Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

EBEVEYNLERİN SPOR ÜRÜNLERİ TÜKETİMİ KARARLARINDA ÇOCUKLARININ ETKİSİ

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 9, 30.06.2019

Öz









Tüketim
dünyasında yer alan insanların tüketim kararlarını almalarında
ekonomik, sosyolojik, psikolojik gibi etmenlere bağlı olarak bir
çok değişken bulunmaktadır. Çocuk sahibi olan ailelerin spor
ürünleri tüketimlerinde yer alan değişkenlerden biri de zihinsel
ve fiziksel bağlamda sağlıklı bir birey olarak büyütmekle
yükümlü oldukları çocuklarıdır. Çocukların yalnızca
ihtiyaçları oranında değil, onların arzuları ve ısrarları
oranında da ailelerin tüketim kararları almaları üzerinde
doğrudan etkileri olmaktadır. Bu etkinin boyutu başta demografik
olmak üzere birçok etmene göre farklılık göstermektedir.
Geçmişten günümüze bu etknin varlığından haberdar olan
üreticiler, spor pazarında çocuk ürünü olsun olmasın, birçok
pazarlama faaliyetlerini çocukları odaklayarak yapmaktadırlar.
Pazarlamacıların çocukları odak olarak seçmelerinde yalnızca
aileleri üzerine olan etkileri değil, geleceğin yetişkinleri
olarak ileri yılların pazarını oluşturacakları da
gözetilmektedir.




Kaynakça

  • Akmed R. R., Ameen N., Shaikh E., Memon F. S. (2015). Influence of Children on Family Purchase Decisions of Households in Kenya. Shaheed Zulfiqar Ali Bhutto Institute of Science and Technology (SZABIST), (September), 46.
  • Arul, M. (2016). Influence of children on parent’s buying behaviour. The Cost and Management, 44(1), 19–24.
  • Beder, S. (1998). Caring for Children in the Media Age
  • Bridges E, Briesch R A ve Chi Kin Yim (2004) Advertising Decisions and “Children’s” Prod-uct Categories
  • Çakmak A Ç., Çakır M. (2013). 9-11 Yaş Arası İlköğretim Öğrencilerinin Ailedeki Satın Alma Kararlarına Etkileri: Karabük Şehir Merkezinde Bir Araştırma. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(1), 116–136.
  • D. Cartwright (1959). Studies in social power. Institute of Social Research, University of Michigan.
  • E Claus, U Wagner, and D Neumueller. (2009). Children's influences on in-store purchases. Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 16. No.2: 145-154
  • Flurry L. (2007). Children's influence in family decision-making: Examining the impact of the changing American family, Journal of Business Research 60, 322-330.
  • Guneri B., Yurt O., Kaplan M D., Delen M. (2009). The Influence of Children on Family Purchasing Decisions in Turkey. Asian Journal of Marketing, 2(1), 20-32
  • Gülay O., Mirzeoğlu A D. (2012). Çocukları Spor Yapan Ailelerin Psikolojik Kazanımlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Karşılaştırılması. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1–4), 13–24.
  • Gülerarslan A. (2011). Tüketici Olarak Çocuk Ve Ailenin Satın Alma Kararlarına Etkisi. Selçuk İletişim Dergisi, 6(4), 126–137.
  • Hyatt C., Kerwin, S. (2016). Understanding the intersection between fandom and parenting.
  • Hoeber L. (2018). Children’s influence on adult fandom of amateur sport
  • Kaur P., Singh R (2006). Children in Family Purchase Decision Making in India and The West: A Review, Academy of Marketing Science Review
  • Kaur A., Medury Y. (2011). Impact of the Internet on teenagers’ influence on family purchases. Young Consumers, 1(12), 27-38.
  • Kay M., R E Wilkes,. (1997). Adolescent-parent interaction in family decision making. Journal of Consumer Research, Vol. 24. No. 2 (1997): 159-169.
  • Mittal M., Daga A., Chhabra G., Lilani J. (2010). Parental Perception of the Impact of Television Advertisements on Children‟s Buying Behavior, The IUP Journal of Marketing Management, Vol. IX, Nos. 1 & 2.
  • Prakash, M. (2010). Influence of chıldren on famıly purchasıng decısıon. International Research Journal of Management Science & Technology, 5(1), 399–420.
  • Shelton V. (2017). Developing Diehards: The Power of Marketing Sports to Children. https://www.samford.edu/sports-analytics/fans/2017/Developing-Diehards-The-Power-of-Marketing-Sports-to-Children Erişim: Eylül 2018
  • Thomson, D. (2007). SensoEmotional optimisation of food products and brands, In MacFie H (ed.) Consumer Food Product Development. Boca Raton, CRC Press: 281–303.
  • Wisdomjobs.com (2018). Family Buying Influences, Family Life Cycle and buying roles. Consumer behaviour tutorial. Erişim: Nisan 2019
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 9, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Akmed R. R., Ameen N., Shaikh E., Memon F. S. (2015). Influence of Children on Family Purchase Decisions of Households in Kenya. Shaheed Zulfiqar Ali Bhutto Institute of Science and Technology (SZABIST), (September), 46.
  • Arul, M. (2016). Influence of children on parent’s buying behaviour. The Cost and Management, 44(1), 19–24.
  • Beder, S. (1998). Caring for Children in the Media Age
  • Bridges E, Briesch R A ve Chi Kin Yim (2004) Advertising Decisions and “Children’s” Prod-uct Categories
  • Çakmak A Ç., Çakır M. (2013). 9-11 Yaş Arası İlköğretim Öğrencilerinin Ailedeki Satın Alma Kararlarına Etkileri: Karabük Şehir Merkezinde Bir Araştırma. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(1), 116–136.
  • D. Cartwright (1959). Studies in social power. Institute of Social Research, University of Michigan.
  • E Claus, U Wagner, and D Neumueller. (2009). Children's influences on in-store purchases. Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 16. No.2: 145-154
  • Flurry L. (2007). Children's influence in family decision-making: Examining the impact of the changing American family, Journal of Business Research 60, 322-330.
  • Guneri B., Yurt O., Kaplan M D., Delen M. (2009). The Influence of Children on Family Purchasing Decisions in Turkey. Asian Journal of Marketing, 2(1), 20-32
  • Gülay O., Mirzeoğlu A D. (2012). Çocukları Spor Yapan Ailelerin Psikolojik Kazanımlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Karşılaştırılması. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1–4), 13–24.
  • Gülerarslan A. (2011). Tüketici Olarak Çocuk Ve Ailenin Satın Alma Kararlarına Etkisi. Selçuk İletişim Dergisi, 6(4), 126–137.
  • Hyatt C., Kerwin, S. (2016). Understanding the intersection between fandom and parenting.
  • Hoeber L. (2018). Children’s influence on adult fandom of amateur sport
  • Kaur P., Singh R (2006). Children in Family Purchase Decision Making in India and The West: A Review, Academy of Marketing Science Review
  • Kaur A., Medury Y. (2011). Impact of the Internet on teenagers’ influence on family purchases. Young Consumers, 1(12), 27-38.
  • Kay M., R E Wilkes,. (1997). Adolescent-parent interaction in family decision making. Journal of Consumer Research, Vol. 24. No. 2 (1997): 159-169.
  • Mittal M., Daga A., Chhabra G., Lilani J. (2010). Parental Perception of the Impact of Television Advertisements on Children‟s Buying Behavior, The IUP Journal of Marketing Management, Vol. IX, Nos. 1 & 2.
  • Prakash, M. (2010). Influence of chıldren on famıly purchasıng decısıon. International Research Journal of Management Science & Technology, 5(1), 399–420.
  • Shelton V. (2017). Developing Diehards: The Power of Marketing Sports to Children. https://www.samford.edu/sports-analytics/fans/2017/Developing-Diehards-The-Power-of-Marketing-Sports-to-Children Erişim: Eylül 2018
  • Thomson, D. (2007). SensoEmotional optimisation of food products and brands, In MacFie H (ed.) Consumer Food Product Development. Boca Raton, CRC Press: 281–303.
  • Wisdomjobs.com (2018). Family Buying Influences, Family Life Cycle and buying roles. Consumer behaviour tutorial. Erişim: Nisan 2019
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mahmut Elmas 0000-0001-6358-2675

Velittin Balcı

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 30 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Elmas, M., & Balcı, V. (2019). EBEVEYNLERİN SPOR ÜRÜNLERİ TÜKETİMİ KARARLARINDA ÇOCUKLARININ ETKİSİ. Journal of Global Sport and Education Research, 2(1), 1-9.

 

   18798    18800                Flag Counter

18711 Journal of Global Sport and Education Research (JOGSER) Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı altında lisanslanmıştır.