Tüketim
dünyasında yer alan insanların tüketim kararlarını almalarında
ekonomik, sosyolojik, psikolojik gibi etmenlere bağlı olarak bir
çok değişken bulunmaktadır. Çocuk sahibi olan ailelerin spor
ürünleri tüketimlerinde yer alan değişkenlerden biri de zihinsel
ve fiziksel bağlamda sağlıklı bir birey olarak büyütmekle
yükümlü oldukları çocuklarıdır. Çocukların yalnızca
ihtiyaçları oranında değil, onların arzuları ve ısrarları
oranında da ailelerin tüketim kararları almaları üzerinde
doğrudan etkileri olmaktadır. Bu etkinin boyutu başta demografik
olmak üzere birçok etmene göre farklılık göstermektedir.
Geçmişten günümüze bu etknin varlığından haberdar olan
üreticiler, spor pazarında çocuk ürünü olsun olmasın, birçok
pazarlama faaliyetlerini çocukları odaklayarak yapmaktadırlar.
Pazarlamacıların çocukları odak olarak seçmelerinde yalnızca
aileleri üzerine olan etkileri değil, geleceğin yetişkinleri
olarak ileri yılların pazarını oluşturacakları da
gözetilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |