Marketer? Development of ‘Marketing Professional Identity’ Among Marketing Graduates During Early Career Experiences. Journal of Marketing Management, 27(1-2), 8-27.
  • Brunner, B. R., Zarkin, K., & Yates, B. L. (2018). What Do Employers Want? What Should Faculty Teach? A Content Analysis Of Entry-Level Employment Ads In Public Relations. Journal of Public Relations Education, 4(2), 21-50.
  • Cappelli, P. (2001). Making The Most Of On-Line Recruiting. Harvard Business Review, 79(3), 139-146, 166.
  • Chamorro‐Premuzic, T., Arteche, A., Bremner, A. J., Greven, C., & Furnham, A. (2010). Soft Skills In Higher Education: Importance And Improvement Ratings As A Function Of Individual Differences And Academic Performance. Educational Psychology, 30(2), 221-241.
  • Creswell, J. W. (2006). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among Five Approaches (2nd ed.). SAGE Publications.
  • Çelikten, M. (2005). Neden İş Analizi Yapılmalı? Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(18), 127-135.
  • Daugherty, E. L. (2011). The Public Relations Internship Experience: A Comparison Of Student And Site Supervisor Perspectives. Public Relations Review, 37(5), 470-477. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2011.09.010
  • Demir, M. (2011). İş Yaşamında Ayrımcılık: Turizm Sektörü Örneği. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 760-784.
  • Di Gregorio, A., Maggioni, I., Mauri, C., & Mazzucchelli, A. (2019). Employability Skills For Future Marketing Professionals. European Management Journal, 37(3), Article 3.
  • Ernst, H., Hoyer, W. D., & Rübsaamen, C. (2010). Sales, Marketing, And Research-And-Development Cooperation Across New Product Development Stages: Implications For Success. Journal of Marketing, 74(5), 80-92.
  • Ferreira, C., Robertson, J., & Pitt, L. (2023). Business (Un)usual: Critical Skills For The Next Normal. Thunderbird International Business Review, 65(1), 39-47. https://doi.org/10.1002/tie.22276
  • Finch, D. J., Hamilton, L. K., Baldwin, R., & Zehner, M. (2013). An Exploratory Study Of Factors Affecting Undergraduate Employability. Education+ Training, 55(7), 681-704.
  • Görmezöz, G., & Karaalp-Orhan, H. S. (2020). Türkiye’de Bölgesel Ücret Farklılıklarına İlişkin Bir Durum Değerlendirmesi: İŞKUR Özel Sektör Açık İş İlanları Analizi. Çalışma ve Toplum, 3(66), 1633-1672.
  • Güler, H. N. (2020). Türk Bankacılık Sektöründe Çalışan Adaylarından Beklenen Kişisel Niteliklere Yönelik Bir Araştırma. 1(2), 19.
  • Homburg, C., & Jensen, O. (2007). The Thought Worlds Of Marketing And Sales: Which Differences Make A Difference? Journal of Marketing, 71(3), 124-142.
  • Hürriyet. (2023). Hürriyet Gazetesi IK İlanı [Ticari]. https://www.ilanhurriyet.com/hurriyet-ik-ilani.aspx
  • Kahraman, H., & Cedoğlu, Y. (2023). İçsel Pazarlama Faaliyetlerinin İşveren Markasına Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: İstanbul Büyükşehir Belediyesi İETT Örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 25(44), 1-20.
  • Kariyer.net. (2023). Hikayemiz. https://www.kariyer.net/kurumsal/hakkimizda
  • Kotler, P., Rackham, N., & Krishnaswamy, S. (2006). Ending The War Between Sales And Marketing. Harvard Business Review, 84(7/8), 68.
  • Kovacs, I. (2021). Digital Marketing Soft Skills and University Students’ Perceptions of Employability. GiLE Journal of Skills Development, 1(1), Article 1.
  • Krippendorff, K. (2018). Content Analysis: An Introduction To Its Methodology. Sage Publications.
  • Lamberton, C., & Stephen, A. T. (2016). A Thematic Exploration of Digital, Social Media, and Mobile Marketing: Research Evolution From 2000 to 2015 and an Agenda for Future Inquiry. Journal of Marketing, 80(6), 146-172. https://doi.org/10.1509/jm.15.0415
  • Lorge, S. (1999). Marketers Are From Mars, Salespeople Are From Venus. Sales & Marketing Management, 151(4), 27-32.
  • Meganck, S., Smith, J., & Guidry, J. P. (2020a). The Skills Required For Entry-Level Public Relations: An Analysis Of Skills Required In 1,000 Pr Job Ads. Public Relations Review, 46(5), Article 5.
  • O’Boyle, C., Atack, J., & Monahan, K. (2017). Generation Z Enters The Workforce. Generational And Technological Challenges In Entry-Level Jobs. Deloitte Insights, London, UK,[online] https://www2. deloitte. com/insights/us/en/focus/technology-andthe-future-of-work/generation-zentersworkforce. html: Sept, 19.
  • Oliva, R. A. (2006). The Three Key Linkages: Improving The Connections Between Marketing And Sales. Journal of Business & Industrial Marketing, 21(6), 395-398.
  • Öksüz, B. (2011). E-işe Alım Sürecinde Kurumsal Web Sitelerinin Kullanımı Ve Konu Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 7(14).
  • Özgen, E., & Sarıoğlu, E. B. (2017). Y Kuşağının Karakter Analizi Üzerinden İşe Alım Süreçlerinde İletişimsel Engellerin Araştırılması. Researcher, 5(1), 69-86.
  • Özışık, G. (2002). Personel Araştırmaları Ve İş Gören Seçme Süreci. Literatür Yayınları, İstanbul.
  • Pefanis Schlee, R., & Harich, K. R. (2010). Knowledge and Skill Requirements for Marketing Jobs in the 21st Century. Journal of Marketing Education, 32(3), 341-352. https://doi.org/10.1177/0273475310380881
  • Pierce, D., Petersen, J., Clavio, G., & Meadows, B. (2012). Content Analysis Of Sport Ticket Sales Job Announcements. Sport, Business and Management: An International Journal, 2(2), 137-155. https://doi.org/10.1108/20426781211244015
  • Rehme, S., & Rennhak, C. (2012). The Conflict Between Marketing And Sales. Innovative Marketing, 8(2).
  • Royle, J., & Laing, A. (2014). The Digital Marketing Skills Gap: Developing a Digital Marketer Model For The Communication Industries. International Journal of Information Management, 34(2), 65-73.
  • Schake, S., & Craft, J. (2019). Job Applicants As The New Customer: Strategies For Successful Recruiting In Midwest Manufacturers. International Journal of Managerial Studies and Research, 7(4), 1-14.
  • Shapiro, B. (2002). Want A Happy Customer? Coordinate Sales And Marketing. Harvard Business School, 21.
  • Sneader, K., & Singhal, S. (2020). The Future Is Not What It Used To Be: Thoughts On The Shape Of The Next Normal. McKinsey.
  • Swart, C. (2014). An Assessment Of Work-Integrated Learning For Public Relations In An Open Distance Learning Context. Public Relations Review, 40(2), 387-396. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2013.10.008
  • Şakar, A. N. (2020). İşe Alma. İçinde İnsan Kaynakları Yönetimi (ss. 103-124). Anadolu Üniversitesi.
  • Tatar, M. (2023). İşsizlik İle Mücadelede İş Arama Kanallarının Etkinliği: İşkur Örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 10(3), 1-12.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, A. E. (2001). Sözel, Yazılı Ve Diğer Materyaller İçin İçerik Analizi Ve Uygulama Örnekleri. Epsilon.
  • Terblanche, N. S., & Boshoff, C. (2008). Improved Scale Development in Marketing: An Empirical Illustration. International Journal of Market Research, 50(1), 105-119. https://doi.org/10.1177/147078530805000108
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2023). İşgücü İstatistikleri, Ağustos 2023. TÜİK. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Isgucu-Istatistikleri-Agustos-2023-49376
  • Vardarlier, P. (2017). İşveren Markası Ve Yetenekli Çalışan Etkileşimi. İşletme Araştırmaları Dergisi, Query date: 2023-08-27 23:42:40. https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=688549
  • White, M. D., & Marsh, E. E. (2006). Content Analysis: A Flexible Methodology. Library trends, 55(1), 22-45.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. SeçkinYayıncılık.
  • Yılmaz, S. E., & Çetinel, E. (2019). İş İlanlarında Cinsiyet Ayrımcılığı: Türkiye’de İnşaat Mühendisliği İlanları Üzerine Bir Araştırma. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 977-992.
  • Zoltners, A., Sinha, P., & Lorimer, S. (2009). Sales Force Effectiveness–First ask the right questions. Kellogg School of Management. https://insight.kellogg.northwestern.edu/article/sales_force_effectiveness

Pazarlama İş İlanlarının İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 25 - 37

Öz

Satış ve pazarlama iş ilanları uygun adayın bulunmasının yanında, ilanların reklam özelliği açısından da önemlidir. Üretim ve tüketim süreçlerindeki değişime paralel olarak aranan işgören nitelikleri de değişiklik göstermektedir. İş ilanlarının farklı boyutlarıyla incelenmesi işletmeler, iş arayanlar, eğitim kurumları ve ülke ekonomisi açısından değerli ipuçları sunacaktır. Durum çalışması deseninin kullanıldığı bu nitel araştırmada iş ilanları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda pazarlama alanıyla ilgili iş ilanlarında satış fonksiyonunun açık şekilde ağırlıklı olduğu tespit edilmiştir. Esneklik, takım çalışması, motivasyon, iletişim becerileri gibi boyutlardan oluşan temel becerilerin önemi artmaktadır. Pazarlama ve satış alanına dönük iş tanımları ve bu işlerin gerektirdiği nitelikler hakkında daha net öngörüler elde edebilmek için işin niteliği ile dijitalleşme dereceleri daha net ortaya konulmalıdır. İş ilanları işveren markası çalışmalarını kapsayacak şekilde tartışılmalıdır.

Kaynakça

  • Acar, A. C. (2021). İşgören Seçimi Ve İşe Yerleştirme. İçinde İnsan Kaynakları Yönetimi (PDF Ders Notu). İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi. http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/ikyau206.pdf
  • Alnıaçık, E. (2016). İş İlanlarının Çekiciliği: Mesaj Belirginliğinin Etkisi. Ege Academic Review, 16(1).
  • Andrews, J., & Higson, H. (2008). Graduate Employability,‘Soft Skills’ Versus ‘Hard’business Knowledge: A European Study. Higher Education in Europe, 33(4), 411-422.
  • Anthony, S., & Garner, B. (2016). Teaching Soft Skills To Business Students: An Analysis Of Multiple Pedagogical Methods. Business and Professional Communication Quarterly, 79(3), 360-370.
  • Basım, H. N., Şeşen, H., & Şeşen, E. (2008). Personel Temin Sürecinde Gazete İlanları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, Article 1.
  • Bayraktaroğlu, S., & Yılmaz, S. E. (2012). İnsan Kaynakları Yönetiminde İş Etiği Uygulamaları İle Örgütsel Performans Arasındaki İlişki: Fortune Türkiye En Büyük 500 Şirket Örneği. İş Ahlakı Dergisi, 10, 117-148.
  • Beltekin, N. (2014). İşgücü Talebi Ve Eğitim İlişkisi Üzerine Bir Analiz (İş İlanları Örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(51), 226-240.
  • Bennett, R. (2010). What Makes A Marketer? Development of ‘Marketing Professional Identity’ Among Marketing Graduates During Early Career Experiences. Journal of Marketing Management, 27(1-2), 8-27.
  • Brunner, B. R., Zarkin, K., & Yates, B. L. (2018). What Do Employers Want? What Should Faculty Teach? A Content Analysis Of Entry-Level Employment Ads In Public Relations. Journal of Public Relations Education, 4(2), 21-50.
  • Cappelli, P. (2001). Making The Most Of On-Line Recruiting. Harvard Business Review, 79(3), 139-146, 166.
  • Chamorro‐Premuzic, T., Arteche, A., Bremner, A. J., Greven, C., & Furnham, A. (2010). Soft Skills In Higher Education: Importance And Improvement Ratings As A Function Of Individual Differences And Academic Performance. Educational Psychology, 30(2), 221-241.
  • Creswell, J. W. (2006). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among Five Approaches (2nd ed.). SAGE Publications.
  • Çelikten, M. (2005). Neden İş Analizi Yapılmalı? Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(18), 127-135.
  • Daugherty, E. L. (2011). The Public Relations Internship Experience: A Comparison Of Student And Site Supervisor Perspectives. Public Relations Review, 37(5), 470-477. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2011.09.010
  • Demir, M. (2011). İş Yaşamında Ayrımcılık: Turizm Sektörü Örneği. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 760-784.
  • Di Gregorio, A., Maggioni, I., Mauri, C., & Mazzucchelli, A. (2019). Employability Skills For Future Marketing Professionals. European Management Journal, 37(3), Article 3.
  • Ernst, H., Hoyer, W. D., & Rübsaamen, C. (2010). Sales, Marketing, And Research-And-Development Cooperation Across New Product Development Stages: Implications For Success. Journal of Marketing, 74(5), 80-92.
  • Ferreira, C., Robertson, J., & Pitt, L. (2023). Business (Un)usual: Critical Skills For The Next Normal. Thunderbird International Business Review, 65(1), 39-47. https://doi.org/10.1002/tie.22276
  • Finch, D. J., Hamilton, L. K., Baldwin, R., & Zehner, M. (2013). An Exploratory Study Of Factors Affecting Undergraduate Employability. Education+ Training, 55(7), 681-704.
  • Görmezöz, G., & Karaalp-Orhan, H. S. (2020). Türkiye’de Bölgesel Ücret Farklılıklarına İlişkin Bir Durum Değerlendirmesi: İŞKUR Özel Sektör Açık İş İlanları Analizi. Çalışma ve Toplum, 3(66), 1633-1672.
  • Güler, H. N. (2020). Türk Bankacılık Sektöründe Çalışan Adaylarından Beklenen Kişisel Niteliklere Yönelik Bir Araştırma. 1(2), 19.
  • Homburg, C., & Jensen, O. (2007). The Thought Worlds Of Marketing And Sales: Which Differences Make A Difference? Journal of Marketing, 71(3), 124-142.
  • Hürriyet. (2023). Hürriyet Gazetesi IK İlanı [Ticari]. https://www.ilanhurriyet.com/hurriyet-ik-ilani.aspx
  • Kahraman, H., & Cedoğlu, Y. (2023). İçsel Pazarlama Faaliyetlerinin İşveren Markasına Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: İstanbul Büyükşehir Belediyesi İETT Örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 25(44), 1-20.
  • Kariyer.net. (2023). Hikayemiz. https://www.kariyer.net/kurumsal/hakkimizda
  • Kotler, P., Rackham, N., & Krishnaswamy, S. (2006). Ending The War Between Sales And Marketing. Harvard Business Review, 84(7/8), 68.
  • Kovacs, I. (2021). Digital Marketing Soft Skills and University Students’ Perceptions of Employability. GiLE Journal of Skills Development, 1(1), Article 1.
  • Krippendorff, K. (2018). Content Analysis: An Introduction To Its Methodology. Sage Publications.
  • Lamberton, C., & Stephen, A. T. (2016). A Thematic Exploration of Digital, Social Media, and Mobile Marketing: Research Evolution From 2000 to 2015 and an Agenda for Future Inquiry. Journal of Marketing, 80(6), 146-172. https://doi.org/10.1509/jm.15.0415
  • Lorge, S. (1999). Marketers Are From Mars, Salespeople Are From Venus. Sales & Marketing Management, 151(4), 27-32.
  • Meganck, S., Smith, J., & Guidry, J. P. (2020a). The Skills Required For Entry-Level Public Relations: An Analysis Of Skills Required In 1,000 Pr Job Ads. Public Relations Review, 46(5), Article 5.
  • O’Boyle, C., Atack, J., & Monahan, K. (2017). Generation Z Enters The Workforce. Generational And Technological Challenges In Entry-Level Jobs. Deloitte Insights, London, UK,[online] https://www2. deloitte. com/insights/us/en/focus/technology-andthe-future-of-work/generation-zentersworkforce. html: Sept, 19.
  • Oliva, R. A. (2006). The Three Key Linkages: Improving The Connections Between Marketing And Sales. Journal of Business & Industrial Marketing, 21(6), 395-398.
  • Öksüz, B. (2011). E-işe Alım Sürecinde Kurumsal Web Sitelerinin Kullanımı Ve Konu Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 7(14).
  • Özgen, E., & Sarıoğlu, E. B. (2017). Y Kuşağının Karakter Analizi Üzerinden İşe Alım Süreçlerinde İletişimsel Engellerin Araştırılması. Researcher, 5(1), 69-86.
  • Özışık, G. (2002). Personel Araştırmaları Ve İş Gören Seçme Süreci. Literatür Yayınları, İstanbul.
  • Pefanis Schlee, R., & Harich, K. R. (2010). Knowledge and Skill Requirements for Marketing Jobs in the 21st Century. Journal of Marketing Education, 32(3), 341-352. https://doi.org/10.1177/0273475310380881
  • Pierce, D., Petersen, J., Clavio, G., & Meadows, B. (2012). Content Analysis Of Sport Ticket Sales Job Announcements. Sport, Business and Management: An International Journal, 2(2), 137-155. https://doi.org/10.1108/20426781211244015
  • Rehme, S., & Rennhak, C. (2012). The Conflict Between Marketing And Sales. Innovative Marketing, 8(2).
  • Royle, J., & Laing, A. (2014). The Digital Marketing Skills Gap: Developing a Digital Marketer Model For The Communication Industries. International Journal of Information Management, 34(2), 65-73.
  • Schake, S., & Craft, J. (2019). Job Applicants As The New Customer: Strategies For Successful Recruiting In Midwest Manufacturers. International Journal of Managerial Studies and Research, 7(4), 1-14.
  • Shapiro, B. (2002). Want A Happy Customer? Coordinate Sales And Marketing. Harvard Business School, 21.
  • Sneader, K., & Singhal, S. (2020). The Future Is Not What It Used To Be: Thoughts On The Shape Of The Next Normal. McKinsey.
  • Swart, C. (2014). An Assessment Of Work-Integrated Learning For Public Relations In An Open Distance Learning Context. Public Relations Review, 40(2), 387-396. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2013.10.008
  • Şakar, A. N. (2020). İşe Alma. İçinde İnsan Kaynakları Yönetimi (ss. 103-124). Anadolu Üniversitesi.
  • Tatar, M. (2023). İşsizlik İle Mücadelede İş Arama Kanallarının Etkinliği: İşkur Örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 10(3), 1-12.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, A. E. (2001). Sözel, Yazılı Ve Diğer Materyaller İçin İçerik Analizi Ve Uygulama Örnekleri. Epsilon.
  • Terblanche, N. S., & Boshoff, C. (2008). Improved Scale Development in Marketing: An Empirical Illustration. International Journal of Market Research, 50(1), 105-119. https://doi.org/10.1177/147078530805000108
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2023). İşgücü İstatistikleri, Ağustos 2023. TÜİK. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Isgucu-Istatistikleri-Agustos-2023-49376
  • Vardarlier, P. (2017). İşveren Markası Ve Yetenekli Çalışan Etkileşimi. İşletme Araştırmaları Dergisi, Query date: 2023-08-27 23:42:40. https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=688549
  • White, M. D., & Marsh, E. E. (2006). Content Analysis: A Flexible Methodology. Library trends, 55(1), 22-45.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. SeçkinYayıncılık.
  • Yılmaz, S. E., & Çetinel, E. (2019). İş İlanlarında Cinsiyet Ayrımcılığı: Türkiye’de İnşaat Mühendisliği İlanları Üzerine Bir Araştırma. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 977-992.
  • Zoltners, A., Sinha, P., & Lorimer, S. (2009). Sales Force Effectiveness–First ask the right questions. Kellogg School of Management. https://insight.kellogg.northwestern.edu/article/sales_force_effectiveness
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fikret Işık 0000-0002-5471-5381

Erken Görünüm Tarihi 31 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 27 Aralık 2023
Kabul Tarihi 13 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Işık, F. (2024). Pazarlama İş İlanlarının İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. JOEEP: Journal of Emerging Economies and Policy, 9(2), 25-37.

The sole purpose of JOEEP is to be a prestigious journal which contributes to scientific knowledge. In order to keep this purpose, JOEEP, adopts and follows the publication policies of world’s prestigious scientific journals. All original and qualified works which may contribute to the scientific knowledge, are evaluated through a rigorous editorial and peer review process. Hereby, JOEEP is a peer reviewed and scientific journal. It strictly depends on the scientific principles, rules and ethical framework that are required to this qualification.

JOEEP is published as two issues per year June and December and all publication policies and processes are conducted according to the international standards. JOEEP accepts and publishes the research articles in the fields of economics, political economy, fiscal economics, applied economics, business economics, labour economics and econometrics. JOEEP, without depending on any institution or organization, is a non-profit journal that has an International Editorial Board specialist on their fields. All “Publication Process” and “Writing Guidelines” are explained in the related title and it is expected from authors to Show a complete match to the rules. JOEEP is an open Access journal.